|
 |
04-09-2008, 09:44
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 313
|
Sofie nekter å ta puppen.Det startet i går, jeg skjønner ikke hva som skjer. Det har gått knirkefritt frem til nå, plutselig ville hun ikke mer. Hun HYLER når jeg prøver å legge henne til. Jeg har prøvd alle mulige stillinger. Liggende, sittende, stående, hun på rygg med meg på alle fire over. hun på magen, pappaen har holdt henne mens jeg har prøvd å dytte puppen inn.
Ingenting fungerer. Hun blir helt fra seg, men alt er bra igjen med en gang puppen er ute av syne.
det hadde ikke vært så ille om det ikke var for at hun ikke vil ha noen form for veske. Har prøvd vann på tåteflaske og i tutekopp, har også prøvd erstatning.
Jeg har i hvertfall fått i henne noe grøt. Men, det er jo så viktig at hun drikker også.
Noen råd?
|
|
|
04-09-2008, 10:20
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Eidsvåg
Meldinger: 1,008
|
Fortsett å tilby henne puppen, men ikke press den på henne, det kan gjøre det vondt verre. Kanskje du kan prøve noe utblandet babyjuice for å se om hun vil ha det? Det er jo viktig at hun får i seg nok veske. Hvilken temperatur har du på vannet du tilbyr?
04-09-2008, 10:48
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 313
|
Jeg gir vann med kroppstemperatur.
Jeg har aldri vent jentene til flaske eller noe annet, nettopp fordi ammingen har gått så greit og flaske er så mye styr. Det får vi svi for nå gitt. Sofie aner jo ikke hva hun skal gjøre med flaska, eller tutekoppen.
men, jeg tror ikke hun liker vann, hun spytter det ut.
|
|
|
04-09-2008, 10:52
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,903
|
Gi henne juice, mm, mme eller vann fra kopp!
|
|
|
04-09-2008, 13:43
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2003
Meldinger: 1,895
|
Tutekopp uten ventil eller en liten kopp hvor du forsøker å helle små mengder inn i munnen hennes er verdt å prøve.
Alternativt, prøv med skje, eller en vaskeklut med vann (eller vridd opp i MM, hvem vet, alt som går inn er bra tror jeg)
I verste fall prøv tåteflaske med sukkervann, noen mener at det syns de små er så innmari godt at de klarer ikke å la vær å drikke det...
Det er fryktelig slitsomt når det står på, men gjør som Kii sier, tilby henne puppen, men ikke press, og forsøk de andre triksene for å få i henne væske i mellomtiden.
Følg med på om bleiene fortsetter å være våte, hvis det går mer enn 6 timer mellom våte bleier, bør du ta kontakt med legen, for å forsikre deg om at hun ikke blir dehydrert.
|
|
|
04-09-2008, 14:14
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2003
Sted: akershus
Meldinger: 192
|
Huff føler med deg,har akkurat hatt det sånn.Men det gikk 2 dager så tok han den igjen...jeg bare prøvde og prøvde men tvang han ikke..tak han med meg i dusjen så han så pupp,og det var faktisk etter det han han ville ha pupp igjen..
Du har jo fått mange råd om hvardan få i henne,jeg hadde nok prøvd kopp eller sånnt lite målebeger som du kan klemme litt sammen sånn at det blir en liten tut på den,eller evt en skje..
Håper det går fort over,
Har du sjekket munnen hennes sett om det er noen tenner på vei,kan være litt vondt å ha puppen i munn da.Eller er hun tett i nesa så det kansje er ekkelt for henne å ha "fulle" munnen?
|
04-09-2008, 14:30
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,903
|
Eller kan hun ha fått sopp i munnen?? Da er det vondt å svelge.
|
|
|
 |
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:04.
|