|
 |
|
12-08-2006, 11:04
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 2,002
|
Marsklubbens friskuser, aka treningstråden
|
|
Da starter jeg en treningstråd for alle oss med gode intensjoner
Mitt forslag er å lage treningsplaner på ukesbasis og deretter legge inn i hvilken grad vi har fulgt planen. What do you think?
I likhet med vekttråden så kan vi jo også legge inn endelige mål, treningsopplegg etc og oppdatere uker i det opprinnelige innlegget slik at man slipper å bla seg gjennom hundre sider til slutt. Evt så kan vi lage ny tråd hver uke?
Min mal blir slik:
Treningsbakgrunn
Mål med trening
Treningstype
Uke 33
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Lørdag
Søndag
Ser den grei ut? Puss gjerne på malen om dere har tillegg å komme med
12-08-2006, 11:19
|
|
|
Seniormedlem
|
Sv: Marsklubbens friskuser, aka treningstråden
|
|
Treningsbakgrunn: Da jeg var mye yngre drev jeg aktivt med svømming og fotball, men i mitt voksne liv har jeg bare sporadisk trent på treningssenter og har alltid endt opp som støttemedlem Jeg har også alltid trent for å bli slank og fokuset på vekttap tror jeg har vært medvirkende til å drepe treningsgleden.
Mål med trening: Målet med treningen denne gangen var som alltid i utganspunktet å gå ned i vekt, men nå har jeg funnet nytt og mye kulere mål; Jeg har bestemt meg for å trene meg opp til å klare å gjennomføre et triathlon neste sommer Da kommer vel også vekten til å ordne seg selv tenker jeg Hvis noen av dere andre kunne tenke dere å slenge dere på denne utfordringen hadde det vært ekstra gøy, but no pressure. Leste om dette i siste "I Form" og falt for idéen.
Treningstype:Jeg har ellipsemaskin og ergometersykkel som jeg bruker noen ganger i uken + at jeg trener pilates foran tvn når ånden kommer over meg. Meldte meg nettopp inn i Nautilus og skal svømme minst en dag i uka også
Siden jeg har bestemt meg for å klare et triathlon må jeg lære meg å løpe, derfor her jeg også gått til innkjøp av de dyreste joggeskoene jeg noensinne har hatt, så nå MÅ jeg løpe
Uke 33
Mandag: Ellipsemaskin 30 minutter
Løpetrening 27/3
Tirsdag: Sykkel 40 minutter
Sykkel 40 min. + 500 m svømming
Onsdag: Fri
36 minutter sykling
Torsdag: Svømming, 1000 m
Liten tur + Coopertesten
Fredag: Sykkel 30 minutter
1000 m svøm
Lørdag: Fri
Søndag: Jogging/ Gange: 30 minutter
Løpetrening 27/3
Uke 34
Mandag:1000 m svøm
Lett sykkeltur 20-25 minutter
Tirsdag:Løpetrening
Intervalltrening (hard) sykkel 20 minutter + styrke arm/lår
Onsdag:Sykkel 30 +
Fri
Torsdag:Svøm?
Sykkeltur 30 minutter + 1000 m svøm
Fredag:Løpetrening
Sykkeltur ca 30 minutter. Må droppe løpetrening en stund tror jeg dessverre. Får vondt i knærne bare av å sykle så jeg tør ikke løpe
Lørdag:Fri
Ble en liten løpetur da Gikk 20 minutter og sprang deretter et par rundet intervall. Trodde jeg skulle daue, men jeg fikk faktisk ikke vondt i knærne
Søndag:Løpetrening/tur/sykkel
Tur i marka med hele klanen Å så norsk og sprek jeg er
Sist endret av minerva; 28-08-2006 kl 11:17.
|
|
|
12-08-2006, 12:34
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Jæren
Meldinger: 1,681
|
|
|
Treningsbakgrunn
Ikke så mye og skryte av. Har trent litt på treningssenter, holdt på med hjemmetrening (som fort dabber av) og ellers baregymtimene da jeg gikk på skolen
Mål med trening
Jeg kunne gjærne tenkt meg og gå ned litt i vekt, men setter ikke det som hovedfokus. Det viktigste for meg er at jeg får strammet opp litt her og der, så jeg kan føle meg vel og trives med kroppen min. I tillegg trener jeg for helsas skyld og for å gi meg mer energi og overskudd i hværdagen.
