Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Mars 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-08-2006, 15:30   #1

Lotta67 sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 679
MP Rating: 0% (0)
Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.
Lotta67 sin babytråd

Legger ut viktige datoer og hendelser her i første side i tråden. Andre ting skriver jeg etter hvert i nye innlegg. Jeg legger det siste øverst.

Menstermin = ultralydtermin
9. april 2007

Planlagt keisersnitt
29. mars 2007

Til St. Olav for registrering før planlagt keisersnitt
28. mars 2007

Søke kontantstøtte for Herman
20. mars 2007.

Fødselspermisjon starter
8. mars 2007. Mister 3 uker og 4 dager av Hermans permisjon .

Helsestasjonen
21. mars 2007. Ettårskontroll for Herman (dagen etter ettårsdagen).

Legebesøk - fastlegen
23. mars 2007. Siste kontroll hos fastlegen før KS!

Legebesøk - fastlegen
9. mars 2007. Alt OK! Litt høy fosterlyd. Tok turen til St. Olav for å sjekke, siden jeg har vært syk. Lytting og UL viste at alt var OK! Lottamannen fikk sykemelding fra 8. mars til 30. mars, nå kan jeg slappe av fram mot KS!

Innleggelse St. Olav, lungeavdelingen

Lungebetennelse. Har hostet siden 1. februar, blir ikke frisk... Intravenøs penicillin fra 28. februar - 4. mars. Deretter videre på tablettkur.

Legebesøk - fastlegen
23. februar 2007. Alt vel i dag! Urin, blodtrykk, hjertelyd til Lillebror. Blodprosent 11. Fikk også resept på hostesaft (slimløsende), hoster på tredje uka nå... Hodet ikke festet seg ennå.

Legebesøk - fastlegen
2. februar 2007. Enda lavere blodprosent selv om jeg tar jern. Men ellers alt OK!

Pappaperm
1. februar 2007 - 7. mars 2007.

Legebesøk - fastlegen
8. januar 2007.

Legebesøk - fastlegen
11. desember. Urin OK, Blodtrykk OK. "Du kan nok passe på vekta litt". Jaja. Ikke noe nytt...

Time hos poliklinikken på St. Olav
4. desember - vurdering mot planlagt keisersnitt. Snakke med overlege. Sette dato for keisersnitt? Ja, dato satt: 29. mars 2007

Ordinær ultralyd del 2
15. november - må kikke igjen, se under. Vært der. Fikk se det vi ikke så sist. Alt OK.

Ordinær ultralyd
7. november - fikk brev fra St. Olav 3. oktober. Skal også til jordmor for å snakke om keisersnitt og fødselsangst.

Ultralyd overstått. En lillebror! Termin samme som menstermin: 9. april. Fikk tre bilder. Alt så bra ut, men det var mye bevegelse og han lå keitete til, så jordmor fikk ikke sett hjertet ordentlig. Ny UL 15. november for å gjøre ferdig undersøkelsen. Får også ny innkalling til samtale med overlege vedrørende keisersnitt - eller ei.

Time hos poliklinikken på St. Olav
1. november - vurdering mot planlagt keisersnitt. Etter mitt ønske og henvisning fra fastlegen. Fikk ny time 7. november, var inne hos lege i dag. Tydelig at de helst vil jeg skal føde vaginalt.

Legebesøk - fastlegen
2. oktober. Alt vel. Urinprøve og blodprøver, blodtrykk og de vanlige tingene. Fikk "Helsekort for gravide" og snakket litt om keisersnitt, permisjon, sykmelding etc. Fikk henvisning til ordinær ultralyd i uke 18.

Fortelle til familie, kolleger og venner
26. september. Fortalt til alle i dag! HURRA! Nå er det offisielt og jeg kan slippe magen ut på alvor!

Tidlig ultralyd St Olav
26. september. Alt gikk bra på undersøkelsen. Tok også blodprøve. Ingen synlige tegn på at ikke alt er bra inni der.

Første legebesøk - fastlegen
7. august (skulle egentlig til legen på grunn av noe annet, men så måtte jeg jo nevne at jeg var gravid igjen...)
Positiv test
6. august (ti dager på overtid i følge en syklus på 28 dager)

Første dag av siste mens
1. juli

Herman 20. mars 2006, Brage 29. mars 2007

Hermans fotogalleri.

