Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-02-2008, 19:34   #1
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,465
MP Rating: 100% (1)
Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.
Frokost, lunsj og kvelds

Jeg er så utrolig mat lei for tiden. Kan dere hjelpe meg og finn på noe godt å spise til frokost, lunsj og kvelds. Gjerne må det se litt lekkert ut så jeg får enda mer lyst på det, bare jeg orker å lage det! For sånn som må orker jeg ikke å spise, ordner mat til guttene. Men spiser ikke selv.

Så kan dere hver så snill å hjelpe meg litt.

Ps: grøt er jeg ikke spes glad i.
Gammel 21-02-2008, 09:38   #2
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,126
MP Rating: 0% (0)
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Frokost, lunsj og kvelds

ungkarsostesmørbrød, syns jeg er digg nårsomhelst:

brødskive, sennep på. stek ett egg og ha på, litt salt/pepper - ha på en skive ost og sett under grillen til osten er smeltet. skal det være mer mat kan du varme bønner i micro'n. jeg foretrekker S & W sine Ranch Recipe-bønner (Meny, bla.). det er en barbecue-krydret tomatsaus på dem.

Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 10:23   #3
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.

Hørtes veldig godt ut, men da med egg, krydder og ost. Litt kresen på resten av det du foreslo.

Takk!
Gammel 21-02-2008, 20:51   #4
VIP-Medlem

Cilius sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 5,092
Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.

Jeg digger knekkebrød med peanøttsmør til frokost

Til kvelds spiser jeg ofte yogurt med bær og nøtter
Gammel 26-02-2008, 12:55   #5
Supermedlem

Tyren79 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Nord-Trøndelag
Meldinger: 1,202
Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.

Toast er godt.
Tar brødskive,litt ketshup,skinke og ost på,så varmes det i toastjernet.

Eller hva med å kjøpe polarbrød,(har forskjellig grovhet) med godt pålegg på.

Salat? kok litt pasta,salat,forskjellige grønnsaker(paprika,løk,agurk osv),ostebiter,skinke/kylling,fetaost,dressing o.l..

Eller spise rester av middagen hvis det er igjen noe..

Vafler?

Egg og bacon på brødskive..
Gammel 26-02-2008, 13:08   #6
Supermedlem

JALS sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 763
JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.

Denne smoothien er en energi- og vitaminbombe, og utrolig god med et dryss jordbær og hakkede mandler på toppen:

banan (naturens lykkepille)
avokado (sunt fett og proteiner)
tofu (proteiner)
havremelk/kumelk/juice (evt annen væske)
frosne bær (antioksidanter)
litt sukker eller annet søtningsmiddel (hvis man er glad i det søte)
linfrø (godt for magen)
havrekli (fiber)

Jeg er i allfall blitt avhengig! (Men så har jeg ikke akkurat problemer med appetitten heller..)
JALS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2008, 13:26   #7
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Jals har du alt det oppi en smoothie? Kan du fortelle akkurat hvor mye av hver.
Gammel 26-02-2008, 17:26   #8
Supermedlem

JALS sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 763
JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Rhiina Vis post

Jals har du alt det oppi en smoothie? Kan du fortelle akkurat hvor mye av hver.
Hehe, ja, men trenger ikke ha alt oppi hver gang da, og går an å variere med frukter og bær og sånn. Har ikke noe fasit på hvor mye av hver, men har ca 1 banan, 1/2 avokado og tofu tilsvarende størrelsen på en liten banan. 2-3 spiseskjeer linfrø og havrekli. Og så mye frosne bær jeg får plass til..Væske tilpasser jeg etter hvert.. Det er bare å prøve seg frem til du får den konsistensen du vil ha. Mange bruker youghurt og, men jeg tåler ikke melk så derfor må jeg ty til litt alternative ingredienser. Er egentlig bare fantasien som setter grenser for hva man kan lage smoothie av
Dette er en ganske stor porsjon så det holder til flere måltid. (Hvis man ikke fullammer og er hardt rammet av ulvehunger, som meg..urk).

Sist endret av JALS; 26-02-2008 kl 21:48.
JALS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2008, 20:09   #9
Supermedlem

Tyren79 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Nord-Trøndelag
Meldinger: 1,202
Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.Tyren79 har mye å være stolt av.

Hehe..så jo ikke før nå hvem du er da...

hei hei!!

Håper alt er bra med dere!!
Gammel 26-02-2008, 20:20   #10
Supermedlem

Kavring sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,282
Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg spiser ofte tortilla-lefser til lunsj.

Med sånn smøre-krydderost fra Tine, kalkunskinke, pinjekjerner og litt salat/tomat ect og så ruller jeg sammen.
Kjempegodt!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:08.