Rett og slett!
Dagen begynte egentlig ganske ok, men vi viste jo at deler av den ikke kom til å bli så veldig artig, men at den skulle bli så kjip hadde vi aldri trodd.
For vi skulle i begravelse til en i
familie, og det er jo aldri noe særlig. Det er jo en trist opplevelse, og selv om man kanskje ikke kjenner den personen som har gått bort så veldig godt, så kan man ikke unngå å bli trist av alle de andre som er så triste. Man blir veldig påvirket av det.
Etterpå så var det en liten sammenkomst for den nærmeste familien. Det var vel kanskje der grunnlaget for den videre dagen ble lagt ...
For når vi kom hjem derfra så var S litt mer survete enn vanlig, men egentlig i veldig godt humør alikevel.
Og hun la seg som vanlig, og vi tenkte at hun sikkert bare var sliten av dagen hun som vi andre var.
Men så ... etter ca en time så begynner hun å gråte og være urolig. Vi tenkte at hun kanskje ble vekt av nabo`n som feiret bursdag, så vi lukket døra. Men etter noen minutter våknet hun igjen. Jeg tar henne opp av senga for å roe henne og da plutselig ....
! Over hele meg og seg selv. Stakkars. Det bar rett i dusjen for andre gang den kvelden, og hun var jo så lei seg stakkar. Tenk å kaste opp over hele seg og mamma`n sin ... huff, hun var skikkelig trist.
Jeg hadde så vondt av henne.
Og så når hun er ren igjen, og ferdig tørket og fått på ny bleie, så skjer det igjen
3 ganger etter hverandre måtte hun dusje i går. Jeg tror hun kastet opp 5-6 ganger (og de første 3 gangene utover gulvet, så jeg måtte til å vaske både gulv og vegger i går kveld). Hun fikk virkelig tømt seg. Til slutt bare brakk hun seg uten at det kom noe. Var helt tomt. Hun prøvde å drikke litt saft, men etter noen minutter kom den opp igjen.
Hun holdt på til rundt 3 i natt
, men etter det så har det gått fint. Ikke noe som har kommet opp i dag, men hun har vært litt beskjeden på maten, men har fått i seg masse drikke.
Tror kanskje at det var en kombinasjon av varmen og maten/kaker etter begravelsen som gjorde det. Eller er det vanlig at barn får et sånn 12 timers oppkastsjau?
Ikke vet jeg, men hun har hvertfall vært bra i dag