Oliver kom til verden den 16.07.08 kl 23:31, 12 dager før termin. Kjente de første antydningene til rier ca kl 19:30, men ventet en halvtime før jeg ringte sambo som var på jobb i nordsjøen. Siden det var så sent på kvelden var håpet på at han skulle nå hjem til fødselen ute. Kontaktet foreldrene mine som måtte være barnevakt til Julian, mens jeg ble kjørt på sykehuset. Kom dit i 22-tiden, men måtte vente nesten en halvtime før en jordmor kom å hentet meg. Vaktskifte! Herlig!! Fikk komme rett på en fødestue og tilbud varm rispose og lystgass før jeg ble undersøkt. Da var det allerede 6 cm åpning. Selv om sambo ikke kunne være med trengte jeg ikke å være alene. Det hele gikk så fort at jordmor var på rommet hele tiden med assitanse fra barnepleier. Vannet gikk, og ett kvarter etter var hode ute. Måtte vente til neste rie før jeg fikk presset ut resten av kroppen. Det var det lengste øyeblikket med hele fødselen. Men alt gikk bra! Så kl 23:31 fikk jeg Oliver på brystet!! Så utrolig deilig! Måtte sy to sting og var i veldig fin form.
Fikk oppdatert min kjære som var på jobb også innimellom riene. Det var leit at han ikke kunne være der, var nok verre for han enn for meg, men vi var jo klar over at det kunne skje. Men at fødselen skulle gå så fort hadde vi nok ikke regnet med. Han fikk se sin Oliver 14 timer gammel. Da hadde far jobbet nattskift på 12 timer og kjørt fra Kr.sund til Trondheim, og var rimelig trøtt.
Formen er veldig bra! Deilig å komme hjem. Julian liker ikke at Oliver skriker, da kommer surleppa fram (som vi ikke har sett på flere måneder) og tårene triller. Men ellers går det helt fint!
One big happy family