|
 |
|
30-08-2008, 18:14
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 541
|
Bruker dere det? heltid/deltid? hvilke merker?

|
|
|
30-08-2008, 19:14
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Eidsvåg
Meldinger: 1,008
|
Har to stk. Den ene har blitt for liten. Det er en Thirsties AIO (All in one) str. S. Så har vi en Happy Heinys lommebleie som er str. onesize.
Hadde planer om å begynne heltid, men foreløpig er det lagt på hyllen. Jeg er ikke så opptatt av miljøet at jeg skifter kun pga det. Trodde kanskje at det ville være bedre for stumpen hennes med tøybleie, men det suger jo ikke så mye fuktighet til seg som papirbleier, så jeg er litt usikker..
30-08-2008, 19:35
|
|
|
Supermedlem
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Kii
Har to stk. Den ene har blitt for liten. Det er en Thirsties AIO (All in one) str. S. Så har vi en Happy Heinys lommebleie som er str. onesize.
Hadde planer om å begynne heltid, men foreløpig er det lagt på hyllen. Jeg er ikke så opptatt av miljøet at jeg skifter kun pga det. Trodde kanskje at det ville være bedre for stumpen hennes med tøybleie, men det suger jo ikke så mye fuktighet til seg som papirbleier, så jeg er litt usikker..
|
Kjenner meg veldig igjen! kjøpte også to, den ene var thirsties AIO. jeg begynte med den, den lakk, og prosjektet ble lagt på hylla. så i det siste har jeg prøvd ut den andre, en bumgenius one-size (V3). Det er noe annet det!!! holder tett, selv om han har tisset er den myk og tørr mot huden. deilig stoff mot huden hans. ble dermed litt gira igjen.... har nå kjøpt to BG til, to peapods, to mother-ease og en bitti. pluss rispapir og wetbag.

Sist endret av GutteMamma1; 30-08-2008 kl 19:48.
|
|
|
30-08-2008, 19:44
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 4,359
|
Sniker litt her jeg...  , håper det er greit! Kan ikke dy meg når jeg leser tøybleier  . Synes det er så kjekt!
Jeg er fulltids tøybleiebruker til lillegutt på snart 1,5 år. Begynte med tøybleier når han var 5 mnd. Kjempefornøyd.
Vi bruker Fuzzibunz, BG, Peapods m.m. Har forskjellige nattbleier, bl.a Bamboozle, Swaddlebees og Minki.
|
30-08-2008, 19:52
|
|
|
Supermedlem
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Heohappy
Sniker litt her jeg...  , håper det er greit! Kan ikke dy meg når jeg leser tøybleier  . Synes det er så kjekt!
Jeg er fulltids tøybleiebruker til lillegutt på snart 1,5 år. Begynte med tøybleier når han var 5 mnd. Kjempefornøyd.
Vi bruker Fuzzibunz, BG, Peapods m.m. Har forskjellige nattbleier, bl.a Bamboozle, Swaddlebees og Minki.
|
ja, klart det, bare artig med innspill! hvilken nattbleie er best da, holder alle de du nevnte tørr? bruker du ull som sperrelag? (jeg har kjøpt pul-trekk til mother-ease, må ikke gjøre det for vanskelig for meg selv i starten  )

|
|
|
30-08-2008, 20:16
|
|
|
Supermedlem
|
Thirsties lakk hos oss også.
Et av aberene med tøybleier for meg, er at man må skifte en del oftere enn med papirbleier. Jeg skifter ikke annen hver time med PB for å si det slik.. Og natten er jo et eget kapittel. I dag var hun i seng kl 18, og jeg skifter ikke bleier i løpet av natten altså..
Kommer nok ikke til å avansere til noe annet enn lommebleier eller AIO-bleier. Har litt lyst til å prøve BG sine, siden mange skryter av dem. Men i det siste så har jeg innsett at kanskje denne tøybleiegreien var en del av min shoppelyst.. Så derfor har jeg ikke helt bestemt meg for om vi fortsetter videre.
Vi har kjøpt rispapir og to ekstra innlegg til Thirsties'en. Med HH'en var det jo to microfiberinnlegg med.
01-09-2008, 12:21
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Hillbillyhelvete
Meldinger: 3,499
|
Jeg skal sniklåne mannens visakort og shoppe tøybleier.  Tiny Tush One size elite, og Happy Heinys one size. Og så blir det vel et par bum genius også, tipper jeg.
Og wetbags, pail liners og ekstra innlegg, og rispapir.
www.thechangingpad.com
Har dere andre linker som kan være interessante?

|
|
|
01-09-2008, 13:05
|
|
|
Supermedlem
|
Har handlet fra bleieboden.no. De er superraske. Har bestilt på søndager begge to gangene, og tirsdagen har jeg hatt bleiene i postkassen
01-09-2008, 13:13
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Hillbillyhelvete
Meldinger: 3,499
|
Thechangingpad har ca halve prisen, så selv med toll og moms så blir det billigere.

|
|
|
08-09-2008, 08:38
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Hedmark
Meldinger: 264
|
Vi har brukt tøybleier fra første dag, og har aldri brukt papirbleier på minstemann.
Vi bruker kun brettebleir og formsydde, med ullbukse som sperrelag. Vi er veldig fornøyde  Angrer på at jeg ikke brukte tøybleier på de tre andre.
Nå må jeg nesten få en 5.mann bare for å få gjøre det mer
NEIDA! Bare tulla
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:37.
|