|
 |
|
05-06-2008, 20:15
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Kongsberg
Meldinger: 1,000
|
Så var det barna våres... Hvordan går det med mars 07 barna?
Hva kan de nå?
Nora skravler i ett sett og springer rundt dagen lang. Hun er tidlig ute med språket og kan mange ord. Hun sier; ball, sko, pus, Tussi (svigemor's pus) Heine (en venn) ja, nei, hei, hade, natta, vovv-vovv (hund) "se dej"-peker, "næmmen se dej" (uten r'er.) dikke (drikke) mamma, pappa, oi, Nooja (Nora), takk, gooo (vær så god) Biiil (peker på biler) Det jeg kommer på nå. Pluss at hun skravler en god det svada  Nikker og rister på hodet og forstår mye av det vi ber/spør om. Sier vi hent sparebøssa di, Nora, så gjør hun det med en gang. Vet godt hva det er. Så tar hun de kronene hun får å putter oppi og sier Oi! Hver gang
Dessuten sier hun ofte mimmi og jeg TROR det er smokken...
Hun går/løper og er kjempe flink til å leke både alene og med andre barn. Kan sitte å kose seg lenge i sandkassa. Elsker å bade i badebasseng og få litt sprut fra sprederen. Hun spiser all maten sin selv, fra brødskiver til middag med skje eller gaffel.
Hjelper oss også en del i hagen.

Oldemor er med å leker i sandkassa
Sist endret av sunny84; 05-06-2008 kl 22:41.
|
|
|
05-06-2008, 21:02
|
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 414
|
Her lover jeg å komme med noen bilder så snart jeg har kommet meg i hus, og får lastet opp bildene fra de siste dager. Oppdatering kommer også  '!
Men Sunny? Den sandkassen var KJEMPE fin!!! Hvor har du fått tak i den?
|
|
|
05-06-2008, 21:04
|
|
Medlem
|
... og Snuppa di er en skikkelig skjønning!
|
|
|
05-06-2008, 21:51
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
|
Sik sandkasse får en tak i på Jernia tror jeg.
Nyyydelig Nora!
|
|
|
05-06-2008, 22:08
|
|
VIP-Medlem
|
Med lillesøster går det kjempebra! Hun stortrives i barnehagen. I dag hadde hun fri, og hun ble sur da vi satte oss i bilen etter å ha levert storesøster.
Hun babler som en foss! Har ikke så veldig mange tydelige ord da, men noen. Hun sier hei, hade, sitte, sitte der, har sagt navnet sitt noen ganger, rister på hodet, voff om vi sier hund, drikke, gadalia som betyr leke som oftest men hun babler det hele tiden. Alltid før hun vil leke da, så jeg tror kanskje hun har flere betydninger på det.
Ellers nikker hun sånn. Det er så vittig! Om vi spør om noe, så nikker hun febrilsk, feks om maten var god, eller om hun vil ha drikke. Om det er noe hun ikke vil så rister hun på hodet. Hun gjør seg veldig forstått, og forstår alt! Ellers er hun en klatremus uten like. Klatrer overalt! Hun kan ikke gå enda, men reiser seg midt på gulvet. Kan stå leeeeenge, og sette seg rolig ned igjen. Så hun har balanse. Hun har gått 3 skritt på det meste.
Hun spiser all mat selv. Spiser fint med skjeen, men er hun virkelig sulten så grabber hun hele hånden nedi.
Sist endret av Lykketrollet_; 11-06-2008 kl 22:47.
|
|
|
05-06-2008, 22:28
|
|
Supermedlem
|

Herlig jente!
|
05-06-2008, 22:35
|
|
VIP-Medlem
|
Takk!
|
|
|
05-06-2008, 22:37
|
|
Supermedlem
|
Sitat:
Opprinnelig postet av solcat
Her lover jeg å komme med noen bilder så snart jeg har kommet meg i hus, og får lastet opp bildene fra de siste dager. Oppdatering kommer også  '!
Men Sunny? Den sandkassen var KJEMPE fin!!! Hvor har du fått tak i den? 
|
Denne er kjøpt på en eller annen byggevarebutikk. Enten Montèr, maxbo, byggmakker eller noe i den duren. Er ikke helt sikker. Men de har de overalt. Det var min far som kom med denne. Den som sto her da vi kjøpte huset var så morken og stygg. Og hans eneste barnebarn måtte jo ha det beste! Så han kjøpte denne som var av den litt dyrere sorten. Bedre treslag, og behandlet, så den skal tåle mer vær og vind. Dessuten er den litt større enn de vanlige typene. De koster rundt 400-500 kr mens denne kostet over det dobbelte.
|
06-06-2008, 21:57
|
|
Medlem
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Lykketrollet_
Sik sandkasse får en tak i på Jernia tror jeg.
|
Sitat:
Opprinnelig postet av sunny84
Denne er kjøpt på en eller annen byggevarebutikk. Enten Montèr, maxbo, byggmakker eller noe i den duren. Er ikke helt sikker. Men de har de overalt.
|
OK, takk! Da skal jeg ut å lete. Hadde vært kjekt med en slik kasse til Sigurd ute på hytten nemlig!
|
|
|
07-06-2008, 08:14
|
|
Seniormedlem
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,533
|
Her går det bra. Samuel går raskt over alt. Veldig rask, vi må hele tiden holde øye med han for han har blitt fæl til å klatre, opp på tripp trapp stolen til storesøster, og videre opp på bordet. Opp på ryggen til sofaen osv.
Veldig aktiv. Her i går skulle jeg bare bytte bleie på Hanna, og la ned tripp trapp stolen, for å unngå ulykke mens jeg var der. Og da jeg kom inn igjen, så hadde han klart å reise opp tripp trapp stolen som jeg hadde lagt under bordet, og han sto oppreist på kjøkkenbordet. Galne gutten.
Han snakker lite foreløpig. Det går på mamma, takk, nei og nam. Ganske utydelig de fleste av ordene ennå.
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:05.
|