Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mars
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-08-2008, 09:31   #1
Supermedlem

~Lilla~ sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,335
MP Rating: 0% (0)
~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.
Brød? Middag?

Gir dere brød til barna enda? Lillebror er jo over 6 mnd nå,og han vil absolutt ikke ha grøt. Vi har forsøkt alle! Men han vil veldig gjerne ha brød, så nå spiser han en liten halvskive til lunsj og til kvelds. Til middag har vi også begynt å gi poteter, det er poppis. Tenker å spe på med gulrøtter og brokkoli etterhvert. Glassmat kommer ut i rekordfart.

Men drikke er det værre med.... han vil bare ha pupp. Igjen; vi har forsøkt alle flasker og tuter som vi har funnet.. njet. MM på flaske tar han gjerne da, men ikke MME, vann eller velling. Men jeg er jo like langt om jeg må pumpe meg til han blir 18 Men vi gir oss ikke så lett! Nå skal vi forsøke oss med tutkopp!!
er tenåring.
~Lilla~ er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 09:56   #2
Seniormedlem

Miraluca sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 1,692
Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.
Sv: Brød? Middag?

her var ikkje potet så veldig populært, så eg har gitt gulerotmos ei stund og prøvd litt med gulerot og potet sammen. I helgen lagde eg en mos av søtpotet, gulerot og mais, og DET var visst godt det. Så det blir nok middagen på ei stund fremover. Han synes ikkje de barnematglass middagene er noe særlig heller...

skive har vi ikkje begynt med, men han stirrer på meg med store øyne når eg spiser. Tenkte han sku få første skiven sin på 6mnds dagen, ca 2 uker til det. De er jo sååå store når de sitter og spiser skive selv
Gammel 25-08-2008, 09:58   #3
Seniormedlem

lied74 sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,895
lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.

Dere kan godt prøve med tutekopp - det fikk vi beskjed om på helsestasjonen siden minsten her i hus også er veldig kresen på kvaliteten på drikkeutstyret

Det eneste jeg tenker på når det gjelder å gi så små barn brød er at det kan jo være salt i brødet, som de helst skal ha så lite av som mulig?
Noen pålegg (som feks leverpostei) er også litt salte, men hvis dere prøver å unngå akkurat det kan jeg ikke se noen fare i å gi brød istedetfor grøt?
(I Danmark spiser de vel Øllebrød- og det er en slags grøt av rugbrød, tror jeg..)
Gammel 25-08-2008, 10:39   #4
Kii
Supermedlem

Kii sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Eidsvåg
Meldinger: 1,009
Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.

Hvordan er det med gluten da? Jeg har også lurt på når de kan begynne å spise brødskive.
Gir du potetbiter eller moser du de med gaffel? Tror kanskje vi kommer til å hoppe over den mosingen og bare gi "normal" mat i stedet. Hun har fått smake på gaffelmost potet uten noe som helst slags veske i. Det virket det som hun likte

Synes BWL virker litt interessant. Mulig vi prøver noe slikt i en veldig lett grad.
Gammel 25-08-2008, 11:26   #5
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Enebakk
Meldinger: 1,934
Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.

Helsesøster sa sist at vi kunne begynne med litt brød snart!
Men jeg tviholder pittelitt på denne babytiden jeg da..

Kilokrig:1.delmål -15kg.
-6,6 kilo!
Aimy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 12:02   #6
Seniormedlem

Miraluca sin avatar

Meldinger: 1,692
Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.

Vi fikk beskjed om at brød kan vi gir fra 6mnd, men det bør være grovt, lyst mel gir lite næring og mye mageknip visst....
Gammel 25-08-2008, 12:43   #7
Medlem

Jiin sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 495
Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.

Brød allerede?? Hun er jo akkurat født jo!

Jeg kan tenke meg at tøtta her kunne likt brød ja. Hune blir 6 md den 9.sept. Er det for tidlig å gi henne brød og 6-md. mat da?

Og lar dere ungene spise selv eller mater dere dem? Jeg har problemer med å få skjeen til å nå inn i munnen hennes før hun grabber den med sin små, lynraske fingre.
Gammel 25-08-2008, 12:57   #8
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,582
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Brød nei! Huff, jeg er bare ikke klar for det!!

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 13:07   #9
Medlem

Nuppe sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 445
Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av lucifine Vis post
Brød nei! Huff, jeg er bare ikke klar for det!!
Ikke jeg heller!!! Er de store nok til det allerede???

Setter det seg ikke i halsen da???

Han brekker seg jo av klumper i grøten... Er jeg heeelt på bærtur her eller??

Tobias 21.10.94
Teodor 02.03.08
Nuppe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 13:44   #10
Supermedlem

Sted: Buskerud
Meldinger: 713
holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.

Vi har tørket skalkene og gitt han noen biter til å sitte og sutte på. Det var godt. Her brekker han seg foreløpig av for mye klumper i maten, så vi er nødt om å mose ganske så godt. Vi prøvde iherdig middag på glass, men etterhvert ble det middagsnekt.
Nå får han bare melk og grøt, og litt skalker og frukt innimellom. Skal prøve ut litt flere grøttyper før vi går på middag igjen.
Prøvde forøvrig en bitte-bitteliten bit med brød og en liten dæsj med leverpostei oppå, og det var nok godt, men det ble for stor klump av det i munnen og da brakk han seg, men det gikk ned. Etterpå fikk han smake på kun leverpostei og det var godt.

By the way. Dere som fortsatt ammer rådes faktisk til å innføre gluten sånn bit for bit, siden de da fortsatt får puppemelk. Den er visst med på å gjøre magen bedre mottakelig senere. Så da vet dere det.

holbergen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:14.