Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mars

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-05-2008, 22:51   #1
Medlem

Inga sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 114
MP Rating: 0% (0)
Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.
Følelsesløs/ nummen i fingre og hender

Jeg opplever tilværelsen som nybakt mamma som veldig rosenrød. Veldig koselig! Det er bare noen små utfordringer her; vesla gulper til tider mye, og så er det mine følelsesløse hender..

Jeg er veldig nummen, til tider ganske følelsesløs i hender og fingre. Det har kommet mer og mer nå de siste par ukene. Jeg kjenner det når jeg sitter og ammer, men også på natta. Lurte veldig på hva det var jeg. Så snakket jeg litt med ei trillevenninne om det og hun sier det nok har med amming å gjøre; dvs feilstilling. Hun mente en manuellterapeut kanskje kunne hjelpe.

Noen av dere andre her som har opplevd noen lignende? Har dere gjort noe med det?
Gammel 28-05-2008, 07:46   #2
Seniormedlem

brumma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,813
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 100% (2)
brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.
Sv: Følelsesløs/ nummen i fingre og hender

Hei Inga!
Slik har jeg det også, hendene og armene mine blir enten kjempevonde/verkende eller helt numne. Skal på kontroll på sykehuset for med markus så fikk jeg noe cava eller noe ssyndrom i armene som gjør at nervene ligger i klem pga all væsken i kroppen. Så jeg skal ha operasjon for å løsne "mansjettene" som det heter. Dvs de båndene som strammer rundt nervene ved håndleddet eller ved albuen, de må bare lokalisere hvor det sitter!

Jeg gikk til fastlegen min som henviste meg videre på nevrologisk på sykehuset hvor jeg skal å ta prøver av armene, sette strøm og måle blodgjennomstrømningen mellom hender og opp gjennom armen! Dette er ikke vondt i det hele tatt og tar ikke lange tida. Tror det var ca 30 min jeg var inne sist..

Sindre 16.mars 2008 Markus 30.november 2006
brumma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2008, 09:47   #3
Seniormedlem

Little my sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,819
Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.

Mulig det er Carpal Tunnel syndrom, altså nerver som ligger i klem eller under trange forhold. Du bør få det undersøkt hos fastlegen, som deretter henviser deg til nevrografi hos en nevrolog på sykehuset.
Gammel 28-05-2008, 10:10   #4
Supermedlem

JALS sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 765
JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.

Det kan være tunnelsyndromet, som jeg kaller det, men ikke nødvendigvis. Jeg har samme problem, i tillegg har jeg smerter, men manuell terapi/fysio har ikke hjulpet meg. Trenger ikke ha noe med feilstilling når du ammer å gjøre. Jeg har det nemlig også slik i bena, og jeg bruker ikke de spesielt mye når jeg ammer...
JALS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2008, 14:37   #5
Seniormedlem

brumma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,813
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 100% (2)
brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.

Ja det var det det het ja.. ikke helt lett å lese hva legen skrev på helsekortet mitt serru..Noe cava eller noe..

Sindre 16.mars 2008 Markus 30.november 2006
brumma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-05-2008, 11:32   #6
Supermedlem

Sneglofant sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 601
Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.

Jeg har det samme i fingrene, spes. om natta. Våkner av at de er skikkelig numne og vonde

Vår lille Ranglefant kom 28. feb. -08
Sneglofant er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-05-2008, 13:54   #7
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Enebakk
Meldinger: 1,657
Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Sneglofant Vis post
Jeg har det samme i fingrene, spes. om natta. Våkner av at de er skikkelig numne og vonde
Jeg også..

Kilokrig:1.delmål -15kg.
-5,7 kilo!
Aimy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-06-2008, 11:22   #8
Medlem

Fryda sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 265
Fryda er fantastisk mot andre.Fryda er fantastisk mot andre.Fryda er fantastisk mot andre.Fryda er fantastisk mot andre.Fryda er fantastisk mot andre.Fryda er fantastisk mot andre.Fryda er fantastisk mot andre.Fryda er fantastisk mot andre.Fryda er fantastisk mot andre.Fryda er fantastisk mot andre.Fryda er fantastisk mot andre.

Oi.. Det hadde jeg sjekket med en lege.

Høres ikke behagelig ut. Jeg hadde noe lignenede, men det var fordi jeg hadde overarbeidet håndleddet med data pennen min (wacom bord)
Gammel 02-06-2008, 23:56   #9
Medlem

Inga sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 114
Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.Inga er fantastisk mot andre.

Takk for innspill her damer!

Jeg har fått time hos fastlegen min nå. Ringte i dag, etter at jeg knapt fikk sove i natt pga stikking og nummenhet i armene. Det blir liksom helt galt når jeg legger meg.

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:42.