|
 |
|
04-05-2008, 20:27
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2005
Sted: Nesodden
Meldinger: 1,423
|
Velkommen til Mai-klubben!!
|
|
Da tar jeg på meg ansvaret å ønske de nye mai-mammaene velkommen inn i den super-koselige Mai-klubben 
Siden vi er trege å flytte på oss, gir jeg oss et spark bak
Må dere kose dere like mye som vi har gjort her det siste året!!
Lykke til med fødsler og ankomst av nye maibarn, og nyyyt det mens de er små, tiden går så alt for fort!!
Velkommen skal dere være, og tusen takk for oss!!
|
04-05-2008, 20:53
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nesodden
Meldinger: 669
|
Sv: Velkommen til Mai-klubben!!
|
|
Velkommen skal dere virkelig være dere nye mai-mammaer og barn  vi har hatt en super-koselig tid her inne og håper virkelig at deres tid blir like fin!
Lykke til med fødsler  og som nybakt mamma
|
|
|
05-05-2008, 02:18
|
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 8,256
|
|
|
Hjertelig velkommen hit, alle nybakte maimammaer!
I min forrige barselklubb skrev vi noen råd til våre etterfølgere, for de som føler at de trenger det, så jeg har kopiert det over hit med noen få justeringer:
1.
Nyt hvert minutt med babyen din, tiden flyr så altfor fort, plutselig sitter du der, lurer på hvor babytiden ble av, og savner den. Til tross for kolikk, skriking og endeløse ammeøkter.
2.
Sov når du har muligheten. I hvert fall i begynnelsen, da er søvn ofte luksus, så benytt sjansen når babyen sover, til å få deg en liten en på øyet selv.
Prøv å overse støvet og oppvasken, den kan du ta når pappaen kommer hjem, eller når det ellers måtte passe. Ingen har ligget på døsleiet og tenkt at de skulle gjort mer husarbeid når barna var små.
3.
Spis SUNT, og spis NOK. DRIKK MASSE, helst vann. Særlig hvis du ammer, da trenger du all den væske du kan få i deg. Jeg har blitt både fysisk og psykisk helt utafor de gangene jeg har slurvet med kosthold, vitaminer og væsketilførsel.
4.
Ikke vær redd for å be om hjelp. Spør de du kan spørre hvis du lurer på noe.
Be besteforeldrene/pappaen/tanter/onkler ta en trilletur en søndag, slik at du kan få hvilt ut litt. Det er lov å innrømme at man er utslitt, og det er ikke et nederlag.
5.
Hvis du får barnet til å ta flaske, prøv å få skaffet barnevakt en sjelden gang, og gå ut og finn på noe gøy/koselig/romantisk med mannen.
Det er uhyre viktig for hele familiens ve og vel at mor og far har det bra sammen. Man får så mye overskudd av litt avkobling, og av å få vært litt kjærester.
6.
Begynn å øve med flaske MED EN GANG ammingen er etablert.
Jeg innbilte meg at det skulle gå av seg selv, for jeg hadde bare hørt en masse skrekkhistorier om barn som hadde nektet pupp fordi de hadde fått flaske for tidlig/for ofte.
Vær litt obs på det, men ikke vent for lenge. Med storesøster resulterte det i at hun aldri tok flaske, og vi kunne ikke ha barnevakt før hun var 9 måneder gammel.
Lillesøster, derimot, tok flaske så å si med en gang, og nektet plent å ta puppen etter noen uker med litt for mye flaske ved 9 måneders alder. Ikke noen krise, selvsagt, og noen har jo ikke noe valg. Men hvis du ønsker å amme en stund, og har muligheten til å amme så mye som mulig den tiden, så gjør det.
7.
Stol på din egen intuisjon, og din egen sunne fornuft. Vær åpen for andres erfaringer,
og sug til deg all info du kan få, men til syvende og sist er det du som må avgjøre
hva som er det beste for ditt barn. Barn er forskjellige, tidene forandrer seg,
og det som funket da din mor eller bestemor var nybakte mammaer,
kan være milevis unna det som funker for din baby i dag.
|
05-05-2008, 08:10
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 1,044
|
|
|
Velkommen så masse nye mai damer med små små bebiser  vi lister oss nå stille ut, og vil bare si at nyt denne babytiden, den går så veldig veldig fort.
|
|
|
05-05-2008, 09:03
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,103
|
|
|
Kos dere myyyye med maibebisene! Klem fra Ragdoll og Ingrid
|
|
|
05-05-2008, 10:18
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Nordre Nordland
Meldinger: 662
|
|
|
Jadda....tårer i øynene her. Spes av det majsa skrev.
Tenk at ett år har gått! Velkommen til nye maibarn - kos dere masse her!
Takk for oss!
|
|
|
05-05-2008, 16:47
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 689
|
|
|
Gratulerer og velkommen til alle nye mai-mammaer!
|
06-05-2008, 21:28
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Rogaland
Meldinger: 381
|
|
|
Sniker meg også inn her og ønsker dere alle hjertelig velkommen i NM´s beste klubb 
Ønsker dere alle gode fødselsopplevelser og en fin baby-tid  . Mitt råd på veien: Man TRENGER IKKE vært i lykkerus hele baby-tiden.,
Det kommer mange nye og ukjente følelser og opplevelser, men det meste går seg til etterhvert. Og så blir det bare kjekkere og kjekkere med disse små etterhvert som de vokser til.
De beste ønsker fra meg og min lille til dere alle
|
06-05-2008, 23:03
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 748
|
|
|
Ett helt år er gått! Tenk det! Nå skal vi over på "Eldre barn".....
Nyt babytiden til fulle. Den går så altfor fort, og du får den aldri tilbake! Velkommen maidamer 2008! Håper dere får et flott opphold her!
|
|
|
06-05-2008, 23:31
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Oppegård
Meldinger: 2,316
|
|
|
Tusen takk Ingbing, tigi og alle dere andre
|
|
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:00.
|