Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mars
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-08-2008, 05:03   #1
Medlem

Melin sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 313
MP Rating: 0% (0)
Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.
UVI igjen!!

Jeg er fryktelig plaget av UVI, jeg har det omtrent en gang i mnd. Jeg har vært til alle mulige slags undersøkelser for å finne ut hvorfor, har prøvd akupunktur, tranebær og kjerringrokk-te,antibiotika kur på antibiotika kur( en var 6mnd lang) det er ingenting som får skikkelig has på det.
Noen ganger holder det med tranebær, men som oftest må jeg ty til antibiotika.
Nå sitter jeg her da, kl 04, har dritvondt og tisser blod. Venter på at kjerringrokkteen skal bli ferdig. Venter på at tida skal gå slik at jeg kan komme meg til legen når det åpner på senteret der.

Vet dere damer om noe mer som hjelper? Finnes det noe som kan ta knekken på dette en gang for alle?? Eller hvertfall noe som tar denne UVI'en slik at jeg slipper antibiotika......

Melin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2008, 05:21   #2
Medlem

Melin sin avatar

Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.Melin har mye å være stolt av.
Sv: UVI igjen!!

Jeg sitter her og drikker stoooooore mengder kjerringrokk-te.......
Kan det påvirke ammingen?

Melin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2008, 08:33   #3
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Enebakk
Meldinger: 1,934
Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.

Huff,UVI er skikkelig ille!
Håper det blir bedre snart!

Drikk masse appelsinjuice,det har jeg hørt rensker skikkelig opp!
Men vet ikke om det alene hjelper da,må sikkert ha antibiotika i tillegg.

Kilokrig:1.delmål -15kg.
-6,6 kilo!
Aimy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2008, 09:21   #4
Seniormedlem

Miraluca sin avatar

Meldinger: 1,690
Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.

mm, legen sa drikk masse appelsinjuice til meg og da eg hadde det etter fødsel. Da blir urinen så sur at det ikkje kan gro noen ting der Appelsinjuice er visst forebyggende òg, ikkje bare etter du har fått det. Generellt drikke mye væske er bra. Alltid gå på do før en legger seg, selv om en ikkje tror en må. Alltid gå på do etter sex.
Det er alt eg vet at tips utenom de du alt vet sjøl...

God bedring! håper du slipper så mye av dette fremover!
Gammel 26-08-2008, 10:08   #5
Seniormedlem

Little my sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,973
Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.Little my har en strålende fremtid.

Huff, det hørtes plagsomt ut - føler du deg bedre nå?

Jeg ingen egne erfaringer å dele, da jeg aldri har hatt UVI, men jeg har noen generelle råd som du trolig har hørt før?!
* Drikk mye vann og appelsinjuice for å skylle bort bakteriene
* spis youghurt (gjerne biola) dette er bakterier som ikke gir gunstige levevilkår for UVI
* Ikke frys - generelt, men spesielt viktig på beina

Hva med å kontakte en fotosoneterapeut - kanskje h*n kan hjelpe?
Gammel 26-08-2008, 10:19   #6
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,161
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff.. det er helt grusomt med UVI.
Jeg hadde det veldig mye som deg en periode, men vha akupunktur så ble jeg så og si kvitt det.. Gått fra ca 1 gang i mnd til 1 gang annet hvert år og det er til å leve.
Mens jeg gikk til akupunktur fikk jeg ikke gå på noe medisiner. Så da kjøpte jeg meg tranebær saft som jeg drakk hele tiden. Hadde med meg en halvlitersflaske ferdig utblandet overalt. I tillegg drakk jeg løvetannte hver kveld.

Nå er jeg litt "overhysterisk" kanskje, men tar alle forhåndsregler for å ikke få det igjen:
- Tar tranebær tbl/drikker tranebær saft et par ganger i uka
- Ingen stringtruser
- På do etter sex
- Ingen full intimbarbering
- Ingen trange bukser over flere dager
- 1 glass appelsinjuice hver kveld
- Ikke fryse på beina, sitte på kalde trapper etc

Men .. om man ikke kommer langt med disse rådene her, så ville jeg tatt en prat med legen. Jeg ble sendt til undersøkelse for gjennomlysning av nyrer, urinblære og urinrør. Da får man sjekket at alt det fysiske er i orden.
Og du må for all del ikke gå for lenge.. Da får man nyrebekkenbetennelse og noe verre smertehælvete skal du lete lenge etter.

Vil gi deg en god og ønsker deg en god bedring!!
Gammel 26-08-2008, 10:39   #7
Medlem

Melin sin avatar

takk for svar jenter.
Jeg tror jeg skal prøve fotsone og akupunktur....Jeg gikk til en veldig flink en da jeg prøvde å bli gravid. Han gjør fotsone, akupunktur og homeopati. Begynner å bli mektig lei. Jeg har slitt med dette i 11 år nå. Jeg får det en gang i mnd ca. Noen er kraftigere enn andre, denne er ganske heftig.
Jeg har vært til røntgen og ultralyd, fikk satt kateter en gang i uka i fire uker for å se om jeg fikk tømt ordentlig.Og jeg har vært til uroskopi( tror det heter det), hvor man får kamera opp i blæra. Ingen av testene viste noe galt.
Gud, så lei jeg er!

Gammel 26-08-2008, 10:53   #8
Veteranmedlem

PlutseligBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,407
PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

signerer mex!
her gjelder også:
*kun bomullstruser, og helst ikke dynket i skyllemiddel
*ingen stringtruser
*vannlating etter sengelambada
*tranebær ved minste mistanke
*ullsokker hele vinteren
*ikke bli kald nedentil eller på beina
* drikke masse sure drikker når det påstår.

Dette med å tisse etter sex er alfa omega for meg. Uten at det involverer analsex (som jeg kan skrive under på at jeg IKKE praktiserer) så vandrer gjerne bakteriene fra baken frem til urinrørsåpningen (d er jo snakk om ytterst få cm) under sex. Og disse bakteriene skyller man ut ved å late vannet!
Gammel 26-08-2008, 12:36   #9
Seniormedlem

lied74 sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Meldinger: 1,895
lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.

Og når du tisser er det viktig at du prøver å få klemt ut hver minste lille dråpe, spesielt når det er som vondest og verst, så det ikke blir liggende noe igjen og gjøre det enda verre.

God Bedring!
Gammel 26-08-2008, 13:50   #10
Medlem

Kaiza sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Østfold
Meldinger: 274
Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.

Sniker litt her.. er også plaget med gjevne mellomrom, mine råd er tiss alltid etter sex og hiv innpå med maks dose c vitamin hver dag, det forsurer magen og urinveiene så bakteriene ikke liker seg så godt. Jeg har også blødd de siste 2 gangene, det kommer utrolig fort, hvis jeg først får det ordentlig er det kun antibiotika som hjelper, liten vits med kjerringråd da.

2005 2008
Kaiza er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:18.