Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-05-2008, 23:58   #1
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Bergen, sånn ca ;)
Meldinger: 1,785
MP Rating: 0% (0)
Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.
Fenalår..

Nå nærmer 17 mai seg, og jeg kjenner at jeg begynner å bli sånn passe smådesperat etter fenalår..

Hører noen sier at du trygt kan spise det om det har frosset først?? Stemmer dette? Isåfall, hvor lenge og på hvor mange minus..?

Nekter å ta tjangsen om det ikke er 100 % trygt..Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Gammel 13-05-2008, 08:06   #2
Moderator

Diddlina sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,998
MP Rating: 100% (2)
Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fenalår..

Vist du kjøper spekemat av dette merket
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
kan eg GARANTERE at det er fryst før det har kommet i butikk.
Det har ligget lenge til frys minimum 3 veker....
Grunnen til at eg veit dette er at eg jobber på denne fabrikken

For andre spekemat merker veit eg ikkje...
Gammel 13-05-2008, 12:48   #3
Seniormedlem

Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Diddlina Vis post
Vist du kjøper spekemat av dette merket
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
kan eg GARANTERE at det er fryst før det har kommet i butikk.
Det har ligget lenge til frys minimum 3 veker....
Grunnen til at eg veit dette er at eg jobber på denne fabrikken

For andre spekemat merker veit eg ikkje...
Men vet du om det er trygt å spise når det har vært fryst?
Gammel 13-05-2008, 13:03   #4
Veteranmedlem

Sybil sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 3,111
Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.

Tror det tryggeste er å kjøpe fenalår som ikke har vært fryst, fryse det for å drepe toxoplasmosen og spise det rett etter tining for å unngå listeria.
(to døgn i dypfryser for oppskjært pålegg)

Det beste er å kjøpe en stor bit slik at du unngår listeria som er en overflatebakterie tror jeg. Og skjære det opp og fryse det og tine det og spise det hehe.

Hvor er Tossi? hun kan ALT om dette

April 2008
Sybil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2008, 13:27   #5
Seniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Sybil Vis post
Tror det tryggeste er å kjøpe fenalår som ikke har vært fryst, fryse det for å drepe toxoplasmosen og spise det rett etter tining for å unngå listeria.
(to døgn i dypfryser for oppskjært pålegg)

Det beste er å kjøpe en stor bit slik at du unngår listeria som er en overflatebakterie tror jeg. Og skjære det opp og fryse det og tine det og spise det hehe.

Hvor er Tossi? hun kan ALT om dette
Kompliserte greier..

- Er det ingen plass jeg kan ringe som skal kunne svare på sånne ting..?
Gammel 13-05-2008, 15:01   #6
Seniormedlem

Da har jeg ringt matilsynet, og det de sier er: De anbefaler ikke gravide å spise fenalår selv om det er fryst. Frysing dreper toxoplasmosen, men ikke listeria. Det er funnet listeria i sterkt saltet fisk, og derfor kan man ikke garantere at det ikke finnes i fenalår. (dette gjelder også fårepølse, salami osv...)

Så da blir det ingen fenalår på meg på lørdag... Men mannen har lovet at det skal stå klart ett stooort ett når jeg kommer hjem fra klinikken om noen uker

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:29.