Sist endret av Lotta67; 13-03-2007 kl 11:32.
Lotta67 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2006, 19:58   #2

Lotta67 sin avatar

Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.
Sv: Lotta67 sin babytråd

Hei! Nå er det seks dager til tidlig ultralyd og Herman er seks måneder i dag. Tiden går jammen fort! Jeg må si at de første snart 12 ukene har gått mye fortere denne gang enn sist. Nå har jeg ikke tid til å telle dag for dag lenger. For å vite hvor langt jeg er på vei, må jeg inn i aprilklubben og sjekke tickeren min... . Jeg er ikke så ofte der inne og skriver i hvert fall ikke så ofte. Får se når det nærmer seg.

Jeg har faktisk funnet fram gravidbuksene mine igjen. Jeg klarte jo aldri å komme inn i normale bukser før jeg ble gravid etter Herman og nå klarer jeg det i hvert fall IKKE! Så dette blir "de to årene jeg var gravid". Ren produksjon! Jeg er liksom inne i en sånn modus nå. Greit nok.

Snart skal vi også fortelle det til "alle". Mange vet det. Her, på SG og SM og tettinntil. Også noen få venner. Men familien? Etter UL i neste uke! Gruer meg litt til å fortelle det til svigerinnne, som holder på med prøverørsforsøk. De har hatt to ganger uten hell og hun er veldig babysyk. Håper de klarer det!

Vel, dette var litt nytt herfra. Kommer tilbake med mer info når vi har vært på UL og hos legen!

Hermans fotogalleri.
Lotta67 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2006, 23:06   #3
Veteranmedlem

Monica sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 3,805
Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.Monica har et ubeskrivelig bra rykte.

Spert med en baby-tråd
Blir spennende å følge deg videre!
Skal jeg legge den opp på viktige?

Her kan du lese om mitt arbeid i Gambia
Monica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2006, 23:59   #4
mjU
Supermedlem

mjU sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 1,195
mjU har en strålende fremtid.mjU har en strålende fremtid.mjU har en strålende fremtid.mjU har en strålende fremtid.mjU har en strålende fremtid.mjU har en strålende fremtid.mjU har en strålende fremtid.mjU har en strålende fremtid.mjU har en strålende fremtid.mjU har en strålende fremtid.mjU har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Monica

JA!
Gammel 21-09-2006, 00:36   #5
Supermedlem

ranni77 sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 1,401
ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.

Så bra og høre at alt står bra til!!! Håper vi ser deg litt oftere her inne...
ranni77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-09-2006, 02:55   #6
Supermedlem

tori67 sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: S Korea
Meldinger: 881
tori67 har mye å være stolt av.tori67 har mye å være stolt av.tori67 har mye å være stolt av.tori67 har mye å være stolt av.tori67 har mye å være stolt av.tori67 har mye å være stolt av.tori67 har mye å være stolt av.tori67 har mye å være stolt av.tori67 har mye å være stolt av.tori67 har mye å være stolt av.tori67 har mye å være stolt av.

Som tiden flyr , tenk snart 12 uker .

Fint du har laget en babytråd her inne, kjekt å følge med .
Gammel 21-09-2006, 07:40   #7

Lotta67 sin avatar

Gjerne for meg, hvis andre vil. Da må jeg også være flink til å oppdatere!
Sitat:
Opprinnelig postet av Monica

Hermans fotogalleri.
Gammel 21-09-2006, 07:50   #8
Supermedlem

jannski sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 912
jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.

Kjekt å følge deg Lotta - ønsker deg et flott svangerskap!!!
Gammel 21-09-2006, 07:53   #9
Seniormedlem

maya-skrulla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Østfold
Meldinger: 1,838
maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.

Så fint å høre at alt står bra til Lotta . Lykke til på Ul om noen dager. Blir spennende. Skal dere vite kjønnet da eller skal det være en hemmelighet til den lille blit født?

Gleder meg til å følge deg og magen videre.

Tenk at en marsbaby skal bli storebror

maya-skrulla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-09-2006, 08:27   #10
Veteranmedlem

maribo sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: Orkanger
Meldinger: 3,230
maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.

Så flott at du lager en sånn tråd

Her inne får du jo en solid støttegjeng, og etter hvert heiagjeng!!!!!!

Lykke til framover - gleder meg til å følge med

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:44.