Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mars
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-07-2009, 22:29   #1
Supermedlem
 
~Sonja~ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Sørlandet...
Meldinger: 1,350
MP Rating: 100% (1)
~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Hvordan sovner de små?

Legger dere dem rett ned, eller bysser dere?

Jeg må bysse vesle C til hver eneste blund.
Legger jeg henne rett ned hyler hun seg skakk.

Når jeg har bysset og bysset, og hun har sovnet, legger jeg henne i sengen...
Det går 5 min, så våkner hun, og må bæres i søvn igjen.
Da kan hun sove litt lengre.

Jeg har bært henne i søvn til hver blund i 4 mnd nå, og begynner å lure på om dette går over av seg selv, eller om jeg må jobbe aktivt med at hun skal lære seg å sovne i sengen selv?

I såfall, hvordan gjør jeg dette?
Noe grinekur er uaktuelt.
__________________
~Sonja~
Med sitt perfekte lille firekløver
2001-2004-2007-2009
~Sonja~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-07-2009, 22:35   #2
tsk
Medlem
 
tsk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Asker
Meldinger: 63
MP Rating: 0% (0)
tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan sovner de små?

I halv sju-sjutida går Celia inn på soverommet med R for å gi kveldspupp. Når den er ferdig etter 10-20 minutter rapes hun og legges i senga med kos og nuss og beskjed om at det er natt.

Så uler, roper og smågråter hun gjerne litt, og vi går inn og gir smokk og stryker henne over kinnet og sier natta. Hun slutter å gråte, ule og rope med en gang vi kommer inn i rommet. Dette skjer gjerne 1-5 ganger, litt avhengig av hvor trøtt hun er når vi legger henne ned. I dag måtte jeg bare inn en gang før hun sovna som en stein, og det er nok oftere 1 enn 5 ganger vi må innom før hun slukner og sover i timesvis.

Så det er lite byssing og sånt her i gården. Veldig foreldrevennlig baby så langt.
__________________
Stolt pappa til født 13.03.09

Besøk gjerne bloggen min!
tsk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-07-2009, 22:44   #3
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Østlandet
Meldinger: 168
MP Rating: 0% (0)
Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.Murbella har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan sovner de små?

Jeg gjør som deg Sonja...Bysser. Eller rettere sagt bærer på ham til han sovner. Som regel tar det bare 2-5 min. Men noen ganger ti min. også. Også må han ha smokken. Før sovnet han alltid ved puppen, eneste måten han greide å sovne på. Men etter at han begynte å ta smokk er det ikke så nødvendig lenger. Nå bruker han puppen bare hvis han er veldig trøtt eller om natten. Men fra rundt 2,5-3 måneder skjer det at han sovner av seg selv. Feks. under babygymmen eller ved at jeg holder hånda hans mens han ligger i senga og sutter på smokken, evt. sittende i en armkrok. Håper det etterhvert blir mer av det... Så vi øver. Men gråting er helt uaktuelt her også så jeg må nok være tålmodig. Blir nok byssing/bæring eller pupp en stund til ser jeg for meg. Men det er klart, det er slitsomt i lengden. Særlig når de våkner så lett etter at de er lagt ned, sånn er P også. Så det er veldig godt å se at han faktisk kan sovne av seg selv også, selvom det ikke er så ofte. Ellers så sovner han gjerne i bilen og en sjelden gang når vi triller tur.

Og uansett hvordan han sovner så sover han aldri mer enn 2-3 timer.
__________________
f. 190309

Murbella er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-07-2009, 23:21   #4
Medlem
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Tromsø
Meldinger: 59
MP Rating: 0% (0)
Flubby har mye å være stolt av.Flubby har mye å være stolt av.Flubby har mye å være stolt av.Flubby har mye å være stolt av.Flubby har mye å være stolt av.Flubby har mye å være stolt av.Flubby har mye å være stolt av.Flubby har mye å være stolt av.Flubby har mye å være stolt av.Flubby har mye å være stolt av.Flubby har mye å være stolt av.
Sv: Hvordan sovner de små?

Vi bader/steller for kvelden kl. 20.00, deretter få hun mat, også tar jeg henne med på soverommet. Legger henne våken i senga, småprater litt med henne, slokker lyset og trekker ned rullegardina. Sitter inne hos henne til hun sovner, det tar ca 10-15 minutter, da spiller jeg litt "brain training" og løser sudoku på DSi'en min og gir henne smokken når hun spytter den ut eller dytter på kosekluten hennes. Egentlig et veldig trivelig kveldsrituale, og langt mindre strevsomt enn byssing som måtte til de første ukene.
__________________
juli-95 og april-09
Flubbologibloggen


Flubby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-07-2009, 23:27   #5
Medlem
 
PollyJean sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 120
MP Rating: 0% (0)
PollyJean har mye å være stolt av.PollyJean har mye å være stolt av.PollyJean har mye å være stolt av.PollyJean har mye å være stolt av.PollyJean har mye å være stolt av.PollyJean har mye å være stolt av.PollyJean har mye å være stolt av.PollyJean har mye å være stolt av.PollyJean har mye å være stolt av.PollyJean har mye å være stolt av.PollyJean har mye å være stolt av.
Sv: Hvordan sovner de små?