Treningstype
Treningssenter - hovedsaklig gruppetimer (body pump, body step o.l.) og noe i vektrommet. I tillegg har jeg en magnetsykkel hjemme som jeg kan bruke når jeg har kommet skikkelig igang og funnet gnisten
Uke 33
Mandag (Kommer til og trene body pump på mandager for da har vi trillepike, men iom. at hun skal passe for første gang nå på mandag skal hun ikke passe så lenge så jeg rekker ikke og trene da. Får heller ta en husarbeidsøkt eller noe )
Tirsdag
Onsdag Body pump
Torsdag
Fredag
Lørdag I vektrommet - for det meste på tredemølle og sykkelmaskin avsluttende med noen styrkeøvelser etterpå
Søndag
Jeg kommer gradvis til og trappe opp til flere dager, men har nettop begynt og trene og da vil jeg ikke kjøre for hard på, for da er det lett og miste treningslysten.
Sist endret av Xandra; 12-08-2006 kl 12:38.
|
|
|
12-08-2006, 16:19
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2006
Sted: Porsgrunn
Meldinger: 1,169
|
|
|
Treningsbakgrunn
Hmm, frem til for ca 10-12 år siden var jeg veldig aktiv med håndball.. Og litt fotball.. Og fri-idrett før det igjen.. Etter dette har det vært noen sløve år, og noen år mer eller mindre aktiv på treningssenter.. (Sluttet pga fikk en betennelse i brystet som jeg ikke blir kvitt igjen, så jeg må være veldig forsiktig og ta det litt rolig med trening, ellers får jeg veldig vondt, derfor trener jeg bare på step-maskin nå...)
Mål med trening
Få bort magen og stramme opp kroppen. Føler meg mer vel og får mer energi når jeg holder meg i form og trener litt!
Treningstype
Tråkke på step-maskinene min når den kommer  Ellers fortsette å gå turer. Situps. (Situps 60 stk, step 30 min)
I tillegg SKAL jeg begynne å spise SUNT og ofte!!!
Uke 33 (Venter på step-maskin )
Mandag Situps OK, gå tur Det regner...
Tirsdag Situps OK, steppe 30 min (hvis den har kommet, ellers gå tur..)
Gikk tur 45 min (raskt tempo) (Step-maskin har kommet men har ikke rukket å prøve den ennå..)
Onsdag Situps OK + Steppet 30 min
(Fy flate, det er først når man begynner å trene at man skjønner hvor utrent man egentlig er!)
Torsdag Situps OK, steppe 30 min OK
Fredag Situps OK, + gikk tur ca 30 min.
Lørdag Situps OK, steppe 30 min. OK
Søndag Situps OK + gikk tur 2*30 min.
Uke 34 (Situps 60 stk, step 30 min)
Mandag Situps Ups..Glemte visst det idag..gå tur Gikk tur i regnevær  (30 min)
Tirsdag Situps OK, gå tur Fikk unnagjort litt husarbeid isteden..
Onsdag Situps OK, step OK
Torsdag Situps OK, gå tur OK, 2x30 min + 15 min
Fredag Situps OK, step OK + Gikk en times tur
Lørdag Situps Ups.. Glemte visst det igjen.., gå tur OK, 2x30 min + 10 min
Søndag Situps OK, step OK
Uke 35 (Blir nok endel sykehusbesøk denne uka, men skal prøve å gå tur når jeg er hjemme og har litt tid til overs..)
Mandag Situps OK, step OK
Tirsdag Situps Glemt..
Onsdag Situps OK, step OK + gå tur 20 min + 15 min
Torsdag Situps OK + klippe (halve) plenen ca 2 timer + gå tur 2x30 min
Fredag Situps, step Utgår.. Gikk tur, 30 min + 1 time og 20 min (Hurtig uten barnevogn!)
