Sitat:
Opprinnelig postet av Eia78
Tenk å få sove til halv ti da! :drø mme: Herlig! Er det mye sukker i babykjeks også?
|

er nok endel ja. Men tenkte det går bra siden han spiser 1/2 kjeks for dagen når eg spiser skivene mine til frokost liksom. Mest for å la han ta del i måltidene at han får noe å spise mens vi spiser, og for å la han trene litt på å holde ting sjøl og spise. Det som var fint med de kjeksene her var at de løser seg veldig veldig lett opp. Så de blir egentlig til en grøtmasse før de er ferdig vandret gjennom munnen hans, ihvertfall når han har suttet på de litt først

Står på pakken òg at for barn som ikkje ennå liker klumper i maten, går det an å ta et par kjeks i en skål og helle over 3-4ss mm/
mme og la de stå å trekke til seg væsken, og røre det som en grøt og bruke som mellommåltid. En kan òg bruke fruktjuice/saft. Sikkert søtt og godt det, men det var jo ikkje helt det som var planene mine med å la han holde og spise sjøl da. Bruker disse som litt "oppvarming" til brødmåltidene han skal få etterhvert snart eg
var skikkelig deilig å sove litt lengre idag ja! Men til gjengjeld så var eg en time ekstra oppe i halv 5tiden ved "grytidlig frokostmelken" fordi Tobias baaare ville opp og leke og var veldig klar for dagen

han fikk ikkje komme opp, men måtte jobbe litt for å få han til å sove igjen. Litt uvant her i gården siden eg er bortkjemt med å bare kunne ligge han rett ned igjen så sover han videre sjøl. Det var altså ikkje i planene hans i natt. Varm melk, tør bleie og mye stryking og flere turer inn med sutt, så fant han tilslutt ut at han egentlig var litt trøtt fremdeles. Men er faktisk mer uthvilt idag pga morgensovingen til tross for den våkentimen i natt, enn på lenge

Og det er visst Tobias òg! Han har lekt på egenhånd i ca en time nå med lekestativet sitt og rullet seg på gulvet og laget mange godlyder mens vi hører på Thorbjørn Egner cd'en. Lurer av og til på om han synger..? Kan de synge allerede nå? Han har ihvertfall en tendens til å si aiaiaiaiaiaaaa når vi synger oia-oia-hahaha (dyrene i afrika)..