Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mars
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-09-2008, 23:04   #1
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Enebakk
Meldinger: 1,934
MP Rating: 0% (0)
Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.
Spm angående grøt (6mnd)

Dere som har begynt med 6måneders-grøten,hvordan har dere gjort det?
Gitt smaksprøver og økt,eller gitt full porsjon med en gang?

Jeg har gjort århundrets tabbe tror jeg..

Kilokrig:1.delmål -15kg.
-6,6 kilo!
Aimy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 23:12   #2
Veteranmedlem

Krissie sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 4,831
Blogginnlegg: 4
Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Spm angående grøt (6mnd)

Med Fie gav jeg full porsjon med en gang...
Gammel 03-09-2008, 23:15   #3
Supermedlem

Hidrik sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: oppland
Meldinger: 642
Hidrik er fantastisk mot andre.Hidrik er fantastisk mot andre.Hidrik er fantastisk mot andre.Hidrik er fantastisk mot andre.Hidrik er fantastisk mot andre.Hidrik er fantastisk mot andre.Hidrik er fantastisk mot andre.Hidrik er fantastisk mot andre.Hidrik er fantastisk mot andre.Hidrik er fantastisk mot andre.Hidrik er fantastisk mot andre.

Snuppa her spiser ikke en hel porsjon enda,men jeg kjøpte 6mnd grøt her om dagen og hun har fått like mye av den Får så mye hun vil
født: 11.03.08
Hidrik er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 23:21   #4
Kii
Supermedlem

Kii sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Eidsvåg
Meldinger: 1,009
Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.

Det er vel anbefalt at man skal bruke litt tid på å introdusere nye matvarer, men jeg kan ikke tenke meg at det er noe krise. For å være helt ærlig så kan jeg ikke tenke meg at majoriteten av de som går over fra 4mndsgrøt til 6mndsgrøt holder på med to teskjeer med grøt i en uke. De som har drevet på med grøt siden 4mnds alder (og gjerne enda tidligere), har jo babyer som er vant til å få fast føde. Ser ikke for meg at de står og blander to typer grøter og styrer hver dag.

Når det gjelder grøt så er vel det viktigste at de først og fremst tilvennes fast føde før man setter i gang med fulle måltider? Tarmsystemet skal jo få tid til å bli vant til fast føde.

Det er vel uansett svært lite sannsynlig at dette er noe krise. Har han fått mageknip eller? Det går nok snart over skal du se

Ps. Jeg var så "lur" at jeg ga snuppa et halvt beger med eple og blåbærmos to dager på rad. Det hadde hun ikke fått før, men hun eeeelsket smaken, så hun fikk liksom slukt det i seg før jeg fikk sukk for meg. Førte til litt fastere avføring og kanskje en smule tregere mage. Men alle gjør små "bommerter" innimellom

Sist endret av Kii; 03-09-2008 kl 23:24.
Kii er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 23:22   #5
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Krissie Vis post
Med Fie gav jeg full porsjon med en gang...
Det er det jeg har gjort også,trodde det var okej å gjøre det sånn.Men nå har han bæsja så rart i dag..Men jeg er usikker på om det er pga full porsjon (han har fått det i ca 1 uke med en annen grøt-type) eller om det er fordi vi kjøpte en annen grøt med havre..(De hadde ikke den andre på butikken..)..så jeg er helt nå!

Sitat:
Opprinnelig postet av Hidrik Vis post
Snuppa her spiser ikke en hel porsjon enda,men jeg kjøpte 6mnd grøt her om dagen og hun har fått like mye av den Får så mye hun vil
Okej,takk for svar!Syns nemlig det er så vanskelig å vite hvor mye han da evt skulle fått,for han har jo spist full porsjon av 4mnd-grøten så lenge nå,og da blir det rart å plutselig begynne med bare små-porsjoner igjen.. Og hvor mye mme jeg skal gi i tillegg.Har jo kommet så godt inn i rytmen nå..

-6,6 kilo!
Aimy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 23:27   #6
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Han har spist 4mnd Maisgrøt siden han var 4 mnd.

For ca to uker siden begynte vi med 6mnd grøt Hvetegrøt med frukt (banan og eple) innimellom.
For ca en uke siden fikk han full porsjon av denne hver dag,to ganger om dagen.

For to dager siden kjøpte vi noe annet,fordi de ikke hadde den forrige i butikken her.Så da ble det Hvetegrøt med havre.

Idag bæsja han så råttent og gult,med en merkelig konsistens.

Prøvde å få tak i den FØRSTE grøten,med banan og eple,men fant ikke den,og måtte kjøpe HAVREgrøt med banan og aprikos.Den fikk han første porsjon av i kveld.

Kan det være havren han ikke tåler?
Og han som sagt fått full porsjon hver gang..

-6,6 kilo!
Gammel 03-09-2008, 23:34   #7
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,284
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Har du kikket på din egen bæsj fra dag til dag? Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

den varierer sikkert i både farge og konsistens ettersom hva du spiser/drikker

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 23:37   #8
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels Vis post
Har du kikket på din egen bæsj fra dag til dag? Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

-6,6 kilo!
Gammel 04-09-2008, 07:45   #9
Seniormedlem

lied74 sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,895
lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.

Så lenge han har spist fulle grøtmåltider i 2 mnd, så ville ikke jeg ha gått tilbake til smaksprøve stadiet - da må du i såtilfelle gi fulle måltider av den grøten du allerede har gitt, for han må jo få mat, han er jo vant til 2 måltider for dag.
Og det er sant som Silkepels skriver, det vi spiser påvirker avføringen og de færreste har vel helt lik dag for dag. Så lenge den er regelmessig og nogenlunde normal er det et sunnhetstegn. (definisjonen på normal på bleiebarn er noget diffust, i så måte )
Gammel 04-09-2008, 07:52   #10
Veteranmedlem

Krissie sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 4,831
Blogginnlegg: 4
Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels Vis post

(bringer minner om da jeg skiftet bleie på en i barnehagen. Bæsjen var helt sort! Men aaaah, det var jo garantert alle blåbærene han hadde spist ute i skogen ørti dager på rad! )
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:58.