Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Mars 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-05-2008, 16:18   #1
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,459
MP Rating: 100% (1)
Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.
uff Er bekkenet ditt bra?

Hvordan er det med deres bekken?

Jeg har plutselig fått bekkenplager, er sykt vondt. Ringe kiropraktoren min i dag og fikk time bare 2 timer etterpå. Så har vært der alt, å her har det nesten låst seg helt på høyre siden min. Har vært før til behandling for bekkenet mitt pga sjevheter i det etter siste svangerskapet. Men det har ikke gjort så vondt siden jeg gikk gravid! Det var sykelig vondt når han prøvde å ordne opp i det også, er enda vondt.

Trodde virkelig ikke at jeg skulle bli sånn nå plutselig er jo over 1 år siden jeg har født nå. Fikk også vite at jeg har ikke den jobben jeg burde ha i forhold til bekkenet mitt, men var ikke hast enda med å finn meg annen jobb da. Men noen som vet hva som er en bra jobb i forhold til bekken plager da? Hadde jeg bare vært 100% sikker på hva jeg ville bli, så hadde jeg hoppet på skolebenken!

Men seriøst jeg husker ikke at det gjorde så vondt i bekkenet før nå. Greit på en måte å ha vondt i bekkenet når man er gravid, men ikke ellers!
Gammel 05-05-2008, 19:32   #2
Supermedlem

Hannesen06 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Ringerike
Meldinger: 591
MP Rating: 0% (0)
Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.
Sv: Er bekkenet ditt bra?

Nei, det er ikke bra.

Jeg hadde store plager hele svangerskapet, men syntes det bedret seg veldig fort etter fødsel egentlig. Men nå i det siste har det begynt å skrante litt igjen... sikkert fordi jeg har begynt å bruke litt ufornuftige sko iblandt (les: høye hæler).

Håper ikke at det blir sånn som det var ... kunne jo nesten ikke bevege meg, og fikk skikkelig gangsperre flere ganger.

Håper det retter seg fort når du nå har begynt med behandlinger Rhiina.
Gammel 05-05-2008, 19:48   #3
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.

Ja, jeg hadde også plaget i fra uke 13-14 ut i svangerskapet å ut resten av svangerskapet nå sist gangen. Gikk jo til akupunktur, kiro og bassengtrening med det for å holde det i sjakk. Ble jo så si bra igjen etter noen uker etter han var født.

Er ikke av de som bruker høyehæler på sko med mindre det er finsko, så her er ikke det problemet. Du får ta å slutt med høye hælene dine igjen da. Fikk du forresten noen behandling når du gikk gravid, for bekkenet ditt? Å har du fått noe etterpå?

Men angående jobben min, de bevegelsene jeg bruker der gjør sitt til for bekkenet mitt er på bærtur nå. Men ingen kanskje for at jeg kan slutte med de heller for da får jeg ikke gjort jobben min igjen.

Men har man egentlig rett på gratis behandling for bekkenet da, etter man har gått gravid?
Gammel 05-05-2008, 20:58   #4
Seniormedlem

roxette sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,533
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.

Ikke helt bra. Men hadde det mye verre da jeg var gravid med gutten. Men kjenner innimellom at det låser seg. Må være forsiktig med hva jeg gjør.
Gammel 05-05-2008, 21:29   #5
Seniormedlem

Andrine sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Kirkenes
Meldinger: 2,080
Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.

Kommer og går vondter....
Begynner som regel å trøble når mensen kommer...
Andrine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2008, 21:35   #6
Supermedlem

Tingeling_Dream sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hunndalen i Gjøvik
Meldinger: 1,354
Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde endelig begynt å bli bra igjen jeg da. Men så ble jeg jo gravid igjen så nå er det pån igjen. Håper bare ikke jeg blir verre enn jeg var sist.

Går til Fysio som gir akupunktur og bassengtrening føler at det hjelper litt!

Du har krav på gratis fysio 6 mnd etter fødsel pga bekkenløsing.
Gammel 05-05-2008, 22:52   #7
Medlem

solcat sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 414
solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.

Var bra, men holder på å bli verre. Men jeg kan jo skylde på graviditeten. Håper det bedrer seg snart for deg Rhiina, kanskje du kan få tilrettelegging på jobben?
Gammel 06-05-2008, 10:34   #8
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Roxette:
Palmolive: Huff, håper virkelig fysio klarer å ordne opp i bekkenet ditt!
Adrine: Trøble når mensen kommer, den var ny til meg. Aldri tenkt over.
Tingeling_Dream: Altså man har krav til gratis behandling inntil babyen er 6 mnd gammel? Men ikke etter det? Håper du klarer å holde det i sjakk ut svangerskapet, for det er utrolig vondt og slitsomt når bekkenet hemmer en sånn som det gjør til tider.
solcat: Det blir nok vanskelig, jobber som stuepike. Det det går i støvsuging og mopping av gulv, re senger som er spes uheldig for bekkenet mitt. Som kiro sa alt som du ikke har overkroppen din under føttene dine på, burde du hver forsiktig med. Å det er MYE av det i jobben min. Går du til noen behandling for bekkenet ditt nå?
Gammel 06-05-2008, 21:03   #9
Supermedlem

sunny84 sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Kongsberg
Meldinger: 1,000
sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.

Ikke 100 % bra her heller.. Men ikke like ille som da jeg var gravid. Det kommer i perioder hvis jeg har jobbet mye f. eks. Jeg har jo jobbet som servitør og det tar på for kroppen. Men nå har jeg heldigvis byttet jobb og jobber kun annenhver helg ut oppsigelsestiden (over sommeren) Så nå sitter jeg bare på kontor og det er faktisk mye bedre. Da kan jeg jo strekke på bena og rusle meg en tur når det trengs. Så jeg ville satset på en type jobb som ikke krever at du må "bruke kroppen" hele dagen.
Gammel 07-05-2008, 00:27   #10
Medlem

solcat sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 414
solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Rhiina Vis post
.
solcat: Det blir nok vanskelig, jobber som stuepike. Det det går i støvsuging og mopping av gulv, re senger som er spes uheldig for bekkenet mitt. Som kiro sa alt som du ikke har overkroppen din under føttene dine på, burde du hver forsiktig med. Å det er MYE av det i jobben min. Går du til noen behandling for bekkenet ditt nå?
Skjønner hvordan du har det, jobber med mye det samme offshore. Er det en jobb som du trenger kroppen din med deg i så er det disse. Har tenkt meg en tur til legen å spørre om en 50% sykemelding (ikke helt klar for å gi meg med jobbingen enda). Da spør jeg etter henvisning til fysio med det samme. Så vet jeg at jobben har avtale med Tonus (slynge/balanse trening) som skal være bra for bekkenet som jeg skal prøve å få benyttet meg av. Merket bare litt til bekkenet sist, men klarte å hente meg inn igjen med sykemelding. Så hadde jeg ikke andre en meg selv å ta hensyn til heller. Regner ikke med å slippe så lett i fra det denne gangen...

Hva med en aktiv sykemelding da? Hos oss kommer de med aktiv i tillegg til den vanlige bemanningen og kan legge opp og styre mye av dagen sin selv. Dersom bedriften din er en IA bedrift burde det være muligheter for deg til å gjøre arbeidsdagen lettere. Håper de finner en måte å ta hensyn til deg.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:41.