Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mars
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-08-2008, 23:52   #1
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Enebakk
Meldinger: 1,934
MP Rating: 0% (0)
Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.
Hvor mye MME?

Hvor mye MME gir dere til grøt/middag-måltidene nå?
Og hvor mye MME får de i seg i løpet av en dag?

Tobi slet jo med å få i seg MME en periode her,så jeg prøvde å gi han MME før grøt/middag.Nå som han drikker MMEen fint,så gir jeg grøt/middag først igjen,sånn at han selv kan si stopp på MMEen.Men han sluker jo alt! Sjelden eller aldri noe igjen i flaska!

Sånn er dagene nå:

Frokost: Grøt av 100 ml MME+150 ml MME etterpå
Lunsj: 200 ml MME
Middag: Nesten ett helt glass middag+150 ml
Kvelds: Grøt av 100 ml MME+150 ml MME etterpå.

Mellom lunsjen og middagen går det gjerne bare 2 timer før han vil ha mat igjen,for MMEen metter ikke like mye som til feks frokost.Brukte å gi han fruktmos til lunsjen før,men han tåler ingenting av det,alt kommer opp igjen med melk og alt..
Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gi i stedet for frukt?Tenkte kanskje å begynne med brød snart,men klarer ikke helt det skrittet heller jeg da.. Han er jo fortsatt en liten baby!Tiden flyr fra meg! *panikk*
Er fortsatt på 4mnd-grøten også,men han virker foreløbig fornøyd med den,selv om jeg hadde tenkt å bare bruke opp denne pakken før vi går i gang med 6mnd-grøt..

Som de vokser!

Kilokrig:1.delmål -15kg.
-6,6 kilo!
Aimy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 12:01   #2
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.
Sv: Hvor mye MME?

Dytte!

-6,6 kilo!
Aimy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 12:38   #3
Seniormedlem

Miraluca sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 1,690
Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.

har sluttet å regne på dette eg så eg aner faktisk ikkje, ser bare at han spiser og er fornøyd og har våte bleier og bæsjebleier og legger på seg fint, så da slapper eg av med det.
Gammel 27-08-2008, 13:11   #4
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Miraluca Vis post
har sluttet å regne på dette eg så eg aner faktisk ikkje, ser bare at han spiser og er fornøyd og har våte bleier og bæsjebleier og legger på seg fint, så da slapper eg av med det.
Jammen,men du må da vite hvor mye du lager?

-6,6 kilo!
Gammel 27-08-2008, 13:18   #5
Seniormedlem

Miraluca sin avatar

Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Aimy Vis post
Jammen,men du må da vite hvor mye du lager?
enten 3 eller 4 skjeer om dagen og 5 skjeer om tidlig morgen, men da har han ikkje spist på 8-9 timer og har en tendens til å være veldig sulten. Men ikkje alltid han spiser opp da. Han får grøt morgen og kveld og litt frukt og litt middag på dagen. Men sånn akkurat hvor mye eller mange måltider vet eg ikkje lengre. Han får mat når han er sulten, men akkurat nå er visst mat på skje mye bedre enn melk...
Gammel 27-08-2008, 14:36   #6
Medlem

Fryda sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 464
Fryda har mye å være stolt av.Fryda har mye å være stolt av.Fryda har mye å være stolt av.Fryda har mye å være stolt av.Fryda har mye å være stolt av.Fryda har mye å være stolt av.Fryda har mye å være stolt av.Fryda har mye å være stolt av.Fryda har mye å være stolt av.Fryda har mye å være stolt av.Fryda har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Miraluca Vis post
Sånn tenker jeg også.
Stresser ikke om han ikke spiser eller drikker så mye en dag.
Benjamin er en stor og fin gutt som er god form.

Det jeg blander opp er som likevel som følger:

Alt for tidlig frokost: En pk nan varmet opp i halvørska som han får oppi sengen sammen oss.

Sånn ca rundt 09-10-ish får han avokado og banan blandet. (Noen ganger blander jeg i sviskemos for magen) Tran og 150 ml MME

Mellommåltid: 200 ml MME (Dette drikker han sjeldent opp)

Midddag: Halv glass (om det er de store) + 150 ml MME

Kvelds: Grøt + 150 ml MME

Hvis han vokner på natten, får han vann nå. Her er det slutt på nattmating.
Gammel 27-08-2008, 15:23   #7
Supermedlem

Sted: Buskerud
Meldinger: 713
holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.

Hadde ikke 100% oversikt for noen uker siden, men nå er det omtrent sånn. (Vi sluttet nemlig med middagsglass osv..)

Frokost 0830: 185 ml med mme - drikker ikke alltid opp alt
Lunsj 1150: 220 ml mme - noe går med til grøt, han får tilbud om resten av mme om det er igjen da han har spist opp grøten. Av grøt så er det 6 Hipp-skjeer med grøt.
Middag 1630: 185 ml mme - drikker ikke opp alt, men mer enn 145 ml.
Kvelds 1945: 185 ml mme til grøt (9 Hipp-skjeer med maisgrøt) og en 110 ml med mme som han blir tilbudt før og etter grøt - Som regel er det igjen 60/70 ml mme.

Vi har ikke hatt nattmat siden natta før 5 månedersdagen. Her er det også kun vann som blir tilbudt om natta.
Han blir tilbudt brødskorper eller frukt innimellom om han ikke har spist så godt til et av måltidene, eller så har vi litt eple/fersken drikk med vann som vi har fryst ned i isbiter sånn at han får i feederen.
Er litt på samme nivå som mira og fryda for øyeblikket med tanke på humør, tiss- og bæsjebleier, men har allikevel kontroll over mengder. Særlig er det greit å vite mengden på kvelden da noe av grunnen til at junior våkner for tidlig er om vi ikke har spist riktig mengde med mat kvelden før.

holbergen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 17:59   #8
Supermedlem

englejenta81 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 581
englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.

Karoline vil ikke ha verken grøt eller middag...

Her får hun 3 flasker med 150mlvann+5skjeer nan
og en flaske med 210ml med vann+7skjeer nan.

det blir 3x170ml
og 1x230ml

= ca 740ml om dagen og thats it...

"Engler finnes og det er mange av oss"

englejenta81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 15:41   #9
Seniormedlem

Miraluca sin avatar

Sjekka litt i går aimy, sånn at eg kunne svare deg skikkelig og kom frem til at det går rundt 600ml mme i døgnet her for øyeblikket +ca 150 med vann (det er visst mye bedre, spesielt etter grøtmåltidene, sikkert fordi han blir såpass mett av grøten).

I tillegg til mme, spiser han endel fast føde.
-ca 4 hippskjeer med maisgrøt+1 med Småfolk sin "Mais og Havre" for 4mnd (holder på å innføre havre i kosten) til frokost.
-Litt frukt til lunsj, enten fruktmos eller fruktbiter i feederen som han får kose seg med sjøl, ev begge deler. (+1 hipp babykjeks idag)
-Middagsmat: hjemmelaget mos av gulerot, søtpotet og mais, porsjonstørrelsen tilsvarer vel ca et halvt lite barnematglass +litt mme blandet i ved servering.
-Risgrøt med banan og fersken til kveldsmat

Han får tilbud om mme til alle disse måltidene med unntak av kveldsgrøten, der drikker han vann til, og får melk ca 1 time etterpå. Har stelling og sånt imellom. Der drikker han alt fra 80-145ml. Fyller opp magen for natten.
Gammel 29-08-2008, 00:16   #10
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Takk for svar,alle sammen!
Virker som Tobias spiser "normalt" nå da,hvertfall!

-6,6 kilo!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:46.