Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mars
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-08-2008, 20:13   #1
Medlem

spira sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: akershus
Meldinger: 192
MP Rating: 0% (0)
spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.
pupp etter de begynnte med grøt..

Ja overskrifta sier vel det meste...
Men ja.Har inntressen for pupp endret seg etter de begynnte med grøt?
Adrian har begynnt å få grøt på kvelden nå,og etter det er han virkelig mindre innteresert i puppen,på kvelden vil han helst ike ha pupp idet hele tatt..
Flere?gir dere da tilegg?
Hvor mye grøt lager dere av på kvelden nå?
Gammel 24-08-2008, 20:22   #2
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,582
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: pupp etter de begynnte med grøt..

Jeg ammer ikke, men vi hadde samme problem med flaska.. Vi gav grøt og melk som før og lot henne drikke det hun ville. Passet kanskje på å vanne ut grøten litt mer for å være sikker på at hun fikk i seg nok væske, og at hun i det minste spiste opp grøten. De to ren mme måltidene vi har var og sånn hipp-som-happ men hun fikk styre som hun ville.. Så ble det plutselig omvendt (melk er best, grøt er æsj) før det igjen ble omvendt (melk æsj, grøt er best). Jeg lar henne bare styre jeg.. Vil hun bare ha grøt, ok men da må hun spise opp det, vil hun bare ha melk ok men da må hun spise opp det (til beste evne da. Er man mett så er man...).

Kan hende det er bare en fase. Eller kan hende at hun bare liker mat bedre enn melk. Ikke gi opp!

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2008, 20:27   #3
Seniormedlem

Little my sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,973
Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.

Det jeg merker aller mest er at snuppa begynner å nysgjerrig, slik at amming "offentlig" ikke er like enkelt lengre.
Jeg lager grøt av 1 dl vann og blander til passe tykk konsistens (6mnd.`s) og da får hun vann inntil. Grøten serveres i barne-tv tid for storesøster, og så får snuppa en pupp ved leggetid ca 19.30
Gammel 24-08-2008, 20:27   #4
Seniormedlem

Miraluca sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 1,690
Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.

ammer ikkje heller, så eg vet ikkje om dette er noe hjelp, men vi bruker måleskjeene til Hipp mme til grøten nå, og en vanlig kveldsmåltid med grøt er nå 7 skjeer med grøtpulver. Gir òg melken sånn ca en time senere enn grøten, har pause i mellom med stelling for natten og litt kos (lesing i bok eller noe sånt). Melk rett etter grøten er ikkje interessant.
Gammel 24-08-2008, 20:29   #5
Seniormedlem

lied74 sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,895
lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.

Her er ikke grøten helt det mest populære, men det jeg uansett gjør er å amme før grøten, så grøt, og en liten påtår hvis han vil ha, men jeg venter ofte til vi har tatt på pysj osv, så får han siste påfyll for natten i sengen.
I tillegg får han vannflaske når han får grøt, ikke det at han drikker så mye vann, men det lurer han til å svelge ned grøten når han skal årne med tutekoppen.
Gammel 24-08-2008, 20:32   #6
Supermedlem

GutteMamma1 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 541
GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.

Jeg ammer og gir grøt. Sånn må jeg gjøre det for ikke å ende med en piiiinefull melkespreng morgenen etter!

-Jeg ammer fra det ene brystet mens melka til grøten varmes (bruker maisgrøt med mme i)
-Gir han full porsjon med grøt (100 ml mme) hvis han vil ha det. Gir vann i tutekopp ved siden av. Litt frukt etterpå, så mye som han vil ha.
-Bading og kos. tar en halvtime dette ca.
-Så er det kveldspuppen. Ammer fra det andre brystet, det vil han gjerne ha, det er kos og rutine for han. ikke alltid han vil ha hele, eller sovner fort.

GutteMamma1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2008, 20:32   #7
Seniormedlem

Little my sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,973
Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.

btw. hun våkner fortsatt og får pupp på natten også, selvom hun får grøt på kvelden nå.
Gammel 24-08-2008, 22:34   #8
Medlem

Eia78 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 418
Eia78 har mye å være stolt av.Eia78 har mye å være stolt av.Eia78 har mye å være stolt av.Eia78 har mye å være stolt av.Eia78 har mye å være stolt av.Eia78 har mye å være stolt av.Eia78 har mye å være stolt av.Eia78 har mye å være stolt av.Eia78 har mye å være stolt av.Eia78 har mye å være stolt av.Eia78 har mye å være stolt av.

Mathilde ammes like ofte som før, men så spiser hun ikke så veldig mye grøt enda heller da. Hun får pupp i fem-tida (rett etter siste duppen), grøt i seks-tida (av 3 ss, spiser halvparten), pupp etterpå og i seng før sju. Ammes en til to ganger på natta fortsatt.

Stolt mamma til Mathilde født mars 2008 og Leah Maria født/død november 2006.
Eia78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2008, 23:30   #9
Supermedlem

Tiquie sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Klepp st
Meldinger: 948
Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.Tiquie har mye å være stolt av.

Fikk beskjed av helsesøster at fram til 7-8mnd, skulle alltid pupp tilbys før grøt pga viktige næringstoffer i mm.. Så etter 7-8mnd var det grøt først og så melk..

Her får han pupp før grøt, blander opp en porsjon grøt (100ml mme/vann), spiser det han vil ha, ofte en hel porsjon, og sviskemos og tran, så får han pupp på soverommet når han skal sove, ikkje alltid han drikker like mye, men drikker som regel ei stund..
Gammel 25-08-2008, 09:38   #10
Veteranmedlem

cakegirl_82 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Hommersåk
Meldinger: 4,794
MP Rating: 100% (1)
cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.
glis Sv: pupp etter de begynnte med grøt..

me og gir pupp før grøten. grøtmåltidet om dagen: pupper og gir grøt rett etterpå. Grøtmåltidet om kvelden: pupper , venter ei stund før eg gir grøt og så pupper eg en siste gang før leggetid.

lager grøt av 100 ml begge gangene. det er sjelden han spiser opp alt. han får 4 måneders grøten. men skal snart begynne på 6 måneders grøtene.

cakegirl_82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:02.