Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Mars 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-06-2008, 19:58   #1
Supermedlem

sunny84 sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Kongsberg
Meldinger: 1,000
MP Rating: 0% (0)
sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.
Rai-rai!!

Fy søren her er det liv! For en gjeng vi er, kan jo knapt holde følge her sånn som det skravles!

Det er jo mange her som jobber nå, men vi kan vel skravle litt på ettermiddagene? Jeg savner denne klubben som den var på SM.... Hva driver mars07 familiene med om dagen? Fortell!

Ja, ja, jeg har begynnt i ny jobb og jobber hver dag. Vanlig 8-16 jobb (flexitid, så jeg jobber fra 7 - 15) Fikk i utgangspungtet ett vikariat på noen få uker, men gjorde meg umistelig(!!) etter kort tid, så fra høsten får jeg fast jobb Må gå som vikar i 6 mnd. pga noe med at bedriften garanterer vikarbyrået inntekt en viss tid.
Det er bare SÅ deilig å slippe kveldsjobbing. Har bare noen få uker igjen av oppsigelsestiden på gamle jobben. Så det er tre helger, så er jeg ferdig der. Kjenner jeg får mer overskudd bare ved tanken. Nå kan helgene nyyyytes med og :

Forøverig er det SOMMER her i byen. Sitter ute på terassen hele kvelden og bare nyter livet.
Har begynt å planlegger bryllup som skal stå neste år, og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å vente så lenge!
Her ble det mye meg, meg, meg og mitt... sorry, men jeg kjenner at jeg er så utrolig glad for tiden. Kommet ut av en dvale på en måte. Har hatt så utrolig mye å tenke på i det sisete og hatt en liten slags deprisjon tror jeg.... Bare derfor.

Så jenter; Kom igjen da! Hva skjer i deres liv om dagen?
Gammel 05-06-2008, 20:58   #2
Medlem

solcat sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 414
solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.
Sv: Rai-rai!!

Grattis med ny jobb med fleksi tid da Sunny! Og lykke til med videre planlegging av bryllup, dagen kommer før du vet det, og den er over før du får snudd deg!

Vi har akkurat kommet hjem fra en tur til min mor og typen i Stavanger. Har hatt kjempe fine dager ute på terrassen, med basseng til ungene og hengekøy og deilig vær og god grill mat . Listen er lang og vi (altså min søster og hennes unger og jeg, yngste er litt yngre enn Sigurd) har kost oss masse.

Grunnen til at vi tok turen ned var fordi vi har kjøpt oss "ny" bil, som desperat trengte nye bremseklosser, bremseskiver bak og nytt hjullager. Siden dette koster en del på verksted var valget enkelt når typen til mamma hadde en i familien som er mekaniker som kunne gjøre det litt billigere. Nå er bilen i fineste orden og jeg nyter å kunne lasse inn i stasjonsvogn uten for mye komling i trangt bagasjerom !

På jobb fronten er jeg sykemeldt 100% ut juni måned, men regner med at det ikke blir mer jobbing på meg før permisjonen. 12 timers renholdsdag blir i det drøyeste laget for meg og magen for tiden... Har liksom nok med å bare løpe etter Sigurd om dagen. derimot har begynt i ny jobb i år, som krever litt offshore jobbing, og litt ugunstige arbeids tider utenom. Så nå får jeg smake egen medisin når jeg er alene hjemme med hus og barn. Fikk litt sjokk første gangen han reiste, får litt perspektiv med tanke på hans insats i heimen, så jeg har revurdert hele "jeg vil ha 4 barn filosofien" hehe. (All respekt til alene mødrene, jeg er kjempe glad for at vi er to om jobben). Det går greit da, men jeg gleder meg til S skal begynne i barnehage til høsten, slik at jeg får litt avbrekk når jeg skal gå høygravid har om dagen.

Ellers tutler no dagene avgårde, har nytt det deilige været i store drag og gleder meg nå til helg sammen med mannen og gutten min .
Gammel 05-06-2008, 21:50   #3
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Vanvittig med liv her ja. Jeg glemmer nesten bort "klubben" vår.
Kanskje det er på tide å høre om vi kan bli slått sammen med noen?

Her går jeg enda sykemeldt. Ungene er i barnehagen hver dag fra ca 10-1430.
Herlig å kunne gi dem korte dager, så jeg gruer meg til å begynne i jobb.
Har søkt attføring nå, så jeg håper at jeg får det. Da er planen enten å begynne på skolen, ellers har jeg egentlig halvveis fått praksisplass. Håper bare det er sånn at en kan avtale med praksisplassen hvor mye timer en har i uken. Full uke orker jeg ikke, og da kan jeg likegjerne jobbe. Vanskelig dette.
Ellers er jeg begynt med å tenke tanken om å søke jobb som nattevakt. Har en venninne som jobber nattevakt i hjemmesykepleien, og der var det visst veldig sug etter folk. Og en måtte ikke være faglært.

Uff, det er så mye å tenke igjennom.

