Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mai
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-04-2008, 20:48   #1
Medlem

maceta81 sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 95
MP Rating: 0% (0)
maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.
Får de små smake søtt?

Jeg lurer på hvilket syn dere andre har angående matvarer som inneholder sukker? Selv er jeg bestemt på at Andrea ikke skal få i seg mye av det, men er ikke fanatisk opptatt av det.. Føler kanskje at helsestasjonen vi går på er litt vel opptatt av det. Der ser de helst at vi bruker naturell youghurt og ikke prim på brødskiva.. Smaksprøver på noe som helst søtt er bannlyst..

Jeg må vel innrømme at jeg har latt lille vennen slikke bittelitt vaniljesaus/krem fra fingeren min ett par ganger, men det er absolutt ingen vane.(Kanskje var det egoistisk gjort, for synes jo det var så morsomt å se reaksjonen hennes..) Og gi henne en sjokolade å spise er helt uaktuelt. Lørdagsgodt blir det ikke før hun spør om det selv hadde jeg tenkt.

Men jeg gir henne prim(mager) på brødskiva innimellom, og hun får vanlig youghurt, gjerne med redusert sukkerinnhold. (Stusser forresten på hvorfor Litagomerket inneholder så mye sukker..Synes det er litt rart..)

Gammel 10-04-2008, 20:53   #2
Medlem

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 374
summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.
Sv: Får de små smake søtt?

Gutten min har ikke fått smake søtt enda nei...Tenkte han skulle få kake på bursdagen sin da, og f.o.m. da i spesielle anledninger, men ikke lørdagsgodt el.l. før han ber om det selv. Brus drøyer vi så lenge vi kan. Synes det er helt greit å drøye søtsaker så lenge man kan. Han vet jo ikke hva det er uansett og han er så glad i frukt, naturell yoghurt..ja, i grunnen all mat han får presentert, så da kan vi ha det til gode en stund til..

Jeg synes det er så mye sukker i fruktyoghurtene, så foreløpig spiser han yoghurt naturell og da blander jeg det som regel med fersk moset frukt eller litt fruktmos på boks.
Gammel 10-04-2008, 21:00   #3
Medlem

maceta81 sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 95
maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.maceta81 er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av summerbride Vis post
foreløpig spiser han yoghurt naturell og da blander jeg det som regel med fersk moset frukt eller litt fruktmos på boks.
Smaker kanskje ikke så verst da..? Synes naturell youghurt i seg selv smaker så surt..
Gammel 10-04-2008, 21:32   #4
Medlem

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 374
summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.summerbride er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av maceta81 Vis post
Smaker kanskje ikke så verst da..? Synes naturell youghurt i seg selv smaker så surt..
Helt enig, men det ble veldig godt når jeg blandet inn litt god frukt...Han sluker det. (som alt annet egentlig..)
Gammel 11-04-2008, 07:23   #5
Supermedlem

ceanna sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 689
MP Rating: 100% (1)
ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.

Lillebror spiser det samme som oss (med visse unntak (f.eks min stjålne sjokoladesynding.... det trenger han ikke å delta i! )). Vi har et veldig sunt og godt hverdagskosthold, men han har fått kake på fødselsdagen, boller på besøk osv.
Selvfølgelig skal man være forsiktig med sukker, men jeg tror på å practice what you preach. Jeg har ikke et totalt sukkerfritt kosthold selv, så det blir vanskelig å gjennomføre for barna.
Gammel 11-04-2008, 20:47   #6
Supermedlem

Ellen80 sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Sandnes
Meldinger: 1,145
Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.

Vil jo helst se at hun ikke får noe særlig søtt jeg da. Men gubben er litt mer ivrig på å la henne smake. Det er ikke snakk om noe store greier. Hun har fått smake bittelitt sjokolade av ham til min ergelse (snakk om en liten smule da), og hun har klart å knabbe en liten sjokoladekjeks av storebror
Vi kommer ikke til å gi henne brus på en god stund der er vi enige.
Vi tenkte også at hun skal få smake is på 17.mai. Og kake skal hun få på bursdagen sin.
Ellen80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-04-2008, 00:41   #7
Medlem

Chihiro sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 466
Chihiro har mye å være stolt av.Chihiro har mye å være stolt av.Chihiro har mye å være stolt av.Chihiro har mye å være stolt av.Chihiro har mye å være stolt av.Chihiro har mye å være stolt av.Chihiro har mye å være stolt av.Chihiro har mye å være stolt av.Chihiro har mye å være stolt av.Chihiro har mye å være stolt av.Chihiro har mye å være stolt av.

Jeg har ikke gitt lillebror noe særlig søtt ennå. men nå er vi i frankrike og der er det mye mer av barnematen som er tilsatt sukker (selv om de reklamerer med at det er lite).
Med storebror (snart 3) var vi veldig strenge i begynnelsen, men det har sklidd litt ut. vanskelig å nekte ungen det som står på frokostbordet (syltetøy, jus bl.a.). Vi har ikke begynt med lørdagsgodt, men han får jo smake hvis det blir servert kake/sjokolade i besøk. Trøsten får være at han ikke liker brus. Dessuten: I barnehagen hans pleier de ha med yogurt til lunsj (etter matpakken), og da sender vi gjerne med en naturell. han er fornøyd, og da ser jeg ingen grunn til å sende med ham sukret fruktyogurt.

Juli -05 Mai -07
Chihiro er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-04-2008, 22:02   #8
Supermedlem

severini sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Telemark
Meldinger: 1,088
severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.

Tenkte lillebror kunne få smake søtt i bursdagen til storebror, som var forrige uke. Ga klarsignal til sambo om at han kunne få muffins (uten glasur...) Svupp så hadde han slukt hele muffinsen, og natta ble ikke noe særlig morsom...

Ellers så får han prim på brødskiva, men mager type. Er ikke fanatisk avholden, men prøver å være bevisst på kostholdet generelt.
Gammel 15-04-2008, 22:10   #9
VIP-Medlem

Majsa sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 8,256
Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.Majsa har et ubeskrivelig bra rykte.

Hannah får ikke smake noe søtt før hun maser om det selv. Etter å ha sett hvor opptatt storesøster har blitt av godteri og is, vil jeg vente så lenge som mulig med å vekke interessen hennes for det. Hun har ikke peiling på hva hun går glipp av, så det er helt unødvendig å introdusere henne for det på en god stund enda. Aurora fikk smake kake på ettårsdagen, men jeg tror jammen jeg skal styre unna det også. Hun vil jo knapt ha vanlig babymat, så jeg tror ikke jeg skal gi henne smaken på ting hun ikke trenger.

Forresten - hun får av og til soya-yoghurt med fruktsmak, for det er en av de få tingene hun liker.

Majsa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-04-2008, 22:45   #10
Supermedlem

Lilly* sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 678
Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.

Åja... Hun smaker litt en skjelden gang... Men det har ikke vært mange ganger, og aldri mye. Vi kommer til å unngå brus/saft så lenge det er mulig. Prøver å ungå søte pålegg og yoghurter.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:01.