Fikk MMR-vaksinen 26/6 og har fått en reaksjon på den tror jeg. Har hatt feber opp mot 40 i 2-3 dager, og noen prikker.
Men se hvordan hun ser ut nå. Masse masse prikker over hele kroppen. Hun har også ganske dårlig matlyst og er litt slapp (sikkert fordi hun spiser lite) og litt mer survete enn vanlig.
Stakkars jenta mi.
Flere som har reagert sånn på vaksinen?
Og vi kan vel være ute nå når hun er feberfri selv om hun har disse prikkene?
Til tross for å se pjusk og prikkete ut, syntes jeg hun var ganske søt på disse bildene da. Håper hun føler seg bedre snart. Sigurd reagerte ikke på vaksinen.
Lille til meg reagerte på samme måte med feber og utslett over hele kroppen. Ringte hysterisk på helsestasjonen siden hun også var svært slapp og ikke spiste. Fikk da forklart at ca 2% av alle som får mmr reagerer på dette viset og det er rett og slett en mild variant av meslinger. De blir jo "infisert" med meslinger smitte og noen få kan bli syke av det. Og som HS sa til meg så var det ofte et tegn på at de ble ekstra immune mot sykdommen og at man da kunne være glad for at vaksinen ble tatt siden de ville ha blitt dødssyk om de hadde blitt smittet uten vaksine.
sånn så snuppa ut etter sin mmr vaksine.. høy feber først og masse utslett.. og veldig urolig og grinete.. hun fikk det 5 dager etter sprøyten.. tok den 20 desember.. så du kan tenke deg hvordan romjulen ble..
Det er vanlig at de får reaksjon på denne sprøyten ca 1 uke etter de har fått den hvis de får reaksjon... så nesten 2 uker var jo litt voldsomt lang tid da.. ???
__________________ Alene med: -2003 og
"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
Uff, ser ikke noe godt ut.
Det er ikke den 4.barnesykdom da?
Men jeg har hørt at det kan gå 2 uker før en får reaksjon på vaksinen, så det kan jo absolutt være det.
Får håpe det går over snart.
(Og må bare kommentere hvor nydelig hun er! )