Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Mars 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-06-2008, 20:15   #1
Supermedlem

sunny84 sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Kongsberg
Meldinger: 1,000
MP Rating: 0% (0)
sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.
Barna våres

Så var det barna våres... Hvordan går det med mars 07 barna?
Hva kan de nå?

Nora skravler i ett sett og springer rundt dagen lang. Hun er tidlig ute med språket og kan mange ord. Hun sier; ball, sko, pus, Tussi (svigemor's pus) Heine (en venn) ja, nei, hei, hade, natta, vovv-vovv (hund) "se dej"-peker, "næmmen se dej" (uten r'er.) dikke (drikke) mamma, pappa, oi, Nooja (Nora), takk, gooo (vær så god) Biiil (peker på biler) Det jeg kommer på nå. Pluss at hun skravler en god det svada Nikker og rister på hodet og forstår mye av det vi ber/spør om. Sier vi hent sparebøssa di, Nora, så gjør hun det med en gang. Vet godt hva det er. Så tar hun de kronene hun får å putter oppi og sier Oi! Hver gang
Dessuten sier hun ofte mimmi og jeg TROR det er smokken...
Hun går/løper og er kjempe flink til å leke både alene og med andre barn. Kan sitte å kose seg lenge i sandkassa. Elsker å bade i badebasseng og få litt sprut fra sprederen. Hun spiser all maten sin selv, fra brødskiver til middag med skje eller gaffel.
Hjelper oss også en del i hagen.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Oldemor er med å leker i sandkassa

Sist endret av sunny84; 05-06-2008 kl 22:41.
sunny84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-06-2008, 21:02   #2
Medlem

solcat sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 414
solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.
Sv: Barna våres

Her lover jeg å komme med noen bilder så snart jeg har kommet meg i hus, og får lastet opp bildene fra de siste dager. Oppdatering kommer også '!

Men Sunny? Den sandkassen var KJEMPE fin!!! Hvor har du fått tak i den?
Gammel 05-06-2008, 21:04   #3
Medlem

solcat sin avatar

solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.

... og Snuppa di er en skikkelig skjønning!
Gammel 05-06-2008, 21:51   #4
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Sik sandkasse får en tak i på Jernia tror jeg.

Nyyydelig Nora!
Gammel 05-06-2008, 22:08   #5
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Med lillesøster går det kjempebra! Hun stortrives i barnehagen. I dag hadde hun fri, og hun ble sur da vi satte oss i bilen etter å ha levert storesøster.
Hun babler som en foss! Har ikke så veldig mange tydelige ord da, men noen. Hun sier hei, hade, sitte, sitte der, har sagt navnet sitt noen ganger, rister på hodet, voff om vi sier hund, drikke, gadalia som betyr leke som oftest men hun babler det hele tiden. Alltid før hun vil leke da, så jeg tror kanskje hun har flere betydninger på det.
Ellers nikker hun sånn. Det er så vittig! Om vi spør om noe, så nikker hun febrilsk, feks om maten var god, eller om hun vil ha drikke. Om det er noe hun ikke vil så rister hun på hodet. Hun gjør seg veldig forstått, og forstår alt! Ellers er hun en klatremus uten like. Klatrer overalt! Hun kan ikke gå enda, men reiser seg midt på gulvet. Kan stå leeeeenge, og sette seg rolig ned igjen. Så hun har balanse. Hun har gått 3 skritt på det meste.

Hun spiser all mat selv. Spiser fint med skjeen, men er hun virkelig sulten så grabber hun hele hånden nedi.

Sist endret av Lykketrollet_; 11-06-2008 kl 22:47.
Lykketrollet_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-06-2008, 22:28   #6
Supermedlem

sunny84 sin avatar

sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.

Herlig jente!
Gammel 05-06-2008, 22:35   #7
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Takk!
Gammel 05-06-2008, 22:37   #8
Supermedlem

sunny84 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av solcat Vis post
Her lover jeg å komme med noen bilder så snart jeg har kommet meg i hus, og får lastet opp bildene fra de siste dager. Oppdatering kommer også '!

Men Sunny? Den sandkassen var KJEMPE fin!!! Hvor har du fått tak i den?

Denne er kjøpt på en eller annen byggevarebutikk. Enten Montèr, maxbo, byggmakker eller noe i den duren. Er ikke helt sikker. Men de har de overalt. Det var min far som kom med denne. Den som sto her da vi kjøpte huset var så morken og stygg. Og hans eneste barnebarn måtte jo ha det beste! Så han kjøpte denne som var av den litt dyrere sorten. Bedre treslag, og behandlet, så den skal tåle mer vær og vind. Dessuten er den litt større enn de vanlige typene. De koster rundt 400-500 kr mens denne kostet over det dobbelte.
Gammel 06-06-2008, 21:57   #9
Medlem

solcat sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Lykketrollet_ Vis post
Sik sandkasse får en tak i på Jernia tror jeg.

Sitat:
Opprinnelig postet av sunny84 Vis post
Denne er kjøpt på en eller annen byggevarebutikk. Enten Montèr, maxbo, byggmakker eller noe i den duren. Er ikke helt sikker. Men de har de overalt.
OK, takk! Da skal jeg ut å lete. Hadde vært kjekt med en slik kasse til Sigurd ute på hytten nemlig!
Gammel 07-06-2008, 08:14   #10
Seniormedlem

roxette sin avatar

Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,533
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.

Her går det bra. Samuel går raskt over alt. Veldig rask, vi må hele tiden holde øye med han for han har blitt fæl til å klatre, opp på tripp trapp stolen til storesøster, og videre opp på bordet. Opp på ryggen til sofaen osv.

Veldig aktiv. Her i går skulle jeg bare bytte bleie på Hanna, og la ned tripp trapp stolen, for å unngå ulykke mens jeg var der. Og da jeg kom inn igjen, så hadde han klart å reise opp tripp trapp stolen som jeg hadde lagt under bordet, og han sto oppreist på kjøkkenbordet. Galne gutten.

Han snakker lite foreløpig. Det går på mamma, takk, nei og nam. Ganske utydelig de fleste av ordene ennå.

« Ny HG | Rai-rai!! »
Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:05.