I dag har lillesøster hatt fri fra barnehagen. Hun skulle egentlig på 15mnd kontroll, men den ble avlyst for helsesøster var syk. Etterpå dro vi til en venninne med en 11mnd gammel gutt, og vi gikk tur. Det var kjekt!
Så stod vi i kø i en time til barnehagen, ikke fullt så kjekt i 30 varmegrader. (ære være aircondition!)
Etter å ha hentet Storesøster i barnehagen dro vi til en kompis av henne som dessverre har byttet barnehage Håper vi kan holde kontakten. De to storkoste seg i dag, og vi fikk ikke dratt hjem før 1930. Så her har vært en travel dag!

I morgen skal lillesøster også ha fri. Vi skal treffe en annen venninne med en gutt på 9-10mnd. 2år siden jeg har snakket med henne, så det skal bli veldig kjekt. Traff henne tilfeldigvis på stellerommet på kjøpesenteret her.

Så her flyr bokstavelig talt dagene avgårde. Jeg blir helt utslitt!
Får prøver å ha en rolig uke neste uke.
Gammel 05-06-2008, 21:57   #4
Supermedlem

sunny84 sin avatar

sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.

12 timers arbeidsdag er litt i drøyeste laget som gravid ja, ikke minst som mor.. Og i tillegg en såpass fysisk jobb da. Godt å bare kunne slappe av hjemme med Sigurd da ja.
Forstår godt at det kan være slitsomt til tider med gubbe som reiser. Sambo har samme arbeidstid som meg, men jobber mye overtid på kveldene, så jeg kjenner at jeg savner å være litt mer med han når snuppa er lagt. Men det kan jo ikke sammenliknes med en som er vekk i kanskje to uker av gangen (?)

Høres ut som dere hadde en knall tur i Stavanger da! Har de svømmebasseng eller? Eller mente du det samme som meg kanskje?
Gammel 05-06-2008, 22:24   #5
Supermedlem

sunny84 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Lykketrollet_ Vis post
Vanvittig med liv her ja. Jeg glemmer nesten bort "klubben" vår.
Kanskje det er på tide å høre om vi kan bli slått sammen med noen?

Her går jeg enda sykemeldt. Ungene er i barnehagen hver dag fra ca 10-1430.
Herlig å kunne gi dem korte dager, så jeg gruer meg til å begynne i jobb.
Har søkt attføring nå, så jeg håper at jeg får det. Da er planen enten å begynne på skolen, ellers har jeg egentlig halvveis fått praksisplass. Håper bare det er sånn at en kan avtale med praksisplassen hvor mye timer en har i uken. Full uke orker jeg ikke, og da kan jeg likegjerne jobbe. Vanskelig dette.
Ellers er jeg begynt med å tenke tanken om å søke jobb som nattevakt. Har en venninne som jobber nattevakt i hjemmesykepleien, og der var det visst veldig sug etter folk. Og en måtte ikke være faglært.

Uff, det er så mye å tenke igjennom.

I dag har lillesøster hatt fri fra barnehagen. Hun skulle egentlig på 15mnd kontroll, men den ble avlyst for helsesøster var syk. Etterpå dro vi til en venninne med en 11mnd gammel gutt, og vi gikk tur. Det var kjekt!
Så stod vi i kø i en time til barnehagen, ikke fullt så kjekt i 30 varmegrader. (ære være aircondition!)
Etter å ha hentet Storesøster i barnehagen dro vi til en kompis av henne som dessverre har byttet barnehage Håper vi kan holde kontakten. De to storkoste seg i dag, og vi fikk ikke dratt hjem før 1930. Så her har vært en travel dag!

I morgen skal lillesøster også ha fri. Vi skal treffe en annen venninne med en gutt på 9-10mnd. 2år siden jeg har snakket med henne, så det skal bli veldig kjekt. Traff henne tilfeldigvis på stellerommet på kjøpesenteret her.

Så her flyr bokstavelig talt dagene avgårde. Jeg blir helt utslitt!
Får prøver å ha en rolig uke neste uke.

Hva slags praksis plass har du fått Lykketrollet? Hva slags skole har du gått?
Forstår at du gruer deg til å begynne å jobbe. Det er jo skikkelig overgang.
Men jobbe må vi jo....

Har blitt vandt med det jeg nå. Startet jo med noen kvelder før jul da sambo hadde permisjon. Men så er det veldig greit med tanke på at snuppa er hos svigermor sammen med tre andre barn nå da. Hun STORTRIVES med andre barn. Fra høsten av blir det barnehage da. Tror hun bare har enda mer igjen for det. Hun trenger flere barn å leke med merker jeg. De tre andre som er hos svigermor er alle gutter, så hun har blitt veldig voldsom.

Men uansett så er vi flinke til å finne på ting med henne på ettermiddagene og i helgene. Vi er begge ferdig på jobb ca. 15 så vi har noen timer før legging.

