Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mars

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-08-2006, 08:44   #1
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 629
MP Rating: 0% (0)
jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.
hyper Mønster til retro-babyklær

Er på miniferie hjemme hos mamma på Lillehammer, og som den drevne sydama hun er hadde hun en kjempefin bok fra 70-tallet med masse kule oppskrifter til baby-og barneklær.
Akkurat sånne klær jeg har hatt lyst til å sy men ikke visst hvordan; hengslebukser med litt sleng, kosedresser, hele dresser med sånn lang spiss hette, forskjellige luer, masse kule jakker/anorakker +++

Så nå blir det forhåpentligvis (det var den tida da...) masseproduksjon av klær fremover!

Klem jubel

Skrytetråden min
jubel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-08-2006, 09:00   #2
Supermedlem

Sted: i havgapet
Meldinger: 659
MP Rating: 100% (3)
Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.Ninnin har mye å være stolt av.
Sv: Mønster til retro-babyklær

Åh... den boka skulle jeg gjerne ha hatt!!!!!
Kanskje den finnes på biblioteket???

Hva heter den??

Det blir sikkert mange fine klær i jubel-heimen fremover skjønner jeg!!!

mars 06
juli 07

Sist endret av Ninnin; 31-08-2006 kl 09:06.
Ninnin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-08-2006, 09:42   #3
Supermedlem

Meldinger: 629
jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.jubel har en strålende fremtid.

"Børnetøy du selv kan sy 0-4 år" av Elsebeth Gynther, Borgen forlag.
Den er fra 1977, så spørs om den er å få tak i fortsatt...
Det går liksom ikke an å kopiere opp heller, for de mønsterarkene er jo altfor store til en kopimaskin...

Har starta på ei hengslebukse nå, legger nok ut bilder etterhvert

Klem jubel

Skrytetråden min

Sist endret av jubel; 31-08-2006 kl 09:45.
jubel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-08-2006, 10:03   #4
Supermedlem

ivrig sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 789
MP Rating: 100% (1)
ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.

Det er den samme som jeg bruker

Har allerede solgt en masse

Skal legge ut bilder etterhvert som jeg syr jeg oxo.

Kul bok i hvertfall

ivrig er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-08-2006, 13:26   #5
VIP-Medlem

Fjolla sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 6,410
MP Rating: 100% (4)
Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.

Kult!

Den boka MÅ jeg ha!!! Tråle antikvariater kanskje...

Sist endret av Fjolla; 31-08-2006 kl 13:42.
Fjolla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-08-2006, 13:31   #6
Supermedlem

ivrig sin avatar

ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.

Blir mange småbedrifter her i Marsklubben nå

ivrig er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-08-2006, 14:17   #7
VIP-Medlem

Fjolla sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 6,410
MP Rating: 100% (4)
Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.

Weee!

Nå har jeg vært i kontakt med mamma, som jo jobber i forlag... Spurte om hun ante hvor jeg kunne få tak i boken. Det viser seg at hun kjenner Elsebeth Gynther, forfatteren, og fikk sendt avgåre et ønske til henne om å få tilsendt et eksemplar eller kopi Håper det går i orden! For sikkerhets skyld har jeg kommet over ETT bibliotek i Norge som har et eksemplar jeg har best. som fjernlån.

Mamma sa hun hadde hatt boken hun også, men at hun hadde lånt den bort og aldri fått den igjen Nå håper jeg bare at den faktisk kan skaffes!

Fjolla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-08-2006, 14:20   #8
Supermedlem

ivrig sin avatar

Huseeieren min er håndarbeidslærer og hun sier at alle som sydde på 70-tallet har denne boka. den er selv sy-bibelen

Sitat:
Opprinnelig postet av Fjolla
Weee!

Nå har jeg vært i kontakt med mamma, som jo jobber i forlag... Spurte om hun ante hvor jeg kunne få tak i boken. Det viser seg at hun kjenner Elsebeth Gynther, forfatteren, og fikk sendt avgåre et ønske til henne om å få tilsendt et eksemplar eller kopi Håper det går i orden! For sikkerhets skyld har jeg kommet over ETT bibliotek i Norge som har et eksemplar jeg har best. som fjernlån.

Mamma sa hun hadde hatt boken hun også, men at hun hadde lånt den bort og aldri fått den igjen Nå håper jeg bare at den faktisk kan skaffes!

Gammel 31-08-2006, 14:50   #9
Seniormedlem

maya-skrulla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Østfold
Meldinger: 1,834
maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.

Fant flere bibliotek som har denne boka rundt om i norges land jeg. Noen har flere eksemplarer også. Bare til å søke på google.com så kommer det masse info.

maya-skrulla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-08-2006, 19:35   #10
Medlem

ærta sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 423
ærta er fantastisk mot andre.ærta er fantastisk mot andre.ærta er fantastisk mot andre.ærta er fantastisk mot andre.ærta er fantastisk mot andre.ærta er fantastisk mot andre.ærta er fantastisk mot andre.ærta er fantastisk mot andre.ærta er fantastisk mot andre.ærta er fantastisk mot andre.ærta er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Fjolla
Weee!

Nå har jeg vært i kontakt med mamma, som jo jobber i forlag... Spurte om hun ante hvor jeg kunne få tak i boken. Det viser seg at hun kjenner Elsebeth Gynther, forfatteren, og fikk sendt avgåre et ønske til henne om å få tilsendt et eksemplar eller kopi
Kanskje du kunne sendt en liten bestilling fra oss her i marsklubben??
Si vi betaler godt....

~håpe håpe~
ærta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:41.