I dag har vi hatt en guffen opplevelse....
Dagen startet med at snuppa kastet opp i sengen sin før hun sto opp. Men det var bare slim, så vi regnet med at det bare var snørr og slim som gjorde at hun brakk seg. Så hun ble sendt til dagmamma som vanlig. Sambo leverte henne siden jeg måtte på toget til Oslo på kurs.
Sambo ringte ca. 15 min etter at hun var levert, da hadde svigemor ringt å sagt at hun måtte hentes igjen siden hun fortsatt kastet opp. Hadde også litt løs avføring i "feil" farge.
Hun var slapp og medtatt og de hadde ligget på sovaen og døset hele formiddagen. Så etterhvert kviknet hun til igjen og hadde til og med lekt litt.
Jeg var på vei hjem igjen fra Oslo og satt i bilen med en kollega og hadde en vond følse i magen. Var ikke helt sikker på hva det var, men ringte sambo da jeg ble satt av på stasjonen der hun bodde. (Skulle da ta toget resten av veien hjem.) Ringte som sagt sambo og møtte kun telefonsvarer..... Da forsto jeg med en gang at det vonde følsen var rett. Fikk helt panikk og ringte svigermor og spurte om hun hadde hørt noe fra ham. Hun hadde akkurat pratet med han. Hun sier:
Nora er VELDIG dårlig... Han hadde ringt henne gråtene.... Stakkar, han visste ikke hva han skulle gjøre. Hun har nesten helt fraværende og bare satt/lå å var helt appatisk med da 40, 7 i feber.....
Ikke hadde vi febernedsettende i huset heller. Så ringte han mamma og pappa som hadde hadde kommet på 7 min. med febernedsettende.
Jeg står der da, alene på en øde stasjon uten å vite noe som helst annet enn at
Nora er VELDIG dårlig....
Sto å gråt på perongen jeg

. Endelig får jeg tak i mamma og hun kan fortelle at jo, hun er ikke bra og har 40, 7 i feber. Jeg beordrer de til å reise på legevakten. Ja, det skulle de. Men de ringte først og fikk beskjed om å gi Pinex og måle igjen. For så å ringe igjen om en time med rapport. Jeg kom meg hjem i mellomtiden. Snuppa var bedre i formen etter febernedsettende og hadde da 38,4. Jeg ringte opp igjen til legevakten og avla rapport og sa at feberen var nede i 38, så det var veldig bra. Siden hun responerte så godt på de var det greit å bare se det ann. Hun fikk MMR vaksine på torsdag og den kan jo slå ut etter en ukes tid om den slår ut. Så vi konkluderte med det. Selv om hun på legevakten syntes at SÅ høy feber var litt i overkant av hva som var greit. Men som sagt så gikk den fint ned da.
Men i dag fikk jeg virkelig skrekken og tenkte de værste tankene, nesten 41 i feber er jo veldig mye da og i tillegg så medtatt som hun hadde vært..... Uff, redd for jenta mi jeg.
Måtte bare få skrevet det ned for å samle tankene litt.
Kan godt hende dere leser dette å tenker herregud, så hysterisk! Men det er ikke lett å skildre tanker og følser i tekst.