|
|
|
24-05-2008, 08:36
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,533
|
Jeg begynte å få mistanke om graviditet da ikke mensen kom da den skulle... Så da jeg visste at jeg var noen dager over, så tok jeg først en test jeg hadde liggende, som akkurat var utgått på dato. Den viste klart positiv... Men siden den var utgått stolte jeg ikke helt på den, så et par dager testet jeg igjen med en Quick response, som også viste to klare tydelige streker.
Så her er jeg altså gravid. Det var ikke planlagt, og kunne ikke passet dårligere. Vi brukte beskyttelse, men den sviktet oss. Men vi får gjøre det beste ut av situasjonen. Ungene får jo veldig mye glede av hverandre opp gjennom årene.
Symtomene haglet på da jeg var ca. 5-6 uker på vei, kvalmen er mest intens, med oppkast flere ganger daglig. Ellers begynner jeg å kjenne det i bekkenet igjen, som sist.
På mandag skal jeg til legen for første gang. Regner med at jeg er ca.7-8 uker på vei, men er usikker. Husker nemlig ikke eksakt dato for mens, bare at den kom i siste uka i mars.
Det blir planlagt keisersnitt denne gangen, så jeg får nok en bedre opplevelse, når jeg slipper flere døgn med rier for så å ende opp med keisersnitt. Men jeg gruer meg også. Livredd for ikke å få nok bedøvelse, så jeg kjenner noe.
Jeg føler meg litt mislykket som kvinne siden jeg ikke klarer å føde normalt, men håper den følelsen også forandrer seg. Vi kan iallefall få barn. Jeg er visst veldig fruktbar.
Det var alt for denne gangen. Kommer nok med en rapport etter å ha vært hos legen.
|
24-05-2008, 12:03
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: vestfold
Meldinger: 3,408
|
Jeg gratulerer her også jeg
men kjære deg: du er da ikke mislykket selv om ikke barna kommer "løpende" ut av deg.Alle har unike fødselsopplevelser vet du
|
|
|
24-05-2008, 18:59
|
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 106
|
Gratulere så masse!! Tenk positivt, det kommer nok til å gå bra!
|
|
|
24-05-2008, 20:40
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2004
Sted: Sørlandet
Meldinger: 674
|
GRATULERER!!
Tenk at du har en ny liten spire som vokser inni deg!
Håper du får et fint svangerskap!
Keisersnitt er ikke noe nederlag, man har da født barnet sitt likevel, bare på en litt annen måte. (jeg har 3 ks..., og kan forstå følelsene dine, men ikke tenk på det....)
|
|
|
24-05-2008, 20:49
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,622
|
Så koselig at du lager gravidtråd! Skal følge med her
Synes ikke du gir deg selv nok kreditt for jobben du gjør med å bringe dine vakre barn til verden! Tenk for en jobb du gjør i de ni månedene!!! Det er jo det som er jobben! Og så er det vel en ganske tøff påkjenning med ks også? Ikke undervurder deg selv!!!
Klem klem
|
25-05-2008, 11:29
|
|
Medlem
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Det blide sørland!
Meldinger: 448
|
Gratulerer så mye med en liten spire!
Jeg er sikker på at denne lille skatten vil bli til stor glede for hele familien. Håper du får et lett svangerskap denne gangen og at du får hjelp og avlastning av familie og venner!
|
|
25-05-2008, 18:34
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hunndalen i Gjøvik
Meldinger: 1,354
|
Gratulerer deg her også jeg!
Syns ikke du skal kalle deg mislykket bare for at du skal ha KS. Det skal jeg også ha denne gangen. Alle er vi forskjellige. Noen føder unger som bare det, mens andre må ta KS og jeg føler meg ikke mislykket av den grunn.
Lykke til med graviditeten!
25-05-2008, 18:45
|
|
Seniormedlem
|
Takk for gratulasjoner.
Grunnen til at jeg føler meg mislykket fordi jeg måtte ta keisersnitt, og ikke kunne føde, er nok at jeg hadde store forventninger til første fødsel, siden min mor hadde helt greie fødsler, og andre gang bestemte jeg meg for å holde ut, samme kor lang tid, og etter å ha strevd i to døgn og kommet til 8-9 cm åpning, så ble det bestemt snitt.
Venner av meg som har fått unger har hatt raske og flotte fødsler, så det gjør litt vondt at ikke jeg skal oppleve det. Men det er nok litt at det var veldig vond opplevelse for meg første gangen, da dattera mi kom ut på kvelden, de lovte at de skulle trille meg opp til henne på barneintensiven hvor hun ble brakt med en gang pga. komplikasjoner, lav kroppsvekt osv. Men det skjedde ikke. De kom inn om natta et halvt minutt så jeg kunne prøve å amme henne, og så fikk jeg ikke treffe henne før etter legevisitten dagen etterpå kl. 1330. Og jeg fødte 1930 kvelden før. Det var lenge uten å neste få skimte babyen min.
Jeg ville oppleve det å få ungen med en gang hun var født, men det ble ikke sånn. Var litt bedre den siste opplevelsen da. Og kanskje den blir enda bedre nå, når jeg sikker ikke er så sliten.
|
25-05-2008, 20:20
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Ringerike
Meldinger: 591
|
Gratulerer så mye med spiren. Dette var nyheter for meg ... har ikke hørt noe om dette før jeg. Har du laget en tråd på HG eller noe kanskje som jeg ikke har fått med meg ...?
Uansett, masse lykke til.
Og ks er ingen grunn til å føle seg misslykket. For selv hadde jeg rier i over 2 døgn som ikke gjorde annet enn j"#&%! vondt og det endte med ks, og det var jeg kjempe glad for, for jeg tror ikke jeg hadde hatt krefter til noe annet. Jeg hadde store forventninger til fødselen, og var kjempe klar for å føde vaginalt, men føler ikke at ks var noe mindre "verdig".
|
25-05-2008, 21:05
|
|
Seniormedlem
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Hannesen06
Gratulerer så mye med spiren. Dette var nyheter for meg ... har ikke hørt noe om dette før jeg. Har du laget en tråd på HG eller noe kanskje som jeg ikke har fått med meg ...?
Uansett, masse lykke til.
|
Skrev det på hemmelig gravid for en stund siden ja. Har nettopp gjort det offentlig nå...
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:36.
|