Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Mars 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-05-2007, 21:39   #1

Lotta67 sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 679
MP Rating: 0% (0)
Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.
Noen som har erfaring med kobberspiral/hormonsprial?

Snakket med legen om prevenasjon og p-pille er utelukket nå som jeg har passert 40 (blir vel overgangsalder snart, hehe...)

Han mente at spiral måtte være tingen for meg. Og HVIS vi skulle finne på å prøve oss på én til (noe jeg overhodet ikke tenker på i skrivende stund), var det best med kobberspiral, for da har jeg eggløsning hele tiden. Med hormonspiral kunne det ta noe tid før eggløsningen var i gang igjen etter uttak av spiralen...

Men ved kobberspiral kunne jeg få noe mer menssmerter og blod... :-(

Noen som har erfaring?

Herman 20. mars 2006, Brage 29. mars 2007

Hermans fotogalleri.
Lotta67 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-05-2007, 23:28   #2
Supermedlem

ranni77 sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 1,401
ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.
Sv: Noen som har erfaring med kobberspiral/hormonsprial?

Jeg hadde hormon spiralen 5 år før vi bestemte oss for å prøve på baby laging! Den fungerte veldig bra på meg som er vant med sterke menstruasjoner. Jeg blødde litt di første ukene men så var det stopp i 5 år Herlig!!!! Tok ut spiralen og ble gravid med en gang
Å min lege sa det ikke hørte til å gå tid før kroppen var "normal" igjen etter hormon spiral, sko "funke" igjen med en gang den ble tatt ut, og det gjorde den jo
Kan virkelig anbefale den!!!
ranni77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-05-2007, 10:29   #3
Seniormedlem

Xandra sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Jæren
Meldinger: 1,681
Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.

Kobberspiral kan bli en hel laaaang mens for deg, og risikoen for exu er tilstede. Hormonspiral er og forblir hormoner som tukler med kroppens naturlige balanse, og det vil i de fleste tilfeller ta tid før syklusen er tilbake til normalen.
Jeg ville anbefalt deg en pfc jeg (Pearly eller ladycomp) hvis du faktisk ikke har utelukket rn mulig nr.3. Selv har jeg en Pearly og er strålende fornøyd med den Og det fine med den er at du blir godt kjent med din egen kropp og syklus samtidig som du har sikker prevensjon Du kan jo kikke inne på www.buenaventura.no om du vil lese mer
Men til syvende og sist så er det du som må evaluere hva du syns er best for deg!

Vesla juli 08
Xandra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-05-2007, 08:55   #4
Supermedlem

Marsmamma sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Porsgrunn
Meldinger: 1,169
Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.Marsmamma har en strålende fremtid.

Jeg hadde kobberspiral, fordi jeg ikke ønsket å tilføre kroppen hormoner, da kroppen min får problemer med å komme inn i syklus igjen..

Fikk forferdelig kraftige blødninger og menssmerter. De første gangene var jeg sikker på at jeg spontanaborterte hver gang jeg fikk mensen! Og masse slim og utflod hele tiden.
Men dette er selvfølgelig individuelt.

Jeg fjernet spiralen rett og slett fordi jeg ikke orket mer av dette.
Gammel 18-05-2007, 09:50   #5
Seniormedlem

popsinune sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,334
popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.

Jeg hadde hormonspiral i en periode.
Man kan gå med små og større blødninger i lang lang tid med hormonspiral.
Jeg blødde i 4,5 mnd, og holdt på å bli hoppende sprø. Hadde bestemt meg for å fjerne hele spiralen da det endelig stoppet opp.

Så hadde jeg 2 normale menssykluser, deretter forsvant mensen i et halvt år.
Jeg fikk nye uregelmessige mensblødninger og en del magekramper, og det hele endte med at spiralen kom ut av seg selv (ganske vondt).

Så min erfaring med hormonspiral er heller dårlig.
MEN, jeg er i mindretall, det er langt flere som opplever at hormonspiralen fungerer strålende, og de er mensfrie i årevis.
popsinune er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-05-2007, 12:59   #6
eka
Supermedlem

eka sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,132
MP Rating: 100% (30)
eka har en strålende fremtid.eka har en strålende fremtid.eka har en strålende fremtid.eka har en strålende fremtid.eka har en strålende fremtid.eka har en strålende fremtid.eka har en strålende fremtid.eka har en strålende fremtid.eka har en strålende fremtid.eka har en strålende fremtid.eka har en strålende fremtid.

Jeg har hormonspiral og anbefaler det veldig! Har sluppet tantebesøk i lang tid og føler ikke at jeg har noen andre bivirkninger heller.
Gammel 19-05-2007, 19:47   #7
Seniormedlem

Cammi82 sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: midt i landet
Meldinger: 1,986
Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.Cammi82 har en strålende fremtid.

Jeg har hormonspiral. Slipper mensen og blir ikke gravid kan det bli mer perfekt da?
Cammi82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-05-2007, 20:11   #8

Lotta67 sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 679
Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.Lotta67 har mye å være stolt av.

Hmmm... takk for svar! Jeg forstår det er mye opp og ned med dette her, ja. Får ikke lyst til å prøve noen av delene, egentlig. Liker ikke tanken på å sette et fremmedelement inn der. Får tenke litt på det.

Herman 20. mars 2006, Brage 29. mars 2007

Hermans fotogalleri.
Lotta67 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:26.