Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Mars 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-04-2007, 23:08   #1

Lotta67 sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 679
MP Rating: 0% (0)
Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.
Herman har fått en lillebror som heter Brage

Jeg legger det ut her også, i tillegg til i marsklubben på NM...

Det er vel noen av de gamle marsjentene som fremdeles leser her??? Jeg ser at noen av dere har funnet tråden i mars 2007.

På grunn av fødselsangst hadde jeg planlagt keisersnitt torsdag 29. mars. Jeg hadde fått beskjed om å møte om morgenen kl 07:15. Vi kom på plass, fikk tildelt rom på barsel og deretter var det bare å vente. De var litt usikre på når det ble tid på operasjonsstua og det kunne ta tid, fikk vi beskjed om. Jeg slumret litt i senga men jordmor kom inn ved nitiden og sa at nå hadde vi visst fått klarsignal likevel.

Klart for barbering og innsetting av kateter (ikke så ille som jeg hadde fryktet) og deretter var det bare å trille i vei. Mannen var med og fikk tilvist plass utenfor operasjonsstua. Han rakk å skumme VG og Dagbladet før han fikk komme inn. Da hadde de allerede gjort mye rart med meg, blant annet satt to venefloner (én i hver hånd) og ikke minst spinalbedøvelsen.

Da jeg tok hastekeisersnitt i fjor, merket jeg ikke så mye av spinalbedøvelsen, for jeg hadde jo ligget med lystgass og epidural en stund allerede. Det var verre denne gang. Fire forsøk måtte til før anestesimannen traff. Ekkelt, ja! Men da var vi i gang. Jeg la meg ned og bedøvelsen begynte å virke. De tok hele tiden tester for å se hvor bedøvd jeg var. "Rør på tærne dine" (jada, NOT!) Klarte ingenting sånt. Mannen var på plass etter at bedøvelsen var satt. Han holdt meg i hånda hele tiden.

To kvinnelige leger opererte meg. Jeg merket jo bevegelser der nede og at magen rørte på seg, det var en psykedelisk følelse. Og plutselig kunne jeg faktisk merke at noe bare skled ut av magen min! Og jeg hørte verdens vakreste barnegråt! Brage var ute! Tårene rant og jeg fikk så vidt et glimt av ham. Mannen ble med bort til barnepleieren og fikk klippet av resten av navlesoren. Brage var godt innsmurt med talg og en velskapt skjønnas! han skåret 10-10-10 på apgar.

Vekt: 3880 gram
Lengde: 51 cm
Hodeomkrets: 37 cm

Så forsvant Brage sammen med pappa og jordmor mens jeg ble sydd sammen igjen. Deretter var det til overvåkning der jeg fikk litt morfin, varme tepper og annet snadder mens jeg ventet på at bedøvelsen gikk ut.

Etter hvert kom pappa og Brage ned igjen sammen med jordmor. Brage ble lagt på puppen og var kjempeivrig. De var hos meg helt til jeg var klar for å bli sendt til barsel igjen. Jeg reiste hjem én dag før tiden fordi jeg følte meg klar for å dra hjem.

Alt i alt var det en flott opplevelse, selv om det ikke var en fødsel i ordets rette forstand.

Og her kommer skjønne bilder:

Rundt fire timer gammel:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Storebror herman 20. mars 2006 og lillebror Brage 29. mars 2007:

Stolt mamma:

Endelig hjemme!

Hello Loveable Bear (samme dress som Herman hadde da vi reiste hjem fra sykehuset):

Herman 20. mars 2006, Brage 29. mars 2007

Hermans fotogalleri.
Lotta67 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-04-2007, 23:20   #2
Supermedlem

ranni77 sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 1,401
ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.
Sv: Herman har fått en lillebror som heter Brage

Gratulerer med nok en nydelig gutt Lotta! Såååå herlig han er Det bilde av sovende brødre var nydelig.
Godt å høre at alt gikk bra med keisersnittet-nok en gang gratulerer som 2 barnsmor
ranni77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-04-2007, 23:42   #3
Seniormedlem

minerva sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 2,002
minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.

Gratulerer igjen med Lilleprinsen, Lotta

Takk for rapporten også. Høres ut som dette var en mye bedre opplevelse enn sist mars
Gammel 04-04-2007, 23:46   #4
Seniormedlem

popsinune sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,334
popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.

Gratulerer igjen Lotta !

Så skjønn lille Brage er ! Nå ble jeg litt babysyk, jeg da

Utrolig koselig det bilde av to sovende brødre.
popsinune er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-04-2007, 08:33   #5
Supermedlem

Marsmamma sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Porsgrunn
Meldinger: 1,169
Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.

Gratulerer så mye Herlig bilde av de sovende brødrene Også akkurat et år mellom dem da! Blir nok fint for dem begge å ha en bror så nær i alder.
Gammel 05-04-2007, 09:01   #6
Supermedlem

Elspith sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 992
Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.Elspith har mye å være stolt av.

Takk for den flotte rapporten og de nydelige bilder! Det bildet av de sovende broedre er jo bare helt herlig! Den faar sette ute i stuen! Haaper det gaar bra med amming og saant og GRATULERER atter en gang som to barnsmor!
Gammel 05-04-2007, 09:10   #7
Veteranmedlem

Susanne sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 3,351
Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.Susanne har en strålende fremtid.

Gratulerer så masse med gutten Lotta!
Gammel 05-04-2007, 17:08   #8
Supermedlem

Sili sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 925
Sili har en strålende fremtid.Sili har en strålende fremtid.Sili har en strålende fremtid.Sili har en strålende fremtid.Sili har en strålende fremtid.Sili har en strålende fremtid.Sili har en strålende fremtid.Sili har en strålende fremtid.Sili har en strålende fremtid.Sili har en strålende fremtid.Sili har en strålende fremtid.

Fantastisk nydelig, liten Brage!

Takk for fin rapport Håper dere koser dere masse med det nye familiemedlemmet.

Gratulerer nok engang med sønn nummer 2

Termin desember 2008
Sili er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-04-2007, 09:07   #9
Supermedlem

milla07 sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,490
milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.

Gratulere så masse som tobarnsmamma... Nydelige gutter dere har...

Millas hobbyverden
milla07 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-04-2007, 17:51   #10
Seniormedlem

Xandra sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Jæren
Meldinger: 1,681
Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.

Gratulerer så masse med vesle nydelige Brage, Lotta og tusen takk
for flott fødselsrapport!!!
Tror hele marsklubben har venta i spenning på rapport fra deg nå
Ble helt av det bildet av de sovende brødrene!!!

Nok en gang gratulerer med vesle nydelige Brage

Vesla juli 08
Xandra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:29.