Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mai
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-08-2008, 21:32   #1
Medlem

Ellen sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Porsgrunn
Meldinger: 407
MP Rating: 0% (0)
Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.
Leggerutiner?

Legger inn et spørsmål her jeg. Ser det er veldig lite aktivitet, så synd, men kanksje noen titter innom og svarer?

Lurer på hva slags leggerutiner dere har jeg? Sliter med å finne en grei rekkefølge på tingene.
Tidligere ga jeg en pupp nede i sofan, gikk opp og tok på ny bleie og pysj før hun fikk den siste puppen i senga vår og sovna. Deretter lirket jeg henne over i kurven på hennes rom. Dette har fungert greit, men jeg tenker at det kanskje er på tide å venne henne av med å sovne ved puppen. Hun har avog til våknet når jeg har tatt henne over i kurven, men har godtatt dette.
Må sies at hun er blitt veldig urolig ved puppen også nå, så det er ikke alltid hun sovner der.
Nå i det siste har jeg tatt på pysj først og legt henne etter en el. to pupper i sofaen. Av og til sover hun ¨når jeg legger henne, av og til er hun halvvåken, men da blir det ofte baluba og hun må få en siste sup i senga vår..
Har liksom ikke noe å stille opp med når hun begynner å skrike. Hun tar ikke smokk men bruker tommelen/fingrene endel (men kan jo ikke putte de inn i munnen på henne når jeg går ut).Hun roer seg litt om jeg stryker henne over hodet, men blir å sint og vil opp så lenge hun ser meg, eller om jeg går ut av rommet.
Huff dette ble langt, håper noen kan fortelle hvordan de gjør det så kan jeg prøve litt forskjellige metoder..
Gammel 16-08-2008, 21:58   #2
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 134
Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.
Sv: Leggerutiner?

Har egentltig ikke så mye tips å komme med, kanskje legge denne på under "søvn" på diskusjonene...

Lillejenta her tar smokk. kveldene arter seg forskjellig her, og starter utifra når hun er trøtt. Men den siste halvtimen(?) før hun legges i senga, så er det vel nesten alltid pupp og bleieskift. Hun ligger i senga si og koser seg med smokk og klut... så skjønn Har vært grei å legge nesten fra starten. Men ser din ikke tar smokk.

Min eldste tok heller ikke smokk, tror jeg amma henne i søvn i vår seng til hun nærma seg året... Men det var vår "kose-stund", tror ikke man behøver slutte med å amme barnet i søvn,så lenge du selv synes det er ok. Var ikke noe problem å slutte når hun var så stor. Kunne forklare henne hvorfor hun skulle sove i sin egen seng,og at hun allerede hadde fått kosen. Protesterte noen dager, etter et par uker fikk vi nattakos når hun ble lagt i senga, gått fint så å si siden da.
Vet ikke om du ble så mye klokere...
Gammel 16-08-2008, 22:46   #3
Medlem

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 105
anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.

Hei

Nå ammer ikke jeg, men vesla her legges i egen seng og sovner der fint. De første dagene så ble det litt skriking. Gikk inn til henne og ga henne smokken, ville hun ikke ha den så strøyk jeg henne bare over hodet litt.
Tror bare man må tåle litt skriking og være konsekvent de første dagene..

Ellers så ser heller ikke jeg problemet med at du bruker puppen som nattakos liksom.

Når det gjelder smokk. Hvis du vil gi henne det da. Har du prøvd forskjellige typer? Vesla her ville bare ha NUK i starten, men nå tar hun bare MAM.
anita791 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-08-2008, 23:14   #4
Medlem

Ellen sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Porsgrunn
Meldinger: 407
Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.Ellen er som en lysfontene.

Grunnen til at jeg vil prøve å legge henne uten at hun "puppes i søvn" er bl.a. med tanke på å ha barnevakt, og seinere når tennene må pusses så bør jo det gjøres etter ammingen. Og når hun får grøt etterhvert, så får de vel det etter pupp i starten.. Mulig jeg tar problemene litt på forskudd, men innbiller meg det blir vanskeligere å avvenne jo eldre de blir..?
Gammel 17-08-2008, 09:58   #5
Medlem

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 105
anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.anita791 har mye å være stolt av.

Jeg og tror det blir vanskeligere jo lenger man venter.
Da må du kanskje tåle litt skriking noen dager for det løser seg nok etterhvert..
anita791 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-08-2008, 10:57   #6
Medlem

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 301
Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.

Ammer , men ikke så mye, så på kvelden får han flaske og så legger vi han i senga hans med en gang den er tom. Ikke vært noe problem her i det hele tatt og han blir lagt både i våken og sovende tilstand. (bruker ikke smokk)

Man må nok tåle litt gråting. Og så bør man vel ikke ta opp babyen igjen, bare stryke litt på panna el.lign for å roe.
Gammel 18-08-2008, 21:11   #7
Supermedlem

Blenda sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 994
Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.

hei. ammer, men ikke siste før legging, da blir det flaske for jeg er litt "tom" på kvelden... Vi bader annenhver kveld, så enten bad eller vask også pysj. så får hun flaske på stuen, når hun har tømt den legger vi henne. vi har somoftest et bleieskift etter at halve flasken er tømt. Legger henne i seng på vårt rom, hun sovner fint av seg selv (har gjort det hele tiden). en sjelden gang må vi innom henne igjen for å gi henne smukken..

jeg ville prøvt å endre på at hun må sovne ved puppen før hun legger seg. kan bli slitsomt etterhvert. Råd vet jeg ikkje om jeg har men prøv heller kanskje med flaske og morsmelk/nan, event litt lunkent vann? kan jo også prøve å legge henne rett etter du har ammet henne, før hun sovner og gi henne en liten sup fra flaske i sengen....
Eller bare legge henne, og gå inn med gjevne mellomrom og stryk henne forsiktig over hodet/pannen før du går ut igjen. blir muligens endel skrik første kveldene men går kjapt over vil jeg tro...

Lykke til
Blenda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2008, 22:46   #8
Seniormedlem

mowa sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,646
mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.

Legging er veldig forskjellig fra barn til barn.
For vår del så gjelder det å legge han før han blir overtrøtt.
Blir han overtrøtt blir det vanskelig å få han til å roe seg.
Våre rutiner er, puppings i sofaen så kveldsstell.
Så en siste puppings på sengekanten, bærer han litt rundt så han evt får rapet.
Så legges han og synger sammtidig som eg stryker over pannen/nesen.
Han har smokk da, noen ganger må eg inn igjen noen ganger før han sovner. tar han opp vist han ikkje roer seg med en gang eg kommer inn eller gir han smokken, då har han ofte en rap til på lur.
Så legges han ned igjen og stryker han litt før vi går ut igjen. Noen dager må eg inn til han mange ganger andre dager (som i dag) sovner han av seg selv etter eg har lagt han.

Okt-04 Mai-08
mowa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:23.