Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-03-2008, 16:41   #1
VIP-Medlem

Snurreline sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,311
MP Rating: 0% (0)
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.
Får besøk i kveld...tips til mat?

HJELP sier jeg bare...får besøk av tre venner i kveld og vi skal mekke noe mat...men jeg er helt tom...eneste jeg kommer på er lasagn og taco å det er jeg rimlig lei
Noen tips? Må ikek ta for lang tid å lage da for maten skal være ferdig kl 8 og jeg må ut å handle også hehe...
Gammel 14-03-2008, 17:08   #2
Veteranmedlem

Ritamor sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Finnmark
Meldinger: 4,392
Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Får besøk i kveld...tips til mat?

Nachos-form.

Legg nachoschips nederst i en form, stek kjøttdeig og bland i taco-kryddermix (eller en annen kryddermix) Legg kjøttdeigen over chipsene. Lag evnt. flere lag med chips og kjøttdeig. Strø over ost til slutt. Inn i stekovnen på ca. 200 grader til osten er smeltet, ca. 10-15 min. Server med tacosaus og rømme til. Og salat til.
Gammel 14-03-2008, 17:53   #3
Seniormedlem

Kiara_pus sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,735
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.

Tandoori chicken, eller chicken curry. Pakker ala lasagne fra toro og knorr. Kjempegodt.
Kiara_pus er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-03-2008, 19:59   #4
Supermedlem

litoja sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: I et hus
Meldinger: 782
litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.

Fyllt paprika med ris, saus og hvitløksbaguetter.
Fyll dem med kjøttdeig, løk, mais, sopp og ellers alt hva du liker. Stek i ovnen til paprikaen er myk, legg evt ost på de siste minuttene.
Serverte dette til svigers og de synes det var knallgodt.
Her holdt det med 1 paprika pr pers.
Gammel 15-03-2008, 15:21   #5
Supermedlem

Clide sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 749
Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.Clide har mye å være stolt av.

http://www.matprat.no/oppskrift.aspx...sk&artid=15044

Går veldig fort og smaker veldig godt! Biffstrimlene kan du legge på rå. Beregn ca 2 stk pr person.
Clide er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-03-2008, 16:43   #6
Seniormedlem

Krynkel sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 2,673
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.

Nachos, enkelt og så godt

Her er en oppskrift som holder til i allefall 4 personer.

1 pk kjøttdeig
1 pose tacokrydder mix
1/2 rød chilli
1/2 liten purre
1/2 løk
1/2 boks maiskorn
1 pose tortillachips
1 glass chunky salsa (jeg bruker medium)
Ost

Stek en pakke kjøttdeig, ha i tacokrydder som om du lager "tacokjøttdeig", men pass på at den fortsatt er litt "våt"!

Legg tortillachips (runde er best pga formen) i en ildfast form. Må være litt romslig form, jeg legger bakepapir i bunnen.

Hakk en halv chillipepper (unngå å få med frøene).
Skjær en halv purre i fine ringer.
Finhakk en halv løk.

Bland chilli, purre, løk, mais og en boks chunky salsa sammen med den ferdige kjøttdeigen - ha alt i formen oppå tortillachipsene.
Ha på rikelig med ost.

Gratineres i ovnen på 250 grader i ca 5 minutter.

Jeg serverer med guacomole, rømme og salat! Setter og ekstra med tortillachips på bordet.

Krynkel og Poden 6 1/2 år
Krynkel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-04-2008, 15:06   #7
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,154
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.
kidoki Sv: Får besøk i kveld...tips til mat?

Sitat:
Opprinnelig postet av Krynkel Vis post
Nachos, enkelt og så godt

Her er en oppskrift som holder til i allefall 4 personer.

1 pk kjøttdeig
1 pose tacokrydder mix
1/2 rød chilli
1/2 liten purre
1/2 løk
1/2 boks maiskorn
1 pose tortillachips
1 glass chunky salsa (jeg bruker medium)
Ost

Stek en pakke kjøttdeig, ha i tacokrydder som om du lager "tacokjøttdeig", men pass på at den fortsatt er litt "våt"!

Legg tortillachips (runde er best pga formen) i en ildfast form. Må være litt romslig form, jeg legger bakepapir i bunnen.

Hakk en halv chillipepper (unngå å få med frøene).
Skjær en halv purre i fine ringer.
Finhakk en halv løk.

Bland chilli, purre, løk, mais og en boks chunky salsa sammen med den ferdige kjøttdeigen - ha alt i formen oppå tortillachipsene.
Ha på rikelig med ost.

Gratineres i ovnen på 250 grader i ca 5 minutter.

Jeg serverer med guacomole, rømme og salat! Setter og ekstra med tortillachips på bordet.
Jeg laget denne i går til forening. Vi var 3 stk og jeg brukte 2 pakker kjøttdeig. Det var rikelig, hadde holdt med 1 pk. Nydelig mat! Takk!
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-04-2008, 16:04   #8
Medlem

Givenchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Tromsø
Meldinger: 195
Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.

Tips til nachos: Vi bruker å ha litt cheddardip oppå før vi har på ost (klatter litt utover), det er kjempegodt! Synes ikke at cheddardip er så godt når den er kald, men når den blir varmet er den veldig god!
april 2007
Givenchy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:38.