Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-06-2008, 15:53   #1
Medlem

@Lind@ sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Akershus nord
Meldinger: 287
MP Rating: 0% (0)
@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.
Question Hvordan får jeg spist middag uten hyling?

Hva gjør dere med middagen i praksis? Snuppa mi er snart 3 mnd, og her i huset må vi enten spise på skift - de få dagene mannen er hjemme til middagstid, eller så dropper jeg det bare. Hun sover sjelden så lenge at jeg rekker å både lage den og spise den på samme tid. Så hvordan får dere til middagen? Har dere noen lure tips til en nybakt mamma? Er ikke så OK å spise når hun hyler.

Jeg gjør så godt jeg kan for at min lille, vakre engel skal ha det best mulig - men ikke perfekt.
Jeg nyter hvert minutt med henne, og gleder meg over hvert smil hun gir meg.

[/url]
@Lind@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-06-2008, 15:56   #2
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan får jeg spist middag uten hyling?

Er hun rolig i vippestolen?

Vi spiste også på tur da storesøster var liten.
Men da lillesøster var liten satte vi henne i vippestolen ved siden av bordet, med en fot på stolen så den vippet og vippet. Da fikk vi en 5 min å spise på.

Har du bæresjal? Da kan du jo evt legge henne i det mens du lager middag.

Å spise med hylende baby er ikke noe kjekt nei....
Gammel 11-06-2008, 18:28   #3
B30
Medlem

B30 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 420
B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.B30 har mye å være stolt av.

Vi bruker å sette han i vippestolen hvis han er våken. Det går stort sett veldig bra. Har nå kjøpt et stativ med leker som egentlig er for å ha på krabbeteppet. Setter det foran vippestolen, så er han sysselsatt en god stund. Håper dere finner en løsning på det
Gammel 11-06-2008, 18:34   #4
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,872
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi spiste på skift i perioder, vi... Noen ganger gikk det å ha vippestolen i ene enden av bordet.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-06-2008, 18:59   #5
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,582
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

vippestol og spise på skift er utprøvet her ja.. Samt dette:
leke i lekegrind, hun ser på uroen, leker med rangler (er sånne som festes på armer/ben), vi spiller kanskje musikk, stapper i smokken, babygymmen i lekegrinden er og populær. Eller kanskje sette henne i huskestativet litt.

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-06-2008, 19:22   #6
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,198
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Bi spiste på skift i flere måneder her i huset, helt normalt for oss.
I perioder kunne vi klare å spise litt sammen om babyen takla å ligge i vippestol oppå bordet, men det var heller sjelden.

Nei, jeg synes ikke det er ok å spise mens barnet hyler. Da spiste vi heller på skift og tok oss både av babyen og fikk god tid til maten, som tross alt er et viktig måltid.
Gammel 11-06-2008, 19:37   #7
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,011
Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.

Vi spist de første månede på skift, stor sett den enste varm maten jeg fikk i meg var is
Vippestol funket etter hvert eller å ha snuppa til puppen, ikke så veldig praktisk med det var stille.
En form for baring er supert, synd jeg ikke viste om sjal og alt dette da Anette var nyfødt, det hadde gjort hverdagen min letter. For hun sov ikke hvis ikke vognen var i bevegelse.
Håper du/dere finner en måte som gjøre at dere kan nyte middagen varm sammen. Tiden går så fort før du vet ordet av det så sitter dere å spiser middag sammen.
Gammel 11-06-2008, 19:58   #8
Seniormedlem

fruen sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vest er Best:-)
Meldinger: 1,887
MP Rating: 100% (2)
fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.

Som flere andre sier her: Vi spiste også på skift med førstemann. Når prinsessa kom, hadde vi litt mer erfaring, så da laget jeg klar mat om morgenen når hun tok en blund, varmet den opp til middagstid og passet alltid på at hun var mett, nybadet og trett når vi skulle spise Var hun urolig så plasserte vi henne i vippestolen mellom oss, eller oppå bordet også

Det blir bedre!!
Gammel 11-06-2008, 19:59   #9
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 890
Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis du venter ca 1 mnd så blir det nok lettere
Da kan du snart innføre litt frukt o.l, som hun kan spise fra f.eks babyfeederen, det gjorde vi innimellom under middagen, da kunne hun være rolig i laaange tider :nikke:
Pinki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-06-2008, 21:58   #10
Veteranmedlem

Tjorven75 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,520
Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.

Med snuppa så delte mannen min opp maten min for meg, og så hadde jeg snuppa på den ene armen og spiste med den andre. Ellers spiste vi på skift. Det varte en del måneder.

Jeg klarte i hvert fall ikke å nyte maten hvis hun hylte, så det var sjelden løsningen.

Hvis det er noen trøst, så trenger det ikke være sånn med et eventuelt neste barn. Knerten sov seg som regel gjennom både matlaging og spising.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:29.