Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Mars 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-03-2006, 13:41   #1
Supermedlem

Elspith sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 992
MP Rating: 0% (0)
Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.
Amming...

Lager bare en liten tråd her anngående det. Husker jeg hadde super problemer med det første gang, og det ville hjulpet mye om noen hadde laget noe slikt til meg i barselsgruppa. Så her kan dere skrive alt dere vil om det (godt eller vondt) og vi kan prøve og hjelpe...

Med dette håper jeg også å starte litt flere diskusjoner her inne- er så stille både her og SM Vil være godt igang til første april jeg
Gammel 18-03-2006, 14:38   #2
Seniormedlem

minerva sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 2,002
minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Amming...

Bra initiativ

Har dessverre ikke så mye konstruktivt å komme med selv med unntak av viktigheten av å legge babyen rett til for å unngå sårhet. Det tok en stund med førstemann før jeg lærte det skikkelig. Med andremann var det ingen problemer og det går fint nå også, selv om jeg synes litt synd på meg selv i dag for melka kom i natt og det sprenger

Husker ikke hvor lenge melkesprengen varer heller, men håper det ikke er så lenge Har heldigvis god hjelp av Benjamin som spiser som bare det nå
Gammel 18-03-2006, 18:02   #3
Seniormedlem

Cammi82 sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: midt i landet
Meldinger: 1,986
Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.

Ikke dumt!!

Jeg har plagdes med sårhet alle gangene Men denne gangen var jeg klar over det,og stod mere på for å få hjelp på barsel.det hjalp,og sårheten forsvant.

Men tulla tar ikke brystet rett fordet... Hun gaper ikke høyt nok,så hun får for lite i munnen...men så lenge jeg ikke blir sår så.Lillebor gjorde akuratt det samme husker jeg.

Det er veedlig stille her for tiden,ja!
Cammi82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2006, 18:44   #4
Supermedlem

Mylian sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 564
Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.Mylian er fantastisk mot andre.

Her går det heldigvis greit med ammingen nå. Var litt usikker på hvordan det ville gå i de første dagene, da jeg ble veldig sår, og lillegutt saug på feil måte. Men har heldigvis begynt å komme seg nå. Og han spiser som bare det. Er i tillegg sikker på at jeg har melk til 4 barn Merkelig å plutselig ha blitt Dolly Parton
Mylian er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2006, 19:20   #5
Seniormedlem

Safir sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 2,478
Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.

Fint med litt tråder her inne !

Her går ammingen bra, har kun hatt litt problemer når puppene er så sprengte at han ikke får tak. Da er det en liten gutt som gråter sårt, men det begynner heldigvis å gå seg til!

Har og blitt veldig sår, til tross for god ammestilling (spurte på barsel). Men det er vel nesten ikke til å unngå når man går fra å ikke amme til å ha en liten gutt som henger i puppen 24 timer i døgnet.
Safir er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2006, 20:37   #6
Æresmedlem

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Sandnes
Meldinger: 11,660
Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.

Et godt råd er å smøre morsmelk rundt og på brystvortene og la de lufttørke!

La puppene få henge fritt av og til, altså ikke stenge de inni en bh hele døgnet!

Kjenner du kuler så masser dem bort ved neste amming, ikke vent! Lettere å massere når de er få og små!
http://www.inspirasjononline.com/for...referrerid=704
Cazandra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2006, 21:57   #7
Seniormedlem

Safir sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 2,478
Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Cazandra
Kjenner du kuler så masser dem bort ved neste amming, ikke vent! Lettere å massere når de er få og små!
Dette er lurt! Evt. masser de i dusjen under varmt, rennende vann.
Safir er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2006, 21:59   #8
Supermedlem

Elspith sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 992
Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Safir
Dette er lurt! Evt. masser de i dusjen under varmt, rennende vann.
Plus, hvis du bruker albueskjell, så fant jeg ut at det er lurt å ta litt morsmelk på brystvortene før du legger disse på også. Mine begynnte å bli såre denne gangen, men etter at jeg følgte disse to råd var det borte vekk og bare kos å amme
Gammel 18-03-2006, 23:29   #9
Seniormedlem

Lissie sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,100
Lissie har mye å være stolt av.Lissie har mye å være stolt av.Lissie har mye å være stolt av.Lissie har mye å være stolt av.Lissie har mye å være stolt av.Lissie har mye å være stolt av.Lissie har mye å være stolt av.Lissie har mye å være stolt av.Lissie har mye å være stolt av.Lissie har mye å være stolt av.Lissie har mye å være stolt av.

Bare sniker litt i min gamle barselklubb jeg...

En annen ting er at jeg ville ringt til ammehjelpen uten å nøle dersom jeg hadde problemer. Jeg endte opp med å pumpe melk i 7 mnd fordi vi aldri fikk det til.

Og så vil jeg også si at det er ikke noe krise dersom det ikke går. MME-barn er like sunne og flotte barn som MM barn. Man må passe på så man ikke blir helt tullerusk av alt skriveriet om at MM er så bra.

Gratulerer med alle babyene i mars

Lissie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-03-2006, 09:12   #10
Medlem

Skya sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 443
Skya er fantastisk mot andre.Skya er fantastisk mot andre.Skya er fantastisk mot andre.Skya er fantastisk mot andre.Skya er fantastisk mot andre.Skya er fantastisk mot andre.Skya er fantastisk mot andre.Skya er fantastisk mot andre.Skya er fantastisk mot andre.Skya er fantastisk mot andre.Skya er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lissie
Og så vil jeg også si at det er ikke noe krise dersom det ikke går. MME-barn er like sunne og flotte barn som MM barn. Man må passe på så man ikke blir helt tullerusk av alt skriveriet om at MM er så bra.
Må signere denne, for jeg er en av dem som sliter. Ikke med selve amminga. Men har ikke så mye melk. Det går fint ennå, men jeg vet ikke hvor lenge det varer. Har sluttet å amme tidlig med de andre barna.
Og da har jeg alltid følte at alle har sett ned på meg: ammer du ikke?? hva?? stakkars barn. Og mange lignende kommentarer, også fra fagfolk! Jeg har lært meg å oversett dette og trøste meg med at barnet har godt matvett, og legger på seg og er fornøyd. Både med MM og MME. Det er det viktigste!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:11.