Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Mars 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-08-2008, 20:05   #1
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,459
MP Rating: 100% (1)
Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.
En liten oppdatering og noen spørsmål.

Heia alle sammen!
Lenge siden sist, hvordan står det til med alle sammen?

Her går det bare bra, begge guttene har begynte i barnehagen og stortrives der. Storebror ble operert forrige mandag og fikk fjernet mandlene, så han har vært hjemme i 1 uke, men begynner å bli bedre nå.
Ellers så har jeg kommet inn på skole, skal ta hjelpepleieren på 1 år, 3 praksis perioder. Så gleder meg litt, men skummelt også. Har jo ikke brukt hode ordnetlig på 6 år eller noe sånt.

Noen spørsmål om de andre mars barna:
Når begynte de å gå? Benjamin går enda ikke, så venter spent på når han skal begynne med det.
Når sluttet de med å få pupp? Sluttet akkurat når han var 17 mnd gammel, siste supen tok han på den morgenen.
Har de begynt i barnehagen og hvor mange prosent da?
Begynte 5 aug å har 100%. Han stortrives!
Gammel 26-08-2008, 20:38   #2
Supermedlem

Tingeling_Dream sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hunndalen i Gjøvik
Meldinger: 1,354
MP Rating: 0% (0)
Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: En liten oppdatering og noen spørsmål.

Så hyggelig å høre litt fra deg og lykke til med skolen.

Linnea begynte å gå 3 uker før hun ble året ca. Nå løper hun rundt.
Puppen slutta hun med akkurat den dagen hun var 9 mnd siden da fikk jeg noen medisiner som ikke skulle kombineres med amming.
Hun begynte i bhg 3 mars og går 90% hun stortrives der hun også!
Gammel 26-08-2008, 22:21   #3
Medlem

solcat sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 414
solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.

Så koselig med oppdatering, og lykke til med skolegangen. Godt å jogge de små grå litt .

Vi har det fint, her er det hverdagsliv for alle pengene og ikke noe spesielt på gang. Jeg er kommet i min 33 svangerskapsuke og er begynt i svangerskapspermisjon. Prøver å ta det rolig om dagen men det er ikke alltid like lett, men enklere nå når Sigurd har begynt i barnehagen.

Han begynte å gå (da regner jeg mer en to-fem skritt, men gåing som fremkomstmiddel) når han var rundt 16 mnd. Han er ganske forsiktig av seg når det gjelder nye ting.
Ammingen tok slutt når han var litt over 9 mnd. Da hadde jeg en uke offshore, og når jeg kom hjem igjen var han ikke intressert lengre, var vel lettere med flasken syntes han.
13 august var første dag i barnehagen, og det tror jeg han egentlig har vært klar for en stund nå. Han stor trives. I dag fikk jeg vite at han til og med har fått seg en kompis. Barnehage tantene regnet med at de kom til å bli litt av en duo etterhvert.
Gammel 27-08-2008, 08:57   #4
Seniormedlem

roxette sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,533
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Rhiina Vis post
Heia alle sammen!
Lenge siden sist, hvordan står det til med alle sammen?

Her går det bare bra, begge guttene har begynte i barnehagen og stortrives der. Storebror ble operert forrige mandag og fikk fjernet mandlene, så han har vært hjemme i 1 uke, men begynner å bli bedre nå.
Ellers så har jeg kommet inn på skole, skal ta hjelpepleieren på 1 år, 3 praksis perioder. Så gleder meg litt, men skummelt også. Har jo ikke brukt hode ordnetlig på 6 år eller noe sånt.

Når begynte de å gå? Benjamin går enda ikke, så venter spent på når han skal begynne med det.
Når sluttet de med å få pupp? Sluttet akkurat når han var 17 mnd gammel, siste supen tok han på den morgenen.
Begynte 5 aug å har 100%. Han stortrives!
Samuel begynte å gå da han ble ett år, og nå går det raskt i svingene...

Sluttet med pupp når han var rundt 13 mnd.

Han har ikke begynt i barnehage ennå... Hadde jeg fått plass til han så hadde det holdt med 40-60 %.
Gammel 27-08-2008, 10:17   #5
Medlem

Lucina sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 106
Lucina er fantastisk mot andre.Lucina er fantastisk mot andre.Lucina er fantastisk mot andre.Lucina er fantastisk mot andre.Lucina er fantastisk mot andre.Lucina er fantastisk mot andre.Lucina er fantastisk mot andre.Lucina er fantastisk mot andre.Lucina er fantastisk mot andre.Lucina er fantastisk mot andre.Lucina er fantastisk mot andre.

Så spennende å begynne på skole igjen da!

