Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-02-2004, 19:01   #1
Supermedlem

Heidy sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Østfold
Meldinger: 836
MP Rating: 0% (0)
Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.
Gi meg din beste pannekake oppskrift!

Har prøvd flere typer pannekaker, men ikke funnet favoritten ennå.
Noen som har en som en knakende god
Heidy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-02-2004, 20:59   #2
Supermedlem

AnnC sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Norge
Meldinger: 905
AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.

Min beste pannekakeoppskrift;

6 dl melk

3 dl hvetemel

4 egg

1ss sukker

1 krydermål salt

smør til å steke i.....jo mer smør jo bedre.....vel, nesten da!
mai 09
AnnC er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-02-2004, 18:50   #3
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Pannekakene mine blir alltid kjempegode men jeg har desverre ingen oppskrift å gi deg. Jeg hiver bare oppi uten å måle opp noe som helst Men jeg syntes de blir bedre med mye egg i (jo mere egg jo tynnere kan du lage dem). Jeg smelter dessuten smøret og har i røra, da blir ikke pannekakene så fettete.:
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-02-2004, 20:40   #4
VIP-Medlem

Snurreline sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,551
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.

3-4 egg

1 æsj melk

1 æsj mel

Stekes i olje
Gammel 25-02-2004, 14:11   #5
Veteranmedlem

sofia sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Midt på
Meldinger: 3,252
sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.

Regal's pannekakemix!
Like vellykket hver gang!

Liten matboksblogg
Lite på NM - send heller PM
sofia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-02-2004, 00:14   #6
Æresmedlem

Lilith sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 13,504
Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.

6 dl melk

6 dl mel

4 egg

en god dæsj olje

1 dl vann
Gammel 02-03-2004, 15:14   #7
Seniormedlem

mina sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,043
MP Rating: 100% (1)
mina har en strålende fremtid.mina har en strålende fremtid.mina har en strålende fremtid.mina har en strålende fremtid.mina har en strålende fremtid.mina har en strålende fremtid.mina har en strålende fremtid.mina har en strålende fremtid.mina har en strålende fremtid.mina har en strålende fremtid.mina har en strålende fremtid.

Jeg lager også gode pannekaker, men har ingen oppskrift. De inneholder mel, melk, egg, bittelitt sukker og salt, og litt bakepulver (da blir de litt luftigere synes jeg).
Jeg synes de er best når de er tynne og med nok egg i. Lærte et triks av momor: Ett egg i røra pr.pers. som skal spise, da blir pannekakene best.

Og nå skal jeg gå og lage pannekakerøre, vi har det hver tirsdag, for gubben og ungene synes det er så .
Gammel 03-03-2004, 14:07   #8
Medlem

Madammen sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 229
Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.Madammen er som en lysfontene.

Jeg har heller ingen oppskrift, jeg tar det på øyemål.

Et godt tips er å ha en teskje bakepulver i røra, og det er viktig at den får svelle i en halvtimes tid.

Et annet er å bytte ut melk med cultura med jordbær/bringebærsmak. Pannekakene blir lette og luftige, og smaker friskt og godt.
Madammen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-03-2004, 10:47   #9
Supermedlem

Heidy sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Østfold
Meldinger: 836
Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.Heidy har mye å være stolt av.

Tusen takk jenter.

Nå skal jeg starte den store pannekake testen

Har cultura i skapet nå, må jo da prøve med det, hørtes skikkelig nam nam ut
Heidy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2004, 11:03   #10
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 2,571
loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.loop er et navn alle kjenner.

Kunsten er å ha nok sukker og salt i
loop er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:39.