Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Mars 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-06-2008, 20:28   #1
Supermedlem

sunny84 sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Kongsberg
Meldinger: 1,000
MP Rating: 0% (0)
sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.
lei_seg uff....

I dag har vi hatt en guffen opplevelse....

Dagen startet med at snuppa kastet opp i sengen sin før hun sto opp. Men det var bare slim, så vi regnet med at det bare var snørr og slim som gjorde at hun brakk seg. Så hun ble sendt til dagmamma som vanlig. Sambo leverte henne siden jeg måtte på toget til Oslo på kurs.
Sambo ringte ca. 15 min etter at hun var levert, da hadde svigemor ringt å sagt at hun måtte hentes igjen siden hun fortsatt kastet opp. Hadde også litt løs avføring i "feil" farge.
Hun var slapp og medtatt og de hadde ligget på sovaen og døset hele formiddagen. Så etterhvert kviknet hun til igjen og hadde til og med lekt litt.
Jeg var på vei hjem igjen fra Oslo og satt i bilen med en kollega og hadde en vond følse i magen. Var ikke helt sikker på hva det var, men ringte sambo da jeg ble satt av på stasjonen der hun bodde. (Skulle da ta toget resten av veien hjem.) Ringte som sagt sambo og møtte kun telefonsvarer..... Da forsto jeg med en gang at det vonde følsen var rett. Fikk helt panikk og ringte svigermor og spurte om hun hadde hørt noe fra ham. Hun hadde akkurat pratet med han. Hun sier: Nora er VELDIG dårlig... Han hadde ringt henne gråtene.... Stakkar, han visste ikke hva han skulle gjøre. Hun har nesten helt fraværende og bare satt/lå å var helt appatisk med da 40, 7 i feber.....

Ikke hadde vi febernedsettende i huset heller. Så ringte han mamma og pappa som hadde hadde kommet på 7 min. med febernedsettende.

Jeg står der da, alene på en øde stasjon uten å vite noe som helst annet enn at Nora er VELDIG dårlig....

Sto å gråt på perongen jegKlikk på bildet for å se det i full størrelse.. Endelig får jeg tak i mamma og hun kan fortelle at jo, hun er ikke bra og har 40, 7 i feber. Jeg beordrer de til å reise på legevakten. Ja, det skulle de. Men de ringte først og fikk beskjed om å gi Pinex og måle igjen. For så å ringe igjen om en time med rapport. Jeg kom meg hjem i mellomtiden. Snuppa var bedre i formen etter febernedsettende og hadde da 38,4. Jeg ringte opp igjen til legevakten og avla rapport og sa at feberen var nede i 38, så det var veldig bra. Siden hun responerte så godt på de var det greit å bare se det ann. Hun fikk MMR vaksine på torsdag og den kan jo slå ut etter en ukes tid om den slår ut. Så vi konkluderte med det. Selv om hun på legevakten syntes at SÅ høy feber var litt i overkant av hva som var greit. Men som sagt så gikk den fint ned da.

Men i dag fikk jeg virkelig skrekken og tenkte de værste tankene, nesten 41 i feber er jo veldig mye da og i tillegg så medtatt som hun hadde vært..... Uff, redd for jenta mi jeg.

Måtte bare få skrevet det ned for å samle tankene litt.
Kan godt hende dere leser dette å tenker herregud, så hysterisk! Men det er ikke lett å skildre tanker og følser i tekst.

Sist endret av sunny84; 17-06-2008 kl 20:30.
sunny84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2008, 21:03   #2
VIP-Medlem

Marianne sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Polarsirkelbyen
Meldinger: 5,972
MP Rating: 100% (1)
Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: uff....

Vet ikke helt hva jeg skal si uten om god bedring.

Sitter her helt skrekkslagen...

Får sikrive noe mere når jeg klarer å tenke
Gammel 17-06-2008, 21:05   #3
Supermedlem

Juni-72 sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Sørlandet
Meldinger: 674
Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.

Uff, for en skremmende opplevelse! Så forferdelig å ikke være der akkurat når det står på som værst. Det er jo nesten værre å ikke være der og ikke vite akkurat hvordan ståa er.
Tenker det var lange 7 minutter for samboeren din. Godt at hun kviknet såpass til av paraceten.

Det var veldig høy feber, ja. Gurimalla. Tror ikke noen av mine har hatt over 40. Nei, det hadde jeg nok husket.
Jenta mi hadde 39,7 i dag. Vet ikke hva som feiler henne. Hun har ikke fått den vaksinen ennå, så det er ikke derfor.

God bedring!! Håper feberen forsvinner helt!

- 07
- 04
-02
Juni-72 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2008, 21:07   #4
Supermedlem

Hannesen06 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Ringerike
Meldinger: 591
Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.

Huff og huff sunny. Jeg er helt sikker på at dette var en forferdelig episode for dere, og jeg synes ikke du virket hysterisk som reagerte som du gjorde. Det er skummelt å se barna så syke ... vi har selv hatt en sånn episode her for en tid tilbake, og jeg reagerte også veldig den gangen.

Masse god bedring
Gammel 17-06-2008, 21:11   #5
Seniormedlem

_sofie_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,622
_sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid.

Huff, så skummelt!! God bedring til Nora!!
Gammel 17-06-2008, 21:53   #6
Supermedlem

sunny84 sin avatar

Sted: Kongsberg
Meldinger: 1,000
sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.

Åh, takk skal dere ha for at dere ikke synes jeg er hysterisk
Var å målte tempen nå, og den stiger igjen. Var nå på 39,2. Det er jo ikke kjempe høyt og jeg vet de går fort opp og ned i temp men allikevel. Ligger å vrir seg i senga for hun har så vondt. Ser noen blodårer på magen hennes som jeg ikke har sett før, så mye strammer og knyter hun seg. Pluss at hun puster kjempe tungt og fort. Lurer på om jeg skal ringe legevakten igjen. Bare for å høre hva de sier....
Gammel 17-06-2008, 21:58   #7
Supermedlem

Juni-72 sin avatar

Medlem siden: May 2004
Meldinger: 674
Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.

Ja, ring hvis du er bekymret. Det hadde jeg gjort.

- 07
- 04
-02
Juni-72 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2008, 22:08   #8
VIP-Medlem

bella76 sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,298
bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.

Uff. Så skremmende!

Jeg syns det er så rart at helsepersonell sier det er uvanlig med så høy feber etter vaksine, for jeg syns ofte jeg hører at de små får nærmere 41.

Mine reagerer helt likt. Minsten fikk den i november og kastet opp, og fikk skyhøy feber i en uke.

Men, er du usikker, så ring legevakta igjen. God bedring!
bella76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2008, 22:09   #9
Supermedlem

bigboobs sin avatar

Meldinger: 1,367
bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.bigboobs har et ubeskrivelig bra rykte.

Å for en grusom opplevelse, det er så ekkelt når dei små er sjuke, og dette her var jo ganske skummelt. Det blir nesten eklere når ein ikkje er der sjølv også, bare får status rapport via telefon...
Gammel 17-06-2008, 22:19   #10
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Uff, det må ha vært fælt!
Godt at feberen gikk ned med febernedsettende. Hvis den nærmer seg 39,5 nå så hadde nok jeg gitt igjen.

Ringte du legevakten? Hva sa dem?

God bedring til Nora!
(Lillesøster skulle også fått den på torsdag, ble utsatt og hun skulle egentlig få den i dag, men vi utsatte den igjen...litt glad for at den er utsatt nå kjenner jeg...)
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:26.