Når begynte de å gå? Julian var 13 mnd da han begynte å gå.
Når sluttet de med å få pupp? Sluttet å amme han da han var 13 mnd. Ville bli ferdig før nestemann kom, og da passet det bra at Julian mistet interessen for puppen da også!
Har de begynt i barnehagen og hvor mange prosent da? Første dagen i barnehage var den 18. august, altså mandag for en uke siden. Han har 50% plass så han skal være i barnehagen 2-3 dager i uken. Det var far som hadde tilvenningen i forrige uke og nå har han reist på jobb, nordsjøen. Så i dag var første leveringsdag på mor selv. Ikke noe gøy! Skrikingen går fort over når jeg går, men det er ikke gøy å gå fra gutten min når han gråter.
Lucina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 20:47   #6
Supermedlem

sunny84 sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Kongsberg
Meldinger: 1,000
sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.

SÅ koselig å høre fra deg! Veldig stille her om dagen, så jeg blir helt paff om jeg ser noe fra noen andre enn Lykketrollet, tingeling eller BB Hehe!!
Neida, vi er vel travle alle sammen nå.

Så spennende med skolestart da! Tenker det blir knall, og ikke minst å bli ferdig med en utdanning på 1 år!
Bra storebror er på bedringens vei... Og bra å bli ferdig med det mandel-styret mens han er såpass liten ennå. Så slipper han å plages i mange år. Snuppa mi må nok ta sine om det fortsetter sånn som det har gjort hittil.

Så spørsmålene:
Når begynte de å gå?
Nora begynte å gå da hun var ett år. Nå er det turbofart og hun løper mer enn hun går.
Når sluttet de med å få pupp? Sluttet på hennes initiativ da hun var 9 mnd.
Har de begynt i barnehagen og hvor mange prosent da? Har vært 80% hos dagmamma hittil og starter 100% i barnehage nå til mandagen som kommer.
Gammel 27-08-2008, 20:47   #7
Supermedlem

noba sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Meldinger: 633
noba er fantastisk mot andre.noba er fantastisk mot andre.noba er fantastisk mot andre.noba er fantastisk mot andre.noba er fantastisk mot andre.noba er fantastisk mot andre.noba er fantastisk mot andre.noba er fantastisk mot andre.noba er fantastisk mot andre.noba er fantastisk mot andre.noba er fantastisk mot andre.

Lykke til med skolegangen.

Når begynte de å gå?
Junior tok sine første skritt 11. juli. Først de siste 2-3 ukene har han begynt å gå mer enn han krabber og nå stabber han rundt dagen lang (som regel med minst én bil i hånda) og er kry som en hane

Når sluttet de med å få pupp?
Rett før han ble ett, da måtte jeg begynne på medisiner som gjorde at jeg ikke kunne amme. Jeg syntes det hele var mye tristere enn han, han var rimelig lei uansett

Første dag var 4. august. Han skriker når vi går og når vi henter, men er blid som ei sol og kjempefornøyd resten av dagen. Det går utrolig fint og vi har fått en kjempebra barnehagen synes vi. Han har (dessverre) 100% plass, men jeg henter tidlig så ofte jeg får til.

lillemors fødsel - nobalilles fødsel - nobalilles svangerskapsdagbok

(tidligere kjent som abon)
noba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 22:52   #8
Medlem

Tinepia sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: I Norge
Meldinger: 186
Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.

Lykke til på skolebenken igjen Rhiina!!

Når begynte de å gå?

Falk var nesten 13 mnd. da han tok sine første skritt uten støtte fra bordet eller mamma og pappa.

Vi sluttet med puppen et par mnd. etter at mamma begynte i jobb igjen, rundt 13 mnd. det også.

Har de begynt i barnehage og hvor mange prosent da?
Falk hadde sin første dag i barnehagen den 4 August, han går 100% i samme barnehage som storesøster. Han stortrives og vi har ennå ikke hatt noen store reaksjoner. (Han var hos dagmamma fra midten av Mars til midten av Juli).

Tinepia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-09-2008, 20:01   #9
Supermedlem

Hannesen06 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Ringerike
Meldinger: 591
Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.

Når begynte de å gå?
Sandra begynte å gå 28/7, og nå løper hun mer enn hun går.

Hun har egentlig aldri fått pupp.

Hun går hos dagmamma. Har ikke fått barnehageplass der vi vil enda.
Gammel 07-09-2008, 20:07   #10
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Lykke til med skolegang!
Jeg har også planer om å komme meg på skolebenken, hadde bare ikke nav vært så treige.

Når begynte de å gå?

Lillesøster begynte å gå 08.juli, da var hun 16mnd.

Da hun var 4 måneder.

Har gått 100% i barnehagen siden 7.januar.
Hun stortrives, selv om det ofte er litt trist at mamma går.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:12.