Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mars
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-08-2008, 11:54   #1
Medlem

spira sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: akershus
Meldinger: 192
MP Rating: 0% (0)
spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.
puppenekt:-(

Er litt lei meg for de siste dagen har Adrian vært lite inntresert i puppen,men fra og med igår har det vært helt nekt.Han bar hyler og hyler når han ser den..Noen ganger legger han seg ned og tar 2 sug,men da kommer det ikke noe så da gidder han ikke mer..Syns det er kjempe trist han er joikke 6 mnd ennå...Har vært hos legen idg og fått nesespray så melka kommer lettere,da kan jeg hvartfall evt pumpe..Det går ikke uten hvartfall.Da pumper jeg og pumer og ette 20 min på en pupp har jeg hele 20 ml
Så hvis noen har noen liknende erfaringer blir jeg veldig glad,særlig de som ender med at babyen tar puppen igjen
Gammel 29-08-2008, 17:26   #2
Seniormedlem

lied74 sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,895
lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.
Sv: puppenekt:-(

Kanskje ammehjelpen kan gi deg noen tips på veien?

Om det er forbigående, så er det jo en løsning å pumpe (hvis du kan - det hadde vært vanskelig for meg, vet jeg) og gi han på flaske, eventuelt gi han MME en periode (hvis du har fått en infeksjon feks, så kan jo MM smake annerledes og ikke fullt så fristende)
Storebror her fikk MME på flaske 3-4 dager etter jeg ble operert da han var omtrent 5 mnd, og gikk tilbake til amming etterpå, men det blir jo ikke helt det samme, da!

Det jeg tror kan være viktig (og veeeeldig vanskelig..) er å ikke stresse med ammestundene, for anspenthet og stress merker de små med en gang, og så blir det ikke lettere å amme når man blir litt gira.

lykke til, håper det går seg til for dere!
Gammel 29-08-2008, 17:41   #3
Kii
Supermedlem

Kii sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Eidsvåg
Meldinger: 1,009
Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.

Jeg ville tatt en titt her:
http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=118
Gammel 30-08-2008, 15:40   #4
Medlem

Nuppe sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 445
Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.Nuppe har en strålende fremtid.

Tenkte å skrive litt av det samme som deg, her hyyyler han når jeg tar frem puppen og pludrer fornøyd med flaska si... sukk...
han vil bare ta puppen hvis jeg legger meg i senga med han og vi er alene...
veldig trist...men håper på at det går over.

Tobias 21.10.94
Teodor 02.03.08
Nuppe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2008, 15:44   #5
Medlem

Jiin sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 495
Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.Jiin har mye å være stolt av.

Hmm...har hørt at det noen ganger blir sånn hvis hvormonbalansen endres hos mor. Er det mulig at du kan ha EL ellernoe? Vet ikke jeg altså..Jeg var visst også sånn har jeg fått høre. Jeg avvente meg selv, fra den ene dagen til den andre. Mamma er fortsatt sur for det. Jeg var 8 md da, så jeg spiste jo andre ting enn melk. Blir ikke så krise da.
Gammel 30-08-2008, 20:00   #6
Seniormedlem

Salt sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,630
Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.

Her i huset har det vært puppenekt flere ganger, men jeg har ikke gitt meg
Sist puppenekt var da jeg fikk mensen, det samme skjedde i går - mensen igjen . Tydeligvis skjer det noe med melka / smaken eller noe for hun er ikke begeistra.Men må jo ta den til slutt når hun blir sulten nok da.

Skikkelig frustrerende det der.Sannsynligvis bare en fase som snart går over
Gammel 31-08-2008, 11:40   #7
Medlem

spira sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: akershus
Meldinger: 192
spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.spira er fantastisk mot andre.

Hei.
Takker for svar alle sammen.det hjalp faktisk når jeg fikk sånn nesepray så melka kom litt raskere,eller det har han lettere tatt puppen..
Han er tydeligvis ikke en som gidder å jobbe så veldig mye for maten

Så da håper jeg det fortsetter sånn.Er vrang nok til å ikke gi meg gitt,er for tidlig å gi seg med pupp ennå,hvis jeg virkelig ikke må.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:42.