Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mars
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-09-2008, 08:21   #1
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,582
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.
Onsdagschat

I dag skal vi på langtur! Helt til Arendal skal vi, det er ca en tre timers biltur (en vei) så langt har vi aldri vært med vesla før (med bil). Er litt spent på hvordan dette vil gå for mannen slutter jobb kl tre og vi må være der kvart over seks. Lite tid til stopp altså. Kryss fingrene for at det går bra! Vi skal til barnelege for å sjekke denne her hostingen hennes igjen. Ettersom det er "astmalignende" så vil jeg at de tar tak i det tidligst mulig. Jeg var hos min allergispesialist og han mente på at vi burde oppsøke denen barnelegen i Arendal.. Huff, spent, bekymret, nervøs, og kjenner et suuuug i magen! Håper hun sover massei bilstolen Og hun som vanligvis krever et stopp til kristiansand...

Hvorfor våkner hun alltid kl seks når JEG skal opp med henne? Likegreit at hun gjorde det for i dag fikk hun mat en time tidligere.. På denne måten får hun mat før vi drar og ikkemidt i bileturen (vi har jo ikek tid til å stoppe alikevel...).

Åja! Forressten! I går fikk hun smake mammas kyllingsuppe! Jeg silte av kraften og plukket ut gulrot, potet og kålrot som jeg moset til henne med stavmiksern. Kan dere fatte det- dette kunne hun ha! Hun som ikke liker middag, som spytter ut, brekker seg og spyr (en stund etter mat pleier det komme opp igjen) av disse middagsglassene kunne ha kyllingssuppe! Foreløpig har hun ikke fått vondt i magen (har vært VELDIG bekymret om det pga blandingsmat+at det er kålrot i det) og i dag skal hun få litt til før bilturen.

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 13:17   #2
Supermedlem

Blobbå sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Rogaland
Meldinger: 699
MP Rating: 0% (0)
Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.
Sv: Onsdagschat

Georg bare spyr å gulper av middagsglassene. han brekker seg å nekter å spise det! Jeg forstår han veldig gått for dei smaker jo drid vondt Så her spiser han bare mammas middag.
I dag har han en dårlig dag tydeligvis Startet dagen 07.30 med feber. kl.09 såv han i 30 min. Mamma skal ikke får gjøre noe i dag. Vil ikke ligge,sitte,stå. nei mamma ska opp å gå med han på armen! Snakk om trim endelig nå 12.30 sovnet han. Men nå vareder lyd igjen sukk skal bli gått når pappaen komme hjem i dag!

Hva har du oppe kyllingsuppen din? Oppskrift??

Stolt medlem av
Blobbå er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 13:28   #3
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,582
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Stakkars Georg! Er mange som plages med feber for tiden hører jeg.. Kjedelige greier sier jeg bare...

Kyllingssuppen ja, oppskriften på den er nokså vag .. jeg varierer den nokså etter lyst og smak (eller mangelen på smak dersom jeg er syk da jeg lager den ) Men her har du noe å gå ut i fra for den er egentlig så enkel at det er latterlig.

Først tar du en kylling (ikke høne, det blir så seigt syntes jeg. Må koke så lenge) og deler den opp i mindre biter. Bein og alt oppi, del kyllingen i si, fire langs bena og oppi gryta med det. Så tilsetter du noen liter vann, noen kyllingbuljongterninger og la det hele koke til kjøttet begynner å dette av beina. Jeg pleier da ta opp kyllingen og fjerne beina, kutter opp kjøttet i mindre deler og så kaster jeg det oppi gryta igjen. Nå har du basisen klar! Så pleier jeg ha oppi gulrot, kålrot og poteter kuttet i terninger og så koker jeg det hele til grønnsakene er møre. Eller du kan ha nudler oppi, du kan og ha purre eller selleri oppi (jeg er ikke såå glad i det men det går ann!). Har du omgangssyken spiser du bare suppen uten noe i (siler ut kraften vet du).

Easy-peasy!

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 14:07   #4
Seniormedlem

lied74 sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,895
lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.

Her er det også feber på minsten i dag, i går fikk han en febernedsettende, men tenkte å se hvordan det går i dag uten, siden det var såpass lavt.

Da jeg var hos fysioterapeuten sovnet han hos mamma og pappa, og sov der i 2,5 timer! -litt forskjell fra til vanlig. Også var vi der frem til nå, kom hjem for 10 minutter siden, og han så så trett ut at han ble lagt ut i vogna, og der ligger han og titter på verden med blanke øyne.

-stakkars lille, merker at han ikke er helt i 100, selv om han er nesten like blid, blir han innimellom litt utålmodig og sliten, ser det ut til. Jeg håper det går over i morgen, hvis ikke må vi målt CRP-nivået, jeg kjører ihvertfall på med nesespray for å forsøke å unngå ørebetennelse.
Gammel 03-09-2008, 15:19   #5
Seniormedlem

brumma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,903
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 100% (2)
brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.

Hei fra meg.

har hatt besøk av en venninne i dag, jeg lagde kyllingsalat og vi har kost oss og skravlet!!

Også har rørleggeren vært her å i kveld skal vi sette på dører på innredninga så er det klart!!! Endelig. Begynner å bli litt bedre nå ja. Dagen middag putrer på ovnen, hjemmelaget lapskaus

Nå må jeg tømme oppvaskmaskina og dekke bordet til middagen.

Får besøk av mamma, pappa og bestefar og farmor til kaffe og vi skal spise vafler.

ja også er det koneklubben i kveld!!

Sindre 16.mars 2008 Markus 30.november 2006
brumma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 15:20   #6
Seniormedlem

brumma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,903
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 100% (2)
brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.brumma har en strålende fremtid.

beklager egoinnlegg. Liten tass på fanget her nå, litt utålmodig..

Sindre 16.mars 2008 Markus 30.november 2006
brumma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 16:50   #7
Supermedlem

Blobbå sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Rogaland
Meldinger: 699
Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.Blobbå har mye å være stolt av.

takk takk luci! den må jeg skrive ned å prøve en dag

Stolt medlem av
Blobbå er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 16:59   #8
Supermedlem

Tiquie sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Klepp st
Meldinger: 948
Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.

WOW, Brumma!!!!! Supermamma!!!
Gammel 03-09-2008, 17:06   #9
Supermedlem

Tiquie sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Klepp st
Meldinger: 948
Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.

Uff, ikkje kjekt med syke barn, god bedring til dere!!! Jonathan er forkjøla, og hoster mye.. mammen som har smitta!! Ikkje kjekt det heller.. Ellers lite nytt..
Gammel 03-09-2008, 17:42   #10
Supermedlem

lineej sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 1,050
lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.lineej har mye å være stolt av.

Så kjedelig med hanglete barn. Jeg har vært på jobb i dag overaskende bra gikk det også i dag. Margrethe er med å det går sånn tårlig. Så har vi vært på solsikke slang for vi har en nabo som sådd solsikker over hele jordet.

Nå skal jeg først være husmor så skal jeg pakke varer. Så sengen, 4 timer søvn i natt.... Hærlig hærlig mannen kommer til lørdag det blir bra. Vært vekke i 2 uker

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:47.