Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Mars 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-07-2008, 12:40   #1
Seniormedlem

roxette sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,533
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.
Noen som har sluttet å sove??

Har noen av marsbarna begynt å droppe dagsøvnen?? Min lille sover stadig mindre, og legges senere og senere fordi han rett og slett ikke blir trøtt, og det er umulig å få han til å sove til fastsatt tid.

Nå har jeg lagt han kl. 1230. Prøvde tidlligere også, men han vil rett og slett ikke sove i dag. Og så skal vi ut på besøk kl. 14 så det hadde vært greit om han sov litt. Han sover nemlig ikke godt når vi er borte, og han hører unger osv. Tidligere har jeg lagt han rundt 11- 1130... Han har sovet opp til to timer tidligere. Nå sover han mellom 40- 60 min som regel i løpet av dagen.

Han står opp mellom 0530-0630 og legges om kvelden 1830.

Hvordan er det hos dere??

Jeg trenger virkelig at han sover, da jeg er alene med ungene stort sett alltid. Har nesten ingen til å hjelpe meg iblant. Og hu eldste sover heller ikke. Og sammen er de dynamitt. De finner på noe hele tiden. Knuser og ødelegger ting, eller hu eldste er slem med han yngste.

Jeg vil ha en liten pause. Men hvordan får jeg d til når de finner på noe med en gang jeg setter meg ned. De leker ikke med lekene sine lenger, nesten bare herjer i sofa og kaster rundt på ting.

Blir sprø. Han minste er egentlig en engel da, er hu eldste som stadig finner på ting, selv om minsten tar d han får tak i han også.
Gammel 27-07-2008, 16:38   #2
Seniormedlem

viwi sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 1,977
MP Rating: 0% (0)
viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.
Sv: Noen som har sluttet å sove??

Har du prød å legge han litt tidligere på dagen? Kan jo være at han er overtrøtt nå klokka er 11.30. Mine barn er iallfall sånn og på denne alderen sover hun enda 2 dupper. Den første alleede i 8.30 tida og e i 15 tida..
Får hun ikke den første duppen der tdlig blir det dårlig med søvn i det hele tatt.
Håper dere får orden på dette- de trenger jo søvn enda....
Gammel 27-07-2008, 19:26   #3
Seniormedlem

roxette sin avatar

roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av viwi Vis post
Har du prød å legge han litt tidligere på dagen? Kan jo være at han er overtrøtt nå klokka er 11.30. Mine barn er iallfall sånn og på denne alderen sover hun enda 2 dupper. Den første alleede i 8.30 tida og e i 15 tida..
Får hun ikke den første duppen der tdlig blir det dårlig med søvn i det hele tatt.
Håper dere får orden på dette- de trenger jo søvn enda....
Ja, har prøvd både tidligere og senere. Han sovnet først nå i ettermiddag kl. 15 etter å ha badet i sjøen. Var helt håpløst tidligere. Men... det kan jo veldig godt hende at det er varmen som gjør det, og at det blir bedre når den grusomme varmen er over.

Prøver ofte å legge han i 9- 930 tiden fordi han er gretten, men må som regel alltid ta han opp igjen, da det ikke nytter.
Gammel 27-07-2008, 23:07   #4
Seniormedlem

viwi sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 1,977
viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.

hm kanskjehan trenger lite søvn han da... Kan selvsagt være pga varmen også. Håper uansett at du får litt hvile du også
Gammel 28-07-2008, 11:16   #5
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Lillesøster sover 45min i barnehagen, ca 1230 - 1315. Varierer ofte.
Hjemme har hun ikke noe fast sovetid. Vi legger henne ikke for å sove, men hun sovner om vi er på trilletur eller biltur.
Hun klarer seg helt fint uten dupp.

Står opp ca 0830 og legger seg vanligvis kl 19.

Får se hvordan kveldene blir når hun begynner i barnehagen igjen.
Mulig vi går ned til 30min.

Storesøster sluttet å sove på dagen da hun var 16mnd gammel.
Gammel 28-07-2008, 23:50   #6
Supermedlem

Tingeling_Dream sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hunndalen i Gjøvik
Meldinger: 1,354
Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.

Her soves det lite om dagene. 30-60 min bare her også.

Men hun vil ikke sovne til kvelden nå som det er så varmt. Merker på henne at hun sliter veldig med astmaen når det blir så varmt der hun skal sove. De siste kveldene har hun ikke sovnet før nesten 22.00.

Det er ikke bare for at det er varmt for han da?
Gammel 29-07-2008, 07:19   #7
Seniormedlem

roxette sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Tingeling_Dream Vis post
Det er ikke bare for at det er varmt for han da?
Det er det sikkert. Har full gjennomtrekk i huset hele dagene, alikevel er det altfor varmt. For varmt ute også syns jeg.
Gammel 30-07-2008, 21:38   #8
Medlem

solcat sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 414
solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av roxette Vis post
Jeg vil ha en liten pause...........

Uff, jeg forstår deg så godt. Det er slitsomt å passe unge på dagen, og du har to å ta deg av... Her soves det fremdeles rundt ca 2 timer for dagen, en gang. Ofte sover han lengre også, av og til mindre. Den fredelige stunden er virkelig kjærkommen.
Har desverre ikke noe råd til deg, men å prøve litt tidligere som viwi sier virker fornuftig. Lykke til, håper det ordner seg.
Gammel 30-07-2008, 21:41   #9
Medlem

solcat sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 414
solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.

Oi, ser nå at jeg ikke har lest alle innleggene .
Håper det ordner seg ettersom det blir kjøligere i været. Vet at jeg sover dårligere også når det er så varmt.
Gammel 04-08-2008, 23:43   #10
Supermedlem

Tingeling_Dream sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hunndalen i Gjøvik
Meldinger: 1,354
Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.

Åssen går det nå som det er litt kjøligere?

Linnea er hvertfall mye bedre nå og sovner til vanlig tid igjen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:19.