Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mai
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-04-2008, 09:53   #1
Supermedlem

Gry76 sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Buskerud
Meldinger: 550
MP Rating: 0% (0)
Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.
Trenger råd igjen jeg...

Frida kastet opp natt til lørdag for snart en uke siden. Etter det fikk hun diare og mistet alt av matlyst og drikkelyst...det hadde hun ikke torsdag og fredag før hun ble dårlig heller. Så siste dag hun spiste normalt var onsdag for over en uke siden.

Totalt har hun vel spist 2 middagsglass på denne tiden, i tillegg til et par kjeks, 5 skjeer med grøt og 1/2 frutti... Hva gjelder drikke har hun aldri vært noe flink til å drikke annet enn den melken hun har fått. Nå vil hun knapt ha noe av den heller... De siste nettene har hun vært så urolig og grått så mye om nettene at jeg har måtte gi henne melk. De to siste nettene har det vært 2 flasker - og da drikker hun over 100 ml hver gang! Jeg er jo bare glad hun får i seg noe så hun ikke tørker ut, men lurer veldig på hva jeg skal gjøre.. Sjekket henne hos lege tidligere i uken, og hun var ikke uttørret. Heldigvis. Men skal jeg få henne til å sove igjen om natten må hun jo spise om dagen! Og hva gjør jeg når hun ikke vil ha noen ting?!?!??!?!?

Åh...så frustrerende... Hun er jo mye mer utilpass og misfornøyd også om dagen. Ikke så rart når hun har så lite å gå på. Har gått ned litt i vekt også, men ikke kjempe mye. Hun veide 8,3 kg for 3 uker siden og i dag veide jeg henne til 8,05 kg.

Noen med gode råd?!??!?!?

Gry76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-04-2008, 10:12   #2
Supermedlem

Ellen80 sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Sandnes
Meldinger: 1,145
Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.Ellen80 er fantastisk mot andre.
Sv: Trenger råd igjen jeg...

Uff, stakkar liten.

Har ikke så mye råd jeg. Vi hadde en liknende sykdomsperiode med Sarah. Men hun hadde jo ikke omgangsyken da (forkjølelse/feber). Hun spiste knapt på 3-4dager og fikk i henne lite væske. Da ga jeg det jeg kunne få i henne. Jeg fikk mest væske i henne på nattetid enn på dagen.
Så snart hun begynte å bli pigg igjen så trappet jeg ned til hun sluttet å våkne. I løpet av den tiden så tak matlysten seg opp igjen på dagen.
Det er jo ikke enkelt når hun ikke vil spise, men kanskje du kan trappe ned på mengden på natten og etterhvert bare tilby vann
Ellen80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-04-2008, 10:28   #3
Supermedlem

Ariana sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 1,044
Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.

Emil hadde en slik sykdomsperiode for et par mnd siden. han gikk ned fra nesten 9 kg til 8 kg. det tok også en uke. så ble han bedre og spiste fint på dagen igjen og nettene ble bedre. har du prøvd skive? emil likte å spise litt skive da og knage på kavring og skorper.
Ariana er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-04-2008, 11:12   #4
Medlem

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 498
konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.konn75 har en strålende fremtid.

Har vel ingen direkte råd annet enn å passe på at hun kun får i seg små mengder væske/mat, når tarmene er irriterte så blir de enda mer irriterte hvis de får for mye å arbeide med, og da er det i gang igjen.. Jeg ville da begynt med mange små måltider og økt litt og litt for hver dag. Fulgt med på symptomer på uttørkning og tatt kontakt med legen dersom du er i tvil.

Ønsker henne god bedring Håper hun blir frisk fort

-95 -99 -07
Jeg er verdens heldigste mamma...
konn75 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-04-2008, 11:31   #5
Supermedlem

lykkeliten84 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 840
lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.

Sniker litt jeg...biola hjalp her god bedring!
Gammel 18-04-2008, 12:53   #6
Supermedlem

nordlandsjente sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Nordre Nordland
Meldinger: 662
MP Rating: 100% (2)
nordlandsjente har mye å være stolt av.nordlandsjente har mye å være stolt av.nordlandsjente har mye å være stolt av.nordlandsjente har mye å være stolt av.nordlandsjente har mye å være stolt av.nordlandsjente har mye å være stolt av.nordlandsjente har mye å være stolt av.nordlandsjente har mye å være stolt av.nordlandsjente har mye å være stolt av.nordlandsjente har mye å være stolt av.nordlandsjente har mye å være stolt av.

Ser du har fått endel råd.

Vil bare si at med Amund har vi hatt to omganger med omg.syken. Begge gangene har det gått 7 dager før han er frisk og interessert i å spise som normalt.

Har du prøvd velling, havreavkok, farris+eplemost..? Det er jo ikke viktig med så stor mengde mat når de er syk, men prøve en skje nå og da. Vi har jobbet som bare det med å få i han væske. Det kan faktisk være litt av en jobb av og til....har derfor brukt både flaske, kopp, skje og sånn eng.sprøyte.
Ønsker dere god bedring.

nordlandsjente er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2008, 11:34   #7
Supermedlem

Lilly* sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 678
Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.Lilly* har mye å være stolt av.

Huff, stakkars dere. Det er tungt for både den ene og den andre når de små er syke... Ser at du har fått mange gode råd, håper det ordner seg fort for dere. Min mor og min mormor holder fast ved blåbær, vet jeg... Det hjelper for både fast og løs mage. Lykke til!
Gammel 20-04-2008, 09:07   #8
Supermedlem

Gry76 sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Buskerud
Meldinger: 550
Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.Gry76 har mye å være stolt av.

Takk snille snille Maijenter!
Fikk anbefalt solbærsaft av legen og fikk i henne litt nå og da.
Natt til i går (natt til lørdag) kjente jeg på meg at hun begynte å komme på bedringens vei og gav henne kun vann når hun våknet på natten. Ble MYE gråt og skrik, men vi kom oss gjennom natten. Og lørdagen ble første dag på over en uke hvor hun var seg selv igjen Vi mammaer kjenner jammen på oss mye rart...når de er syke og når de begynner å bli friske! Så i går tok matlysten seg opp, og den er god også i dag! Det er bare så helt utrolig deilig! Hun gråt og skrek mye i natt også, synes tydeligvis de melkeflaskene på natten var gode og synes jeg er "slem" som ikke fortsetter med det! Men det får så være! Jeg er super trøtt og sliten etter flere uker med dårlig nattesøvn og håper virkelig hun begynner å sove normalt på natten igjen snart...

Men igjen - takk for supre råd jenter - vi kom oss gjennom det vi! Takket være dere

Gry76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:25.