Lørdag Situps Utgår
Søndag Situps OK, step OK
Uke 36 (Lager ingen plan, men skal prøve å bevege meg litt når jeg har mulighet.. Blir nok endel sofasliting..)
Mandag Gå (rusle) ca 20 min..
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Lørdag
Søndag

Sist endret av Marsmamma; 04-09-2006 kl 22:48.
|
|
|
12-08-2006, 19:35
|
|
|
Seniormedlem
|
|
|
Glemte en ting:
Kan en modde legge denne som viktig?
12-08-2006, 20:59
|
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Tromsø
Meldinger: 11
|
|
|
Treningsbakgrunn har holdt litt på med forskjellig idrett siden jeg var liten.. men holdt på med hester fast siden jeg var 10år, eide egen hest for 2år siden.. håper å kjøpe ny om noen år ellers har jeg trent på S.A.T.S i 6år nå.. trente før 6 dage i uken.. nå trener jeg 4 dager i uken.
Mål med trening komme meg ned 2kg som henger igjen.. ellers trene opp magen igjen, komme seg i form
Treningstype trener kondisjon og styrke trening, rir litt også. jogger en del. eller går tur.
Uke 33
Mandag jogget ute 35min
Tirsdag trente styrke og magen
Onsdag gikk tur.
Torsdag jogget ute 30min og magen
Fredag spinning økt 45min og magen
Lørdag fri
Søndag enten gå tur eller jogge.
|
12-08-2006, 22:27
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 2,952
|
|
|
Kan jo prøve å være med jeg og da. Går elendig med slankingen for tiden, legger bare på meg i setden for.  Så har ikke stor forventninger, og skal ha lave mål i begynnelsen.
Treningsbakgrunn
Spilte håndall i mange år, og vært støttemedelm på sats i lang tid helt til jeg ville bruke pengene på andre ting.
Mål med trening
Vil slanke meg og føle meg vel i min egne kropp. Skulle gjerne hatt et annet mål slik som du minerva, da hadde det vært letter å motivere seg.
Treningstype
Gå turer, ikke spise snop i ukene, og nå MÅ jeg komme i gang med sit ups. Jeg må forseten skrive opp at jeg skal trene bekkenbunnen min ellers kommer jeg alrdi i gang.
Uke 40
Mandag: Gå tur, trene bekkenbunn, ikke spise snop
Tirsdag: 60 sit-ups, trene bekkenbunn, ikke spise snop
Onsdag: Gå tur, trene bekkenbunn, ikke spise snop
Torsdag: 60 sits-ups, trene bekkenbun, ikke spise snop
Fredag: 60 sit-ups, trene bekkenbunn,ikke spise snop
Lørdag: Går tur, trene bekkenbunn, spise snop.
Søndag: Gå tur, trene bekkenbunn, ikke spise snop
Da er det en stund siden jeg har husket å lage program, men har trent altså. Ikke fult så bra somnår jeg lager programm men likevel trent. Så nå er det ny uke, og mnd, så da gjør vi et nytt forsøk.
Sist endret av Rennanet; 01-10-2006 kl 17:06.
|
|
|
14-08-2006, 00:29
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 624
|
|
|
Treningsbakgrunn:
Ikke veldig mye å skryte av akkurat...  Trent litt i treningsstudio i to perioder. Ene gangen bare slutta jeg å trene fordi jeg mista interessen, andre gangen ble jeg operert for blindtarmbetennelse og fant aldri motivasjonen til å begynne å trene igjen(og den gangen var jeg skikkelig godt i gang og! 
Ellers har jeg alltid vært flink til å trene situps da, og har nok litt igjen for det nå - det gikk overraskende lett å begynne etter fødselen.
Mål med trening:
Må nok innrø mme at min hovedmotivasjon er å få tilbake fasongen ja..Vil gå ned hvertfall de 5kg jeg har igjen i første omgang(kunne tenkt meg 8kg tilsammen etterhvert) og få stramma opp hele kroppen - og spesielt rumpe og lår som aldri har vært i nærheten av stramme under klærne...
