Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mai

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-11-2006, 00:00   #1
Supermedlem

martine77 sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Harstad
Meldinger: 510
MP Rating: 0% (0)
martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.
Djevellue slik Mommo strikker dem!

Jeg kan forklare så godt jeg kan hvordan jeg strikker Djevelluene som min mor har lært meg.
Har ingen proff-oppskrift, altså.
Men;

Legg opp det antallet masker som passer...
Hos oss passer det med ca 36 masker nå på pinne nr 2,5.
Dette kommer jo ann på tykkelse på garn også..
Men altså 36 masker(antallet bør være et antall som går ann å dele på 2 også på 2 igjen....altså 36:2=18 og 18:2=9 feks.)

*Så begynner du med å øke på første omgangen i begynnelsen av pinnen og felle på enden av pinnen.
-jeg pleier å strikke en maske også øke en maske. strikke til jeg har tre masker igjen på pinnen, strikke sammen to masker og strikke den siste.

Så strikker du vanlig tilbake uten å gjøre noe!*

Så gjentar du fra * til * til du har 18 riller(36:2=18).

Så starter du med å felle på begynnelsen av pinnen og øke på slutten av pinnen slik som over, men bare motsatt. Dette gjør du til du har 18 riller motsatt vei.

Så starter du motsatt vei igjen og strikker 9 riller(18:2=9).

Så motsatt vei, igjen, 9 riller.

Så motsatt vei, igjen, 18 riller.

Så motsatt vei, igjen, 18 riller.

Altså 18-18-9-9-18-18!!!

Sy så sammen der du ser det passer...(vanskelig å forklare, men det ser dere!!)

Sy på bånd til å knyte med(jeg pleier å tvinne tråd slik at det blir litt tykkelse på båndet) og VOILA!!! -du har laget din første Djevellue!!

Eksempel bilde;
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Denne er strikket med tykkere garn og derfor færre masker og færre riller.
Bare å prøve seg litt fram...

Advarsel: Denne er skrevet SEINT på kvelden, så jeg tar forbehold om trykkleifer!!

Sist endret av martine77; 01-11-2006 kl 10:52.
martine77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2006, 07:42   #2
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Djevellue slik Mommo strikker dem!

bilde da?????
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2006, 08:45   #3
Supermedlem

martine77 sin avatar

martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.martine77 er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av dolly 5
bilde da?????
Vet ikke helt hva jeg gjør galt nå...
Har brukt Photobucket før å da gikk det helt greit, men ikke nå????
Gammel 01-11-2006, 09:08   #4
Seniormedlem

blomstermamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Ved Mjøsa
Meldinger: 2,851
blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.blomstermamma har mye å være stolt av.

Du har mistet en h i begynnelsen av linken inne i [img]-tagen. Skal være [img]http://...
Gammel 01-11-2006, 10:57   #5
Veteranmedlem

Susanne sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 3,365
Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.

Her er bildet ditt:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Synd jeg ikke kan å strikke...
Gammel 01-11-2006, 11:08   #6
Seniormedlem

Cilie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 2,227
MP Rating: 100% (2)
Cilie har en strålende fremtid.Cilie har en strålende fremtid.Cilie har en strålende fremtid.Cilie har en strålende fremtid.Cilie har en strålende fremtid.Cilie har en strålende fremtid.Cilie har en strålende fremtid.Cilie har en strålende fremtid.Cilie har en strålende fremtid.Cilie har en strålende fremtid.Cilie har en strålende fremtid.

Må prøves!

Så nydelig hun er på bildet!
Gammel 01-11-2006, 11:48   #7
Seniormedlem

Snella73 sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 1,551
Snella73 har mye å være stolt av.Snella73 har mye å være stolt av.Snella73 har mye å være stolt av.Snella73 har mye å være stolt av.Snella73 har mye å være stolt av.Snella73 har mye å være stolt av.Snella73 har mye å være stolt av.Snella73 har mye å være stolt av.Snella73 har mye å være stolt av.Snella73 har mye å være stolt av.Snella73 har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Susanne
Synd jeg ikke kan å strikke...
Signerer
Nydelig bilde

Snella73 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2006, 12:52   #8
Seniormedlem

MillieMor sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sør for Stavanger
Meldinger: 1,509
MP Rating: 100% (3)
MillieMor har mye å være stolt av.MillieMor har mye å være stolt av.MillieMor har mye å være stolt av.MillieMor har mye å være stolt av.MillieMor har mye å være stolt av.MillieMor har mye å være stolt av.MillieMor har mye å være stolt av.MillieMor har mye å være stolt av.MillieMor har mye å være stolt av.MillieMor har mye å være stolt av.MillieMor har mye å være stolt av.

nydelig
Gammel 01-11-2006, 13:11   #9
b1_
Supermedlem

b1_ sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 658
b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.b1_ er fantastisk mot andre.

nydelig!!!!
tru om det funker med babyull..må prøve
Gammel 01-11-2006, 13:52   #10
Supermedlem

martine77 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av b1_
nydelig!!!!
tru om det funker med babyull..må prøve
Babyull funker fint det!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:25.