Koselig å møte venner en ikke har sett på lenge! Blir en del mimring da kan jeg tenke meg! Kos dere! Og lykke til med tenkingen.... Uansett så blir det nok bra, hva enn du velger.
Gammel 05-06-2008, 22:33   #6
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Ut i jobb må vi ja. Men kroppen min er jo totalt nedbrutt. Om jeg går ut i full jobb nå, så vil jeg gå på en smell. Da vil jo ting bli enda verre. Så håper jeg kan få attføring og jobbe 18-20 timer uken i praksis.
Det er en barnehage jeg var i praksis i da jeg gikk på skolen, som gjerne vil ha med til praksis om jeg får attføring. Jeg har gått gk helse og sosial, og vk1 barne og ungdom.
Så nå har jeg søkt allmenn påbygg. Når jeg får studiekompetanse så vil jeg bli enten førskolelærer, eller fotograf. Helst det siste. Kanskje begge? Lov å håpe.

Ellers kan jeg få jobb på sykehjem, 8-14. Det kan jo være veldig greit dersom jeg ikke får til noe annet. Penger må vi ha, om jeg så må slite meg ut for dem.
Helst skulle jeg ha begynt gradvis, men det hjelper lite når jeg ikke har fast full jobb å gå tilbake til. Ellers skal sambo være borte 1 år også, fra høsten av. Så da blir jeg alene med dem. Jeg BØR ikke begynne rett i full jobb.
Håper inderlig at attføringen går igjennom.

Så kjekt at Nora stortrives hos svigermoren din. Det blir nok veldig kjekt for henne å begynne i barnehage også. Lillesøster elsker barnehagen.
Men hun trenger noen minutter ved levering da, før jeg går. Ellers blir hele dagen ødelagt.
Hun løper ikke inn liksom...
Gammel 05-06-2008, 22:33   #7
Medlem

Tinepia sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: I Norge
Meldinger: 186
Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.Tinepia er fantastisk mot andre.

hahahahahahaha...RAI, RAI!!!

Her skjer det egentlig ikke så mye, bare det vanlig dagligdagse...jobb, middag, leggetid og to slitne foreldre som nyter kveldene i det deilige sommerværet.

Jeg skal på jentetur om 9 dager da, til Alanya i Tyrkia. Jeg fyller 30 den 18 Juni og den dagen blir feiret der nede. Gleder meg masse, men gruer meg også litt til å være borte fra barna i ei uke....men tror nok at det skal gå greit.
Blir stas å bare tenke på seg selv ei hel uke med soling, shopping og gode middager med en liten paraplydrink på siden

Ellers blir det dårlig med ferie nå i sommer, vi er veldig i undertall på jobb og det går selvfølgelig utover hun som hadde permisjon hele forrige år
Får ei uke med familien i slutten av Juli og den skal nytes maksimalt

Håper alle får en fin sommer!!

Jeg er forresten innom her hver dag, men er skikkelig dårlig på skravlefronten....

Tinepia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-06-2008, 23:03   #8
Supermedlem

sunny84 sin avatar

Oi, det høres knall ut Tinepia! Da får du kose deg masse! Det går nok aldeles strålende skal du se. Kjedelig at du får lite ferie da...
Og gratulerer med dagen på forskudd, itilfelle jeg glemmer det

Lykketrollet; Jeg skjønner at du må ta det pent i starten. Håper du får attføring. Det hadde jo vært alle tiders. Men tror du ikke du får det da? Jeg mener de tar vel hensyn med tanke på sykdomstilstanden din og sånn? Det må de da.... Hva skal sambo, som gjør at han skal vekk ett helt år?
Gammel 05-06-2008, 23:52   #9
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Jo, men det skal være veldig sterke grunner. Legen tror at jeg får det da, så det er jo bare å håpe.

Han skal i militæret. Det går nok fint.
Men jeg tror ikke jeg tør å sjanse på å være utslitt i ett når han drar.
Gammel 07-06-2008, 08:22   #10
Seniormedlem

roxette sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,533
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.

Her er det vanlige rutiner, ikke stort som skjer her hjemme med barna og meg.

Men vi har begynt å bygge hus, og nå er bygget tett, men veldig mye gjenstår. Håper å få flytte inn før jul. Må ha flyttet inn til babyen i magen kommer ut i desember/januar. Mannen min jobber på spreng på kvelder og ettermiddager og helger for å gjøre det ferdig. Vi gjør nemlig så og si alt selv, av treverk, siden han er tømrer. Så i praksis er jeg alenemor for et års tid. Har som regel lagt meg når han kommer hjem om kvelden. Heldigvis er det bare for en periode, så vi får holde ut.

Vi bader en del for tiden ute i bassenget, og er forøvrig mye ute, siden det er så fint vær. Men jeg er kvalm og har ikke lappen, så det begrenser oss litt. Vi holder oss stort sett utenfor leiligheten.

Storesøster går i barnehagen, mens lillebror er hjemme med meg, og uten barnehageplass til høsten, men han skal begynne litt hos dagmamma til høsten. Blir godt for han å omgås noen andre enn meg.

I dag skal vi ned på torget der det skal være forestilling for ungene, og mye annet skjer i dag.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:45.