Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mars
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-08-2008, 03:22   #1
Seniormedlem

Miraluca sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 1,690
MP Rating: 0% (0)
Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.
mandagsskavling

hei jenter,
håper for all del det ikkje er mange som er våkne nå....
prøver å få en liten syk baby til å roe seg igjen etter at eg måtte ha på sterkt taklys for å få skifta en diarèbleie som var utover alt... han er tett i nesen sjøl om han har fått nesedråper og vil ha smokk til å trøste seg med, men får hverken pusta gjennom nese eller munn da og blir helt fortvila. Målte 38 i feber, ikkje mye, men sikkert nok til at det gir ubehag.

har ikkje hørt noe fra han på 5min nå, håper han sovner...har stått over sengen og strøket på ryggen og hodet lenge nå. Trøtt mamma òg... og idag begynner mannen på første dag i ny jobb. Han trenger søvn han òg. Bleh....
Gammel 25-08-2008, 06:23   #2
Medlem

Shiny sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 317
Shiny er fantastisk mot andre.Shiny er fantastisk mot andre.Shiny er fantastisk mot andre.Shiny er fantastisk mot andre.Shiny er fantastisk mot andre.Shiny er fantastisk mot andre.Shiny er fantastisk mot andre.Shiny er fantastisk mot andre.Shiny er fantastisk mot andre.Shiny er fantastisk mot andre.Shiny er fantastisk mot andre.
Sv: mandagsskavling

Huff, stakkars deg.
Håper du har fått sovet litt etter det..

Her våkner vi halv 6 hver morgen av pappans vekkerklokke litt kjedelig når det bare var en halvtime siden han fikk mat, men men.. Nå skal han på 2 dagers kurs m/ overnatting så da kan vi sove lenge..

Har dere noen planer denne uken?

Vi skal på babysvømming for første gang i morgengleder oss masse.
Shiny er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 07:58   #3
Medlem

Nuppe sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 445
Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Miraluca Vis post
hei jenter,
håper for all del det ikkje er mange som er våkne nå....
prøver å få en liten syk baby til å roe seg igjen etter at eg måtte ha på sterkt taklys for å få skifta en diarèbleie som var utover alt... han er tett i nesen sjøl om han har fått nesedråper og vil ha smokk til å trøste seg med, men får hverken pusta gjennom nese eller munn da og blir helt fortvila. Målte 38 i feber, ikkje mye, men sikkert nok til at det gir ubehag.

har ikkje hørt noe fra han på 5min nå, håper han sovner...har stått over sengen og strøket på ryggen og hodet lenge nå. Trøtt mamma òg... og idag begynner mannen på første dag i ny jobb. Han trenger søvn han òg. Bleh....
Uff dah.. Hatt diarebleie i natt vi og, og veldig urolig baby...

Tobias 21.10.94
Teodor 02.03.08
Nuppe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 08:28   #4
Supermedlem

englejenta81 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 581
englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.englejenta81 har mye å være stolt av.

Her har det også vært litt urolig i natt...
Snuppa har sovet veldig urolig og måtte få mat kl 02.
Etter det sov hun greit i 2 timer og siden har hun ligget og sparket i meg...

Vi sto opp 0645, jeg håper hun skal sove noen timer på dagen så jeg også får litt mere søvn...

Har ikke blitt mest av det i helga..

Fredag morgen var vi igang allerede kl 07 og på kvelden dro jeg på jentertur til danmark... Det blei en fuktig tur, og når jeg kom hjem lørdag kveld og stupte i seng kl 23 hadde jeg vært våken i 40timer...

I går hadde vi besøk og i dag skal jeg ikke mye tror jeg...

KOmmer innom igjen litt seinere..

Nå er det mat tid her!

"Engler finnes og det er mange av oss"

englejenta81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 08:41   #5
Supermedlem

Tiquie sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Klepp st
Meldinger: 948
Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.

Uff, Mira, håper det går bedre nå..

Her sitter eg, og hååååper foreldrepengene komme idag!! Har ein del tingeg sko handla.. Ellers ska eg ein tur t Salt.. Og noen div ærend.. Har ein gutt på fanget, som bare sitter her og koser, er åå herlig!! mistenker han er trøtt, for nå gnir me oss såå i øynene..

