Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mai

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-07-2009, 11:46   #1
Medlem

pærlemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Nordland
Meldinger: 471
MP Rating: 0% (0)
pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.
Cerazette

Har inntrykk av at mange av dere har begynt på denne pillen. Det har jeg også, er nå inne i den tredje uken.

Hvordan tar dere pilla? Som en p-pille eller en minipille?
Er dere fornøyde med denne pilla?

Må helt ærlig si at jeg har lest litt om den rundt om på nettet, og at jeg av den grunn har blitt en smule skeptisk. Syns det virker som om maange blir plaget med blødninger og at det er mange som blir gravide på den...

Har dere fått blødninger? Jeg hadde ikke fått mens tilbake etter fødselen, men jeg fikk en kraftig blødning som varte hele den andre uka på piller, 7 dager.

I tillegg så har jeg fått noen bivirkninger, bl.a kviseutbrudd... Men det er vanlig for meg når jeg starter med piller, og de kommer og går i perioder.
W fikk også et kviseutbrudd med en gang jeg startet på de, men det har nå gått over hos han.
Når jeg leste pakningsvedlegget måtte jeg le når det sto at man kunne bli plaget med kontaktlinser. Skjønte liksom ikke helt hvordan man kunne bli plaget med de. Men det har altså jeg blitt nå. Føler meg liksom så tørr på øya at de til tider er ubehagelige å ha på...
Til sist er jeg blitt plaget med hjertebank siden jeg startet på pillene. Av og til er det så kraftig at jeg faktisk blir litt nervøs, men som oftest er det bare plagsomt.

Har dere fått noen bivirkninger?

Jeg har tenkt tanken på å slutte med pillene og få satt inn spiral. Men får ikke satt inn spiral her før 12 uker etter fødsel, så inntil da gir jeg pillene en sjanse og håper at bivirkningene går over. Om de gjør det, eller bare blir mildere, fortsetter jeg nok på pillene, tror jeg
Gammel 16-07-2009, 15:50   #2
Supermedlem

DamarisMamma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Lillesand
Meldinger: 1,171
DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.
Sv: Cerazette

Jeg gikk på de etter at jeg fikk storesøss men kan ærlig talt ikke huske om jeg fikk særlig til bivirkninger

Men må si jeg syns det hørtes litt ekkelt ut med enkelte av de bivirkningene du hadde fått Håper det retter seg fort ellers så tror jeg jeg ville hørt med legen om det evnt er noen andre du kan få i stede
DamarisMamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-07-2009, 19:32   #3
Medlem

Kitty80 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 175
Kitty80 er fantastisk mot andre.Kitty80 er fantastisk mot andre.Kitty80 er fantastisk mot andre.Kitty80 er fantastisk mot andre.Kitty80 er fantastisk mot andre.Kitty80 er fantastisk mot andre.Kitty80 er fantastisk mot andre.Kitty80 er fantastisk mot andre.Kitty80 er fantastisk mot andre.Kitty80 er fantastisk mot andre.Kitty80 er fantastisk mot andre.

Jeg går også på cerazette, og er også inne på den 3. uka nå, fikk en blødning den andre uka, men den gikk over i dag faktisk. Har ikke merket noen bivirkninger.
Jeg gikk på cerazette før jeg ble gravid også, og da hadde jeg ingen blødninger på det 1,5 året jeg gikk på de. Jeg fikk derimot voldsomme smerter i underlivet, som de mistenkte var en graviditet utenfor livmoren, var på ultralyd, men de fant ingenting. Ble da rådet til å slutte på pillen. Men det er ingen som er sikre på at det kom av de pillene. Derfor gjør jeg et nytt forsøk nå, siden jeg ellers var veldig fornøyd. Så jeg krysser fingrene for at det går bra nå og smertene ikke kommer tilbake.

Bonusmamma til født 1998 og født 2001
Kitty80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-07-2009, 19:58   #4
Seniormedlem

supermammasiv sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,754
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.