Også hadde jeg hatt veldig godt av å få trent ryggen min litt så jeg slipper å ha vondt i den hele dagen lang.
Treningstype:
Spinningsykkel
Pilates
Mage- og ryggtrening
Gå tur/jogge
Strikk (etterhvert)
Uke 33
Mandag: Gå lang tur (45min), Pilates 30 min Gikk tur i hurtig tempo 30min.Måtte kortes ned litt pga pøsregn!Trente mage.Pilates gikk ut, var så sliten og trøtt... Må ta det igjen på lørdag, da jeg egentlig har fri.
Tirsdag: Spinning 30 min, magetrening, gå tur. Spinning 30min+magetrening unnagjort! Turen gikk ut, var på Ikea++ også regna det masse!
Onsdag: Gå lang tur, magetrening ikke gjort noe i dag jeg...Starta dagen med å rydde og støvsuge hele huset, og dermed var ryggen ødelagt for resten av dagen. Orka ikke tanken på trening engang...kommer sterkere tilbake!
Torsdag: Spinning 30 min, Pilates 30 min Magetrening unnagjort!Får besøk, så får nok ikke gjort begge deler..bytter ut en med lang tur jeg!
Fredag: Gå lang tur, magetrening
Lørdag : FRI (all fysisk aktivitet er bonus)
Søndag: Spinning 3o min, magetrening
Også skal jeg selvfølgelig gjøre mitt aller beste for å unngå godterispising utenom lørdagen da - da har jeg helt fri fra hele planen
Litt redd jeg har satt meg litt høye mål, men det er jo ikke så lange økter, så det skulle la seg gjennomføre. Gå lang tur er hvertfall ikke noe problem, da har jeg jo med meg Mina.
Men jeg trenger å bli sparka i gang altså, og langt videre også, for jeg er ikke av typen som trener fordi det bare er så gøy og herlig og alt det der! (men jeg synes det er utrolig deilig når jeg er ferdig altså! )
Sist endret av jubel; 17-08-2006 kl 11:44.
|
|
|
14-08-2006, 10:04
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 224
|
|
|
Treningsbakgrunn
Mål med trening
Treningstype
Lurt å ta det per uke, lettere å følge med og så kan en liksombegynne med nye ark hver mandag!
Kanskje vi skal ha med belønning, jeg får 10,- for hver trimøkt/tur til scrappeting, ikke så mye, men det virker for meg!
Uke 33
Mandag: 30 min. tur eller 30 min. sykkel 30 min. sykkel + 35 min. tur
Første gang jeg gjør noe annet en å gå tur siden etter fødselen.
Tirsdag: 30 min. tur eller 30 min. sykkel 30 min. tur
Onsdag: 30 min. tur eller 30 min. sykkel 30 min. sykkel
Torsdag: 30 min. tur eller 30 min. sykkel 30 min. tur
Fredag: 30 min. tur eller 30 min. sykkel 30 min. sykkel 
Lørdag: 30 min. tur eller 30 min. sykkel
Søndag: 30 min. tur eller 30 min. sykkel
--------------------------------------------------------------------------
Uke 34
Jeg har ikke lagt lista så høyt denne uka, fordi vi skal ha navnesfest på lørdag, må være litt realisktisk også.
Mandag: 30 min. tur eller 30 min. sykkel 30 min. sykkel
Tirsdag: 30 min. tur eller 30 min. sykkel
Onsdag: 30 min. tur eller 30 min. sykkel
Torsdag: 30 min. tur eller 30 min. sykkel
Fredag: Forbredelser til navnefesten
Lørdag: Herman sin navnefest
Søndag: Bestemor og Bestefar på besøk
Sist endret av Mamia; 21-08-2006 kl 10:47.
|
|
|
14-08-2006, 16:02
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 992
|
|
|
Skal begynne neste uke når jeg kommer hjem fra Norge  men tror jeg skal på Vannstyrke trening  og aerobic. Har i hvertfall kjøpt meg aerobic klær her i Norge  For håpe det hjelper innsatsen å ha klær mann ser litt fin i når mann trener
|
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:03.
|