Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mars
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-09-2008, 18:12   #1
Medlem

Jiin sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 458
MP Rating: 0% (0)
Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.
blæ Klumpete grøt

De derre Nestle barnegrøtene er så vanskelig å få klumpefrie synes jeg. Den eneste jeg har fått til er maisgrøten. Risgrøten og havregrøten er veldig vanskelige synes jeg.

Er det noe jeg gjør feil? Hvoran gjør dere når dere blander?

Føler meg helt noldus som spør..
Gammel 03-09-2008, 18:30   #2
Seniormedlem

lied74 sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,758
lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.
Sv: Klumpete grøt

jeg kan garantere deg at det blir klumper her også, spesielt hvis jeg måler opp pulver først og rører væske nedi.
Går mye bedre andre veien, vann i skålen først, og drysse litt og litt av grøtpulveret nedi, til det blir passe konsistens.
Gammel 03-09-2008, 18:32   #3
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 703
holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.holbergen har mye å være stolt av.

Får ikke akkurat klumpefrie grøter her i hus heller.. Men det å blande større mengder med grøt medfører flere klumper har vi funnet ut her. Så du kan jo eventuelt prøve å dele opp porsjonene?

holbergen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 19:47   #4
Supermedlem

mymlen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Moelv
Meldinger: 1,366
mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er med saus som det er med grøt, halve hemligheten ligger i røringen

Jo mer du rører, jo mindre klumper, jo mindre du blander inn av gangen, jo mindre klumper (uansett om du begynner med grøtpulver eller vann/melk)

Jeg for min del begynner med vann/melk, og rører inn litt og litt pulver av gangen. Lettere å få riktig mengde pulver i forhold til væske også.. (målebeger er for feiginger )
Mymlen
Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen
mymlen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 20:00   #5
Veteranmedlem

Krissie sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 4,688
Blogginnlegg: 4
Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.

Men risgrøten er å blir et mareritt å få til klumpefri! Jeg har rørt og rørt og rørt, men klumper er det - til og med gaffel har jeg brukt!

Og nettopp av den grunn liker jeg best maisgrøten.

De en blander ut med vann er enklere å få klumpefrie, synes jeg!
Gammel 03-09-2008, 20:03   #6
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,247
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Bland grøten kald og varm opp i micro.

.........................
silkepels er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 20:15   #7
Supermedlem

Husmusa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 873
Husmusa har et ubeskrivelig bra rykte.Husmusa har et ubeskrivelig bra rykte.Husmusa har et ubeskrivelig bra rykte.Husmusa har et ubeskrivelig bra rykte.Husmusa har et ubeskrivelig bra rykte.Husmusa har et ubeskrivelig bra rykte.Husmusa har et ubeskrivelig bra rykte.Husmusa har et ubeskrivelig bra rykte.Husmusa har et ubeskrivelig bra rykte.Husmusa har et ubeskrivelig bra rykte.Husmusa har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis vesken er for varm blir det lett klumper.

Husmusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 20:35   #8
Seniormedlem

brumma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,881
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 100% (2)
brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.

Vi bruker hipp sin grøt vi, den klumper mye mindre enn nestle sin!
(synes jeg da) Og for varmt vann gjør den ekstra klumpete!!

Sindre 16.mars 2008 Markus 30.november 2006
brumma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 20:52   #9
Seniormedlem

Miraluca sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 1,646
Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av brumma Vis post
Vi bruker hipp sin grøt vi, den klumper mye mindre enn nestle sin!
(synes jeg da) Og for varmt vann gjør den ekstra klumpete!!
bruker både hipp og nestle om hverandre, og hipp sin er mye enklere å få glatt!

tar vann i først, så endel grøtpulver, blander ut og så sper med mer grøtpulver til passe tykk. funker greit her
Gammel 03-09-2008, 21:21   #10
Medlem

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Tromsø
Meldinger: 123
mamsn er et navn alle kjenner.mamsn er et navn alle kjenner.mamsn er et navn alle kjenner.mamsn er et navn alle kjenner.mamsn er et navn alle kjenner.mamsn er et navn alle kjenner.mamsn er et navn alle kjenner.mamsn er et navn alle kjenner.mamsn er et navn alle kjenner.mamsn er et navn alle kjenner.mamsn er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av Miraluca Vis post
bruker både hipp og nestle om hverandre, og hipp sin er mye enklere å få glatt!

tar vann i først, så endel grøtpulver, blander ut og så sper med mer grøtpulver til passe tykk. funker greit her
gjør samme her. åsså rører jeg med gaffel. da blir den rimelig klumpfri

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:40.