Gikk på den etter at jeg fikk storesøs. Fikk en del bivirkninger ja. Ble veldig humørsyk (noe jeg vanligvis ikke er), småblødninger hele tiden, null sexlyst +++ Var mye, så mye at jeg sluttet på de. Og eh, er vel derfor jeg er her inne igjen

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-07-2009, 21:01   #5
Medlem

pærlemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Nordland
Meldinger: 471
pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.pærlemor har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av supermammasiv Vis post
Gikk på den etter at jeg fikk storesøs. Fikk en del bivirkninger ja. Ble veldig humørsyk (noe jeg vanligvis ikke er), småblødninger hele tiden, null sexlyst +++ Var mye, så mye at jeg sluttet på de. Og eh, er vel derfor jeg er her inne igjen

Jaja, du kan jo være glad for bivirkningene nå da De førte jo til en nydelig liten jente

Er svært skiftende i humøret jeg også, men vet ikke om det skyldes pillene, selv om jeg mistenker det...
Gammel 17-07-2009, 11:13   #6
Seniormedlem

supermammasiv sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,754
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.

Hehe, ja var ikke en negativ bivirkning det nei

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-07-2009, 23:54   #7
S&U
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 130
S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.

Jeg gikk på dem etter at jeg hadde født nathalie..
Var veldig fornøyd og hadde nesten ikke blødninger på det 1,5 året jeg gikk på dem..
Fikk kun en bivirkning som ble gradvis verre og det var minkende sexlyst... Det var så ille til slutt at jeg ikke takla at sambo strøyk meg på ryggen.....
Så jeg slutta på dem og derfor har vi en lillesøster i hus nå....
S&U er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-07-2009, 09:33   #8
Seniormedlem

Frosken sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Askøy
Meldinger: 1,634
Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.

Mener det var disse jeg hadde etter første fødsel også. Fikk noen mystiske "kviser" av dem og har blant annet et stygt arr midt i utringningen. Ser liksom ut som en punktert vannblemme med skrukket hud oppå

(Ori på SM)
Frosken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2009, 13:50   #9
Medlem

Keyla sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 111
Keyla er fantastisk mot andre.Keyla er fantastisk mot andre.Keyla er fantastisk mot andre.Keyla er fantastisk mot andre.Keyla er fantastisk mot andre.Keyla er fantastisk mot andre.Keyla er fantastisk mot andre.Keyla er fantastisk mot andre.Keyla er fantastisk mot andre.Keyla er fantastisk mot andre.Keyla er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av pærlemor Vis post
Jeg hadde ikke fått mens tilbake etter fødselen, men jeg fikk en kraftig blødning som varte hele den andre uka på piller, 7 dager.

I tillegg så har jeg fått noen bivirkninger, bl.a kviseutbrudd... Men det er vanlig for meg når jeg starter med piller, og de kommer og går i perioder.
W fikk også et kviseutbrudd med en gang jeg startet på de, men det har nå gått over hos han.
Sånn var det her også. Trodde det var mensen som kom tilbake jeg da, men det er kanskje ikke det?
Fikk i hvertfall veldig pms og søtsug i tillegg.
Søtsuget er ikke helt borte ennå, kommer i bølger egentlig, så jeg er redd for at vektøkning er ennå en bivirkning jeg kommer til å få kjenne på kroppen. Om det skjer så vet jeg ikke helt hva jeg gjør. Kan jo bytte til spiralen, men fikk beskjed om at mange fikk sterkere PMS på de og jeg er ett levende PMS monster så jeg vet ikke om jeg vil ta sjansen..
Gammel 26-07-2009, 19:35   #10
Supermedlem

Ragdoll sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,178
Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.

Har gått på dette i en mnd snart. Fikk "mensen" etter to uker, og har litt småblødninger akkurat nå. Har planer om å bruke disse pillene bare midlertidig til mannen får rotet seg borti en saks...

Storesøster Ingrid 6. mai -07
Lillesøster Stine 16. april -09
Galleri
Ragdoll er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:36.