Det er vel anbefalt at man skal bruke litt tid på å introdusere nye matvarer, men jeg kan ikke tenke meg at det er noe krise. For å være helt ærlig så kan jeg ikke tenke meg at majoriteten av de som går over fra 4mndsgrøt til 6mndsgrøt holder på med to teskjeer med grøt i en uke. De som har drevet på med grøt siden 4mnds alder (og gjerne enda tidligere), har jo babyer som er vant til å få fast føde. Ser ikke for meg at de står og blander to typer grøter og styrer hver dag.
Når det gjelder grøt så er vel det viktigste at de først og fremst tilvennes fast føde før man setter i gang med fulle måltider? Tarmsystemet skal jo få tid til å bli vant til fast føde.
Det er vel uansett svært lite sannsynlig at dette er noe krise. Har han fått mageknip eller? Det går nok snart over skal du se
Ps. Jeg var så "lur" at jeg ga snuppa et halvt beger med eple og blåbærmos to dager på rad. Det hadde hun ikke fått før, men hun eeeelsket smaken, så hun fikk liksom slukt det i seg før jeg fikk sukk for meg. Førte til litt fastere avføring og kanskje en smule tregere mage. Men alle gjør små "bommerter" innimellom