|
 |
|
13-06-2008, 12:50
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 820
|
Jepp, ikveld blir det hjemmealenekveld på mor, og jeg har så lyst å kose meg med noe skikkelig digg!
Tidligere har jeg brukt å kjøpe kyllingvinger,men har lyst å prøve noe annet godt. Noen med forslag?
Har også lyst på noe søt..mmmm....
|
|
|
13-06-2008, 13:27
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 794
|
Sv: Hjemme-alene-kosemat!
|
|
vet ikke om du liker nachos.. men min kosemat er noe jeg kaller for Amerikansk dipp.. En amerikaner som viste meg den.. så derfor navnet
DU tar en pakke philiadelfia ost.. og smører dette ut jevnt pået fat. Jeg bruker en stor middagstalerken. Så tar du salsa eller tachosaus, i den styrke du liker. Og smører over. Et glass bruker jeg. Så hakker du opp tomat og strør over. Serveres med nachos chips..
|
|
13-06-2008, 13:30
|
|
|
Supermedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av nektar
vet ikke om du liker nachos.. men min kosemat er noe jeg kaller for Amerikansk dipp.. En amerikaner som viste meg den.. så derfor navnet
DU tar en pakke philiadelfia ost.. og smører dette ut jevnt pået fat. Jeg bruker en stor middagstalerken. Så tar du salsa eller tachosaus, i den styrke du liker. Og smører over. Et glass bruker jeg. Så hakker du opp tomat og strør over. Serveres med nachos chips.. 
|
Nam det hørtes veldig godt ut! Men kunne tenkt meg litt varm mat.
Men den amerikanske dippen skal absolutt prøves en gang!
|
|
|
13-06-2008, 13:32
|
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,872
|
|
|
Kosemat for meg er pastasalat. Lager en skål med pastasalat, og tiner noe focaccia fra fryseren. Det skal jeg gjøre i dag. 
Poden er på hyttetur med besteforeldrene, så da kan jeg lage en litt mer voksen pastasalat, med pesto, kylling, fetaost og sånn. Poden foretrekker enkel pastasalat med rømmedressing og skinke, liksom....
|
|
13-06-2008, 13:34
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 1,019
|
|
|
Jeg er alene selv i kveld, så her blir det nachos. Det er så godt, og akkurat passe enkelt til at jeg gidder å lage det når jeg er alene.
Ellers så er bakt potet med bacon, ost og rø mme en slager også. Fort gjort!
|
|
|
13-06-2008, 13:39
|
|
|
Supermedlem
|
|
|
Åh, nå ble jeg usikker, Både pastasalat og bakt potet fristet veeeldig! mmmmm, nå ble jeg sulten gitt!
|
|
|
13-06-2008, 14:56
|
|
|
Veteranmedlem
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,071
|
|
|
Ja, pastasalat med gresk vri, masse fetaost og oliven...
Eller kyllingvinger med tzatziki..... Matyoughurt, hvitløk, agurk, salt og pepper... Hummmmmm........Og salat med agurk, salat, vannmelon og tomat. Suvverent.
|
|
|
13-06-2008, 22:05
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 168
|
|
|
Nachos? Hvordan lager dere dette? Hører så mange prate om det, men har aldri smakt det.
Er alene hele tiden jeg, are meg og Teodor. Så matveien er litt ensformig for tiden.
|
13-06-2008, 23:16
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 297
|
|
|
Når jeg lager nachos tar jeg en god haug nachoschips på en tallerken som tåler å stå i ovnen (eller ildfastform el.l.) legger på godt med tacokjøttdeig, paprika og til slutt ost (hadde jeg likt mais hadde kanskje det passet godt også??). Har det i ovnen til osten er smelta (og litt sprø for det liker jeg) og så har jeg rø mme og salsa til (og guacomole hvis jeg gidder og finner gode nok avocado..). Så det blir nesten som taco, bare litt enklere. Mmmm, det er så godt!!!
|
14-06-2008, 17:50
|
|
|
Veteranmedlem
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,071
|
|
|
Vi har skivede tomater også oppi. Og mais ja, og en runde til med chips over det hele...
|
|
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:53.
|