|
|
21-08-2008, 20:09
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Mar 2003
Meldinger: 671
|
Er det noen andre små som holder på med innkjøring i barnehage?
Lillejenta startet på mandag, men det går ikke så veldig bra. I dag hylskreik hun da jeg gikk og det var så ille at de nesten ringte etter meg. Da jeg hentet henne sa de hun hadde vært mye lei seg.
Å, jeg får så vondt av lille jenta mi...... Heldigvis begynner jeg ikke på jobb før om noen dager så så hun har korte dager... I ettermiddag har hun også vært utrolig klengete og mammadalt.
Er usikker på om jeg bør være med henne en stund i barnehagen i morgen eller om det er best jeg går etter å ha følgt henne inn. Noen råd?
|
|
|
21-08-2008, 21:46
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 1,977
|
Sv: Tilvenning i barnehage
|
|
Vi holder på med innkjøring nå ja. Det går ganske greit men så er hun kjent der sien søsteren gikk der ifjor.
Vi har hatt det sånn som du med vår eldste. Vi måtte ta det ganske forsiktig med henne. Hun trengte MYE trøst og forsikringer i begynnelsen.
Jeg tror jeg ville forberedt henne på forhånd på at hun skulle få være der litt alene. Husk å ALDRI gå uten å si hadet. Når de ser du kommer tilbake så blir de jo tryggere og tryggere.
Ha med en ting hun er glad i- en kos eller noe som hun har som trøst. Vær der en liten stund og så sier du at du skal ut litt og at hun skal få leke med de andre litt. MEn at du snart kommer tilbake....
Kanskje tar det lang tid før hun roer seg, eller det går over når hun ikke ser deg mer.
Et lite tips er å ikke dra ut "hadet-seansen" si hadet en gang , gi klem, kyss og gå. Selv om hun griner....Om du nøler, ja da blir hun også usikker.
Det er iallfall vår erfaring--
Jeg pleide alltid grine når jeg kom utenfor men det går jo over og du vet jo hun har det godt der....
Håper ting bedrer seg snart.
God klem
|
24-08-2008, 22:15
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
|
|
|
Lillesøster begynte i januar, det gikk veldig bra.
Hun fikk ha både smokk og koseklut hele tiden i begynnelsen.
Hun gråter enda når jeg går, men trives i barnehagen ellers.
Storesøster gikk det verre med. Hun var akkurat 2 da hun begynte.
Jeg måtte være der MYE med henne. Hun var så trist. Gren hver dag før vi engang var kommet til barnehagen, og var ellers veldig sørgmodig hjemme.
I barnehagen gikk det greit så lenge hun fikk være den den ene ansatte hun ble trygg på. Hun sluttet etter en mnd, men det gikk bedre enn forventet.
Hun fikk også ha smokken så mye hun ville. De prøver å ta den vekk nå, men hun er fortsatt ganske avhengig av den.
Det tok 3 mnd før hun ble helt trygg på barnehagen. Nå stortrives hun!
Det er alltid tøft de første ukene, så går det bedre.
|
|
|
24-08-2008, 22:23
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 1,202
|
|
|
Enig med det Viwi sier, ikke dra ut avskjeden, kanksje du ikke skal være med inn på avdelingen i det hele tatt? Regner med dere blir møtt i garderoben av noen, ta avskjeden der, og gå.
Greit med korte dager ja!
|
|
25-08-2008, 09:30
|
|
Supermedlem
|
|
|
Takk for svar. I dag strittet hun i mot da vi skulle gå inn i barnehagen. Det er tydelig at hun visste hva som skulle skje. Jeg tok en kjapp avskjed og gikk, og hun hylte! Det virket likevel som hun roet seg ganske kjapt (stod utfor døren en stund) så nå håper jeg det ordner seg. Men uff så kjipt det er.
(Hun bruker ikke tutt eller koseklut, akkurat nå er det litt dumt.)
|
|
|
25-08-2008, 20:51
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 1,977
|
|
|
Det er kjempekjipt å gå fra de. Har gått noen runder med meg selv der.
Men jeg fikk meg en overaskelse med Tiril nå. Hun skjønte at jeg kom til å gå så hun unnlot å se på meg. Overså meg totalt. ikke smilte, ikke vinka ingen gråt... Godtok det bare.
Det fikk meg til å få klump i magen... men vet hun har det godt der.... og hun ser ut til å menge seg godt .... Men hun er jo babyen min da...
|
25-08-2008, 22:00
|
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 414
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av xJuliane
Er det noen andre små som holder på med innkjøring i barnehage?
Lillejenta startet på mandag, men det går ikke så veldig bra. I dag hylskreik hun da jeg gikk og det var så ille at de nesten ringte etter meg. Da jeg hentet henne sa de hun hadde vært mye lei seg.
Å, jeg får så vondt av lille jenta mi...... Heldigvis begynner jeg ikke på jobb før om noen dager så så hun har korte dager... I ettermiddag har hun også vært utrolig klengete og mammadalt.
Er usikker på om jeg bør være med henne en stund i barnehagen i morgen eller om det er best jeg går etter å ha følgt henne inn. Noen råd?
|
Uff, jeg fikk helt vondt inn i meg når jeg leste dette, for det er ikke lett å gå fra de små når de helst bare vil ha mammaen sin. Du har fått mange gode råd allerede så jeg har ikke mer å bidra med men ville sende deg en god trøste klem og krysser fingrene for at hun snart tilvennes den nye hverdagen.
Hos oss har situasjonen vært stikk motsatt, det er vel jeg som er tårevåt i øynene når jeg går fra barnehagen. Andre dagen når Sigurd skulle være alene noen timer gikk jeg bort til han og sa, "ha det fint da vennen, no skal mamma gå" hvorpå han ser på meg, vinker og går sin vei for å finne en spennende leke. Trenger ikke mammaen sin lengre liksom... (luksus problem, men litt hormonell for tiden...)
|
|
|
26-08-2008, 09:27
|
|
Supermedlem
|
|
|
Nei, det er ikke lett å "skille lag" med "babyen". Jeg syns det går litt bedre nå. Hun griner enda, men det er bare for en kort stund.. Jeg tror nok hun kommer til å stortrives etter hvert.
|
|
|
26-08-2008, 10:30
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
|
|
|
Godt å høre at det går bedre.
|
|
|
26-08-2008, 22:10
|
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 414
|
|
|
Så godt å høre da, bra for både deg og henne.
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:16.
|