|
 |
|
11-06-2008, 15:53
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Akershus nord
Meldinger: 287
|
Hvordan får jeg spist middag uten hyling?
|
|
Hva gjør dere med middagen i praksis? Snuppa mi er snart 3 mnd, og her i huset må vi enten spise på skift - de få dagene mannen er hjemme til middagstid, eller så dropper jeg det bare. Hun sover sjelden så lenge at jeg rekker å både lage den og spise den på samme tid. Så hvordan får dere til middagen? Har dere noen lure tips til en nybakt mamma? Er ikke så OK å spise når hun hyler.
|
|
|
11-06-2008, 15:56
|
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
|
Sv: Hvordan får jeg spist middag uten hyling?
|
|
Er hun rolig i vippestolen?
Vi spiste også på tur da storesøster var liten.
Men da lillesøster var liten satte vi henne i vippestolen ved siden av bordet, med en fot på stolen så den vippet og vippet. Da fikk vi en 5 min å spise på.
Har du bæresjal? Da kan du jo evt legge henne i det mens du lager middag.
Å spise med hylende baby er ikke noe kjekt nei....
|
|
|
11-06-2008, 18:28
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 420
|
|
|
Vi bruker å sette han i vippestolen hvis han er våken. Det går stort sett veldig bra. Har nå kjøpt et stativ med leker som egentlig er for å ha på krabbeteppet. Setter det foran vippestolen, så er han sysselsatt en god stund. Håper dere finner en løsning på det
11-06-2008, 18:34
|
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,872
|
|
|
Vi spiste på skift i perioder, vi... Noen ganger gikk det å ha vippestolen i ene enden av bordet.
|
|
11-06-2008, 18:59
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,582
|
|
|
vippestol og spise på skift er utprøvet her ja.. Samt dette:
leke i lekegrind, hun ser på uroen, leker med rangler (er sånne som festes på armer/ben), vi spiller kanskje musikk, stapper i smokken, babygymmen i lekegrinden er og populær. Eller kanskje sette henne i huskestativet litt.

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
|
|
|
11-06-2008, 19:22
|
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,198
|
|
|
Bi spiste på skift i flere måneder her i huset, helt normalt for oss.
I perioder kunne vi klare å spise litt sammen om babyen takla å ligge i vippestol oppå bordet, men det var heller sjelden.
Nei, jeg synes ikke det er ok å spise mens barnet hyler. Da spiste vi heller på skift og tok oss både av babyen og fikk god tid til maten, som tross alt er et viktig måltid.
11-06-2008, 19:37
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,011
|
|
|
Vi spist de første månede på skift, stor sett den enste varm maten jeg fikk i meg var is 
Vippestol funket etter hvert eller å ha snuppa til puppen, ikke så veldig praktisk med det var stille.
En form for baring er supert, synd jeg ikke viste om sjal og alt dette da Anette var nyfødt, det hadde gjort hverdagen min letter. For hun sov ikke hvis ikke vognen var i bevegelse.
Håper du/dere finner en måte som gjøre at dere kan nyte middagen varm sammen. Tiden går så fort før du vet ordet av det så sitter dere å spiser middag sammen.
|
|
|
11-06-2008, 19:58
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vest er Best:-)
Meldinger: 1,887
|
|
|
Som flere andre sier her: Vi spiste også på skift med førstemann. Når prinsessa kom, hadde vi litt mer erfaring, så da laget jeg klar mat om morgenen når hun tok en blund, varmet den opp til middagstid og passet alltid på at hun var mett, nybadet og trett når vi skulle spise  Var hun urolig så plasserte vi henne i vippestolen mellom oss, eller oppå bordet