E. sovner heller ikke av seg selv i noen særlig grad. I dag tidlig sutta han seg faktisk i søvn på egen hånd i senga ved siden av meg, og det er så uvanlig at jeg gledesstrålende fortalte mannen om det da vi sto opp!

Metoden er er rugging. Han rugges i søvn i vogga kveld/natt, og i vogna på dagtid. Men frem til for noen uker siden, så klarte han ikke å sovne om kvelden uten puppen. Han nekta å bli lagt ned våken i vogga. Så jeg synes det går fremover!

Prøver i blant å legge ham uten rugging, men da griner han seg veldig opp selv om vi er der og roer ham. Siden jeg ikke vil at han skal gråte seg i søvn, fortsetter vi ruggemetoden foreløpig.
__________________
Mamma til godgutten E, født 22/3-09

PollyJean er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-07-2009, 06:04   #6
Medlem
 
nenoda sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 164
MP Rating: 0% (0)
nenoda har en strålende fremtid.nenoda har en strålende fremtid.nenoda har en strålende fremtid.nenoda har en strålende fremtid.nenoda har en strålende fremtid.nenoda har en strålende fremtid.nenoda har en strålende fremtid.nenoda har en strålende fremtid.nenoda har en strålende fremtid.nenoda har en strålende fremtid.nenoda har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan sovner de små?

Aksel får en flaske på sengekanten ca kl 19 og legges i senga. Noen ganger sovner han raskt, andre ganger må vi dytte inn smokken et par ganger, holde i hånden eller stryke litt på ham. Han sovner ikke i det hele tatt på fanget eller når han bysses lenger.
__________________
Mamma til verdens nydeligste gutt mars 09.


nenoda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-07-2009, 06:21   #7
Seniormedlem
 
Simba77 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,074
MP Rating: 100% (2)
Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan sovner de små?

Gjør som Celia og Tsk,etter nattpupp på soverommet legges hun våken i senga si,må inn å dytte smokk noen ganger.

På dagtid får hun kosekluten sin og smokken,da er hun borte i løpet av et par minutter.
Veldig rolig og flink jente etter hun tok smokken.

Storebror måtte bysses/puppes i søvn.Var ei stund vi måtte vugge hele sprinkelsenga i 10 minutter
__________________
november-05,ei bittelita jente født 12 februar-09,2230 gram og 48 cm
Simba77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-07-2009, 06:25   #8
Supermedlem
 
Annba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Sted: på høyden!
Meldinger: 849
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan sovner de små?

Dette vet jeg ikke om jeg gidder å snakke om!
- Neida, det er vel ikke så ille da, men lille J sovner heller ikke av seg selv - langt i fra.
Som regel mates han i søvn til kvelden.
På dagtid må jeg rugge han i vogna.
Han har ikke lenger noen lange dupper på dagtid, og de siste kveldene har jeg ikke fått ham i seng før 21.30 - 22.30.........
__________________
Keiserinna '03 Kronprinsen '07 Lynvingen '09
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-07-2009, 08:13   #9
Supermedlem
 
Eviltordivel sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 686
MP Rating: 0% (0)
Eviltordivel har en strålende fremtid.Eviltordivel har en strålende fremtid.Eviltordivel har en strålende fremtid.Eviltordivel har en strålende fremtid.Eviltordivel har en strålende fremtid.Eviltordivel har en strålende fremtid.Eviltordivel har en strålende fremtid.Eviltordivel har en strålende fremtid.Eviltordivel har en strålende fremtid.Eviltordivel har en strålende fremtid.Eviltordivel har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan sovner de små?

Frem til for en liten stund siden puppa jeg ho i søvn om kvelden. I det siste har ikke det funka, så da blir ho lagt i senga si med kosefilla. Og da skal ho liksom sovne
En og annen gang så gjør ho det. Ellers så ligger ho og roper så høyt ho bare kan og klager. Lar ho ligge en stund, men vi har det veldig lytt inn til storesøster. Legger de på likt, og vil ikke at minste skal vekke største som sovner med en gang. Så da rugger jeg ho litt mens ho ligger i senga si, pleier og funke ganske så kjapt. Hadde ho tatt smokk tror jeg det hadde vært bittelitt enklere

Om dagen rugges ho i søvn i vogna på verandaen.
__________________
Eviltordivel og
LilleTordivel august 07 og MiniTordivel februar 09
Familien er komplett!!
Eviltordivel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-07-2009, 08:15   #10
Medlem
 
minimum sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 373
MP Rating: 0% (0)
minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan sovner de små?

legging går veldig greit.
Han får pupp og flaske på soverommet og legges i senga stort sett våken, hvertfall halveis våken. Sovner av seg selv uten skriking.

På dag tid legges han i vogna eller evt på et teppe på gulvet. Sovner også der av seg selv når han er trøtt.

Inntil for en uke siden sov han 10 t i strekk på natta. Nå er det 2-3 oppvåkninger med pupping.

Han bruker smukk og koseklut. Smukken spyttes ut dersom han ikke er trøtt.
__________________




minimum er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:18.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com