Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Mars 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-07-2008, 12:00   #1
Supermedlem

Hannesen06 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Ringerike
Meldinger: 591
MP Rating: 0% (0)
Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.
eek Se hvordan hun ser ut etter MMR-vaksinen

Fikk MMR-vaksinen 26/6 og har fått en reaksjon på den tror jeg. Har hatt feber opp mot 40 i 2-3 dager, og noen prikker.

Men se hvordan hun ser ut nå. Masse masse prikker over hele kroppen. Hun har også ganske dårlig matlyst og er litt slapp (sikkert fordi hun spiser lite) og litt mer survete enn vanlig.
Stakkars jenta mi.

Flere som har reagert sånn på vaksinen?
Og vi kan vel være ute nå når hun er feberfri selv om hun har disse prikkene?

*Ikke quote bildene*

Sist endret av Hannesen06; 02-08-2008 kl 19:01.
Hannesen06 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2008, 14:20   #2
Veteranmedlem

Tertitten75 sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Østfold
Meldinger: 3,443
Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Se hvordan hun ser ut etter MMR-vaksinen

Sånn så Bassen ut når han hadde den 4. barnesykdommer. Først høy feber i noen dager, så masse utslett som så sånn ut.

Og ja, du kan gå ut selv om barnet har feber så lenge du passer på at hun ikke blir kald.

God bedring!
Gammel 08-07-2008, 21:16   #3
Medlem

solcat sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 414
solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.solcat har mye å være stolt av.

Stakkar!

Til tross for å se pjusk og prikkete ut, syntes jeg hun var ganske søt på disse bildene da. Håper hun føler seg bedre snart. Sigurd reagerte ikke på vaksinen.
Gammel 08-07-2008, 21:21   #4
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,140
MP Rating: 100% (1)
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Lille til meg reagerte på samme måte med feber og utslett over hele kroppen. Ringte hysterisk på helsestasjonen siden hun også var svært slapp og ikke spiste. Fikk da forklart at ca 2% av alle som får mmr reagerer på dette viset og det er rett og slett en mild variant av meslinger. De blir jo "infisert" med meslinger smitte og noen få kan bli syke av det. Og som HS sa til meg så var det ofte et tegn på at de ble ekstra immune mot sykdommen og at man da kunne være glad for at vaksinen ble tatt siden de ville ha blitt dødssyk om de hadde blitt smittet uten vaksine.

Ser nå at jeg har svart i en terminklubb

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2008, 21:22   #5
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,317
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.

sånn så snuppa ut etter sin mmr vaksine.. høy feber først og masse utslett.. og veldig urolig og grinete.. hun fikk det 5 dager etter sprøyten.. tok den 20 desember.. så du kan tenke deg hvordan romjulen ble..
Det er vanlig at de får reaksjon på denne sprøyten ca 1 uke etter de har fått den hvis de får reaksjon... så nesten 2 uker var jo litt voldsomt lang tid da.. ???

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2008, 21:24   #6
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,284
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Sånn så min ut også, men det ble konkludert med en pussig sammentreff av vaksine og 4. barnesykdom.

3 dager med feber, så 3 dager med utslett, så var alt borte.

Dette startet 10-12 dager etter vaksinen.

oida, og så ser jeg på tampen at jeg har rotet meg inn i en klubb igjen....

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2008, 22:19   #7
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Uff, ser ikke noe godt ut.
Det er ikke den 4.barnesykdom da?
Men jeg har hørt at det kan gå 2 uker før en får reaksjon på vaksinen, så det kan jo absolutt være det.

Får håpe det går over snart.

(Og må bare kommentere hvor nydelig hun er! )
Gammel 09-07-2008, 12:28   #8
Supermedlem

Hannesen06 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Ringerike
Meldinger: 591
Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.

Jo, kanskje det ...? Jeg vet ikke ... fikk vite på HS at reaksjonen kunne komme mellom 5 og 10 dager etter, og første dagen med feber var jo 9-10 dager etter.

Men i dag ser hun ut til å være bedre. Utslettet er litt blekere i fargen. Håper det er på retur nå.

Og takk for det Lykketrollet.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:12.