Legger ut viktige datoer og hendelser her i første side i tråden. Andre ting skriver jeg etter hvert i nye innlegg. Jeg legger det siste øverst.
Menstermin = ultralydtermin
9. april 2007
Planlagt keisersnitt
29. mars 2007
Til St. Olav for registrering før planlagt keisersnitt
28. mars 2007
Søke kontantstøtte for Herman
20. mars 2007.
Fødselspermisjon starter
8. mars 2007. Mister 3 uker og 4 dager av Hermans permisjon

.
Helsestasjonen
21. mars 2007. Ettårskontroll for Herman (dagen etter ettårsdagen).
Legebesøk - fastlegen
23. mars 2007. Siste kontroll hos fastlegen før KS!
Legebesøk - fastlegen
9. mars 2007. Alt OK! Litt høy fosterlyd. Tok turen til St. Olav for å sjekke, siden jeg har vært syk. Lytting og UL viste at alt var OK! Lottamannen fikk sykemelding fra 8. mars til 30. mars, nå kan jeg slappe av fram mot KS!
Innleggelse St. Olav, lungeavdelingen
Lungebetennelse. Har hostet siden 1. februar, blir ikke frisk... Intravenøs penicillin fra 28. februar - 4. mars. Deretter videre på tablettkur.
Legebesøk - fastlegen
23. februar 2007. Alt vel i dag! Urin, blodtrykk, hjertelyd til Lillebror. Blodprosent 11. Fikk også resept på hostesaft (slimløsende), hoster på tredje uka nå... Hodet ikke festet seg ennå.
Legebesøk - fastlegen
2. februar 2007. Enda lavere blodprosent selv om jeg tar jern. Men ellers alt OK!
Pappaperm
1. februar 2007 - 7. mars 2007.
Legebesøk - fastlegen
8. januar 2007.
Legebesøk - fastlegen
11. desember. Urin OK, Blodtrykk OK. "Du kan nok passe på vekta litt". Jaja. Ikke noe nytt...
Time hos poliklinikken på St. Olav
4. desember - vurdering mot planlagt keisersnitt. Snakke med overlege. Sette dato for keisersnitt? Ja, dato satt: 29. mars 2007
Ordinær ultralyd del 2
15. november - må kikke igjen, se under. Vært der. Fikk se det vi ikke så sist. Alt OK.
Ordinær ultralyd
7. november - fikk brev fra St. Olav 3. oktober. Skal også til jordmor for å snakke om keisersnitt og fødselsangst.
Ultralyd overstått. En lillebror! Termin samme som menstermin: 9. april. Fikk tre bilder. Alt så bra ut, men det var mye bevegelse og han lå keitete til, så jordmor fikk ikke sett hjertet ordentlig. Ny UL 15. november for å gjøre ferdig undersøkelsen. Får også ny innkalling til samtale med overlege vedrørende keisersnitt - eller ei.
Time hos poliklinikken på St. Olav
1. november - vurdering mot planlagt keisersnitt. Etter mitt ønske og henvisning fra fastlegen. Fikk ny time 7. november, var inne hos lege i dag. Tydelig at de helst vil jeg skal føde vaginalt.
Legebesøk - fastlegen
2. oktober. Alt vel. Urinprøve og blodprøver, blodtrykk og de vanlige tingene. Fikk "Helsekort for gravide" og snakket litt om keisersnitt, permisjon, sykmelding etc. Fikk henvisning til ordinær ultralyd i uke 18.
Fortelle til familie, kolleger og venner
26. september. Fortalt til alle i dag! HURRA! Nå er det offisielt og jeg kan slippe magen ut på alvor!
Tidlig ultralyd St Olav
26. september. Alt gikk bra på undersøkelsen. Tok også blodprøve. Ingen synlige tegn på at ikke alt er bra inni der.
Første legebesøk - fastlegen
7. august (skulle egentlig til legen på grunn av noe annet, men så måtte jeg jo nevne at jeg var gravid igjen...)
Positiv test
6. august (ti dager på overtid i følge en syklus på 28 dager)
Første dag av siste mens
1. juli