Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mai

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-08-2009, 20:05   #1
Juniormedlem

sunny29 sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 20
MP Rating: 0% (0)
sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.
Kveldsmåltid

Har vært så heldig å hatt en gutt som har sovnet kl 18.30 - 7.00 hver natt siden han var ca 6-7ukerr gammel. Føler oss veldig heldige ettersom førstemann ikke sov natta før han var et 1 gammel

Men nå...pluttselig har han begynt å våkne igjen. Har merket at jeg har mindre melk på kvelden og er ganske sikker på at han ikke spiser seg ordentlig mett før han sovner; ergo våkner tidligere. Eller motsatt; at han krever mer mat (ettersom at han er blitt større) til nattmåltid nå, kontra tidligere.

Er det på tide å begynne å tenke på en flaske med mme evn grøt da han begynner å nærme seg 4 mnd som kveldsmåltid?

veeeldig usikker.....
sunny29 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2009, 20:42   #2
Medlem

pus har fått nr1 sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: Vennesla
Meldinger: 78
pus har fått nr1 er som en lysfontene.pus har fått nr1 er som en lysfontene.pus har fått nr1 er som en lysfontene.pus har fått nr1 er som en lysfontene.pus har fått nr1 er som en lysfontene.pus har fått nr1 er som en lysfontene.pus har fått nr1 er som en lysfontene.pus har fått nr1 er som en lysfontene.pus har fått nr1 er som en lysfontene.pus har fått nr1 er som en lysfontene.pus har fått nr1 er som en lysfontene.
Sv: Kveldsmåltid

Jeg ville prøvd. Theodor får mme ekstra på kvelden for jeg har ikke så mye som jeg vil ha for at han skal sove litt lengre.
Nå som han snart er 4 mnd lurer vi på å prøve med litt grøt eller fruktmos før han legger seg

Du kan jo bare kjøpe ferdig blandet mme for å se før du evnt kjøper en stor pakke

Theodor født 07.05.2009
3180 gr 50 cm
pus har fått nr1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2009, 17:34   #3
Juniormedlem

sunny29 sin avatar

sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.

sånn.....nå får vi se. Gav litt pupp i 17.30 tiden og ca 100 ml mme på soverommet. Gutten var i allefall god og mett, sa klart i fra at han var mett for første gang. Har forøvrig lagt ham i egen seng nå......i stedet for å sovne til puppen! Min kjære er ute og kommer litt senere i kveld. Tenkte å overraske ham med at han sovner av seg selv. leeeer, det er i alle fall planen, for se om jeg er sterk nok. Litt spennende...nå ligger han å synger, tamtitam!
sunny29 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2009, 21:42   #4
Supermedlem

DamarisMamma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Lillesand
Meldinger: 1,197
DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.DamarisMamma har en strålende fremtid.

Her snakket vi litt med HS om det på 3 måneder kontrollen. Ho anbefalte å heller begynne med litt grøt på kvlden når de var fylt 4 måneder i stede for å gi mme.. Dette fordi grøt nok ligger enda litt lengre i magen samt at det da er greit å begynne å venne dem til fast føde..
DamarisMamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2009, 08:41   #5
Seniormedlem

Frosken sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Askøy
Meldinger: 1,679
Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.

Håper natten ble god!

(Ori på SM)
Frosken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2009, 11:07   #6
Juniormedlem

Lillebille sin avatar

Meldinger: 44
Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.

Siden jeg har samme problemet her, lurer jeg veldig på hvordn det gikk i natt?
Lillebille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2009, 22:12   #7
Juniormedlem

sunny29 sin avatar

Vet dere hva? Det gikk helt strålende å legge ham over i egen seng. Nå har jeg og sambo grudd oss og snakket om dette i flere uker...når skal vi ta mot og ork til å ta denne bøygen. Altså; vende av pupp. Trikset var faktisk mme. Sov hele natta. Vi kjøpte en uro som lager lyd, gir litt lys og rører på seg. Funket utrolig bra.
vår oppskrift:
- 18.00 - bad og stell
- 18.15 - mme på soverommet (mørkt, satt ved sengen i en god stol)
- la over i seng, sang litt og gikk så ned
- lot ham sutre en liten stund (ikke direkte gråt, men sutring)
- gikk opp og gav litt mere mme i senga, med hånda gjennom sprinkelsenga, la så hånda mi på magen og beroliget ham med at jeg var der
- sovnet så etter 5 min og til 7.00 neste morgen

gjentok det samme kvelden etter og da gikk hele prosessen mye raskere. Helt supert.
Komisk at vi trodde dette skulle bli så vanskelig.
Gammel 29-08-2009, 08:32   #8
Juniormedlem

Lillebille sin avatar

Meldinger: 44
Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.

Så herlig da!
Her er det ingen problem med å ligge i egen seng lengre, men at hun ikke klarer å sovne.
Jeg prøvde også mme, men hun våknet for det. Men hun sov lengre.... gir meg ikke enda.
Hvor mye gav du?
Lillebille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-08-2009, 09:00   #9
Juniormedlem

sunny29 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Lillebille Vis post
Så herlig da!
Her er det ingen problem med å ligge i egen seng lengre, men at hun ikke klarer å sovne.
Jeg prøvde også mme, men hun våknet for det. Men hun sov lengre.... gir meg ikke enda.
Hvor mye gav du?

jeg ga litt kombinert pupp og mme. første kvelden tror jeg han spiste nesten 200ml, mens i går spiste han bare 100ml. Merket egentlig ikke noen forskjell på søvnen. Tror forøvrig jeg heller skal gå over til grøt og pupp etterhvert. Et par uker kanskje....
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:23.