Sitter og venter på Fedon i God morgen, Norge, han sier at kakedeig er bedre enn grøt til våre babyer.. Så må se hva han sier..
Gammel 25-08-2008, 09:09   #6
Seniormedlem

Miraluca sin avatar

Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.

ble ikkje mye søvn i natt nei...
Sitter en passe tufs baby og ser på meg med store øyner her nå. Nyser og hoster som bare det. Finnes det hostesaft som kan gis til babyer forresten...?

sånn generellt er eg ikkje veldig begeistra for mister Fedon, får av og til lyst å dytte en stor potet i munnen hans når han snakker men han har jo et poeng med at det er for mye søtt i norsk kosthold da.
Gammel 25-08-2008, 09:35   #7
Supermedlem

Blobbå sin avatar

Sted: Rogaland
Meldinger: 699
Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.

I dag skal jeg bare vaske klær til den store gullmedaljen! Sambo bagynte å snikre på lillemann sitt rom i helgen! Nå er strømmen skrukket, isolert å tatt på plast! så i dag håper jeg at han legger tak å kansje får begynne på veggene! Men stesønn må låne det rommet mens vi pusser om et aent! så det er en stund til lillemann får flytte på eget rom! men viss sambo fortsetter i samme fart som nå kan det gå fort

Stolt medlem av
Blobbå er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 09:55   #8
Seniormedlem

lied74 sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,895
lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.

God bedring til minsten, Mira! -vi har en sånn snørrsuger som vi bruker når det blir for tett oppi nesa, først skyller vi litt med saltvann, og så bruker vi sugeren for å få ut. Det er ikke så veldig populært når det står på, men blir mye bedre etterpå. -i tillegg har jo vi fått beskjed om å gi nesedråper (ordentlige) med engang det er antydning til snørr for å slippe flere ørebetennelser.
(og så langt har vi klart å styre unna, men vi får se når høsten kommer)
Når det gjelder hostesaft, så så jeg på felleskatalogen at barn 0-1 år kan ta solvipect (slimløsende) 2,5 ml 2-3 ganger daglig.
Noskapin (hostestillende) skal ikke brukes av barn under 2 år.
Tusin (tror det også er slimløsende) samme dosering som solvipect.

Sitat:
Opprinnelig postet av Shiny Vis post
Vi skal på babysvømming for første gang i morgengleder oss masse.
Vi skal avgårde på babysvømming om en halvtimes tid, jeg gru-gleder meg litt, for dette barnet er ikke fullt så entusiastisk i badekaret som storebror var, så vi får se hvordan det går. også var det det med de ørene, jeg har hørt noe mumling om at barn som lett får ørebetennelse helst ikke burde gå på babysvømming...
Gammel 25-08-2008, 11:22   #9
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Enebakk
Meldinger: 1,934
Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.

Mira: Huff,stakkar lille Tobiasen din! Sliter med det samme her for tiden,Tobi har nå begynt å våkne om natten for mat.Mistenker at det er pga at han er tett han våkner,også finner han ut at han er sulten i samme slengen.. Han sluker hvertfall 200 ml om natta nå!Også har vi masse bæsjebleier fortsatt,allerede bæsjet 2 ganger siden 4 inatt.
Er det kanskje tenner hos dere også eller? Jeg håper det er det her,og at det gir seg snart.Men ser ingenting på vei ut.Hadde besøk av en gutt i går,som er 9 uker yngre enn Tobi og han har allerede 2 tenner nede! Var ikke så lurt å putte fingeren i kjeften på han,fant jeg ut!

Jeg syns forresten ikke nesedråper hjelper noe her i hus,men det er kanskje fordi jeg ikke får brukt de skikkelig.Han bare hyler og vrir seg,så det går ikke så bra.Men har hørt at man kan bruke nesespray?Det er kanskje litt lettere,for da blir det sprayet helt opp i nesa..

Kilokrig:1.delmål -15kg.
-6,6 kilo!
Aimy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 11:59   #10
Seniormedlem

Miraluca sin avatar

er nok ikkje tenner dette nei, ikkje bare ihvertfall. Hosting og nysing og tette neser som renner er veldig kjent, ligner mistenkelig på forkjølelsen både eg og mannen hadde i sist uke... trodde Tobias skulle slippe unna den, men..

Sliter òg med de nesedråpene, men syns det ble litt bedre i natt, Tobias fikk ihvertfall sove igjen tilslutt, men vet ikkje om det var det som gjor utslaget.

Nå har vi sovet nesten 2 timer formiddagslur sammen! DET var deilig det! nå funker eg litt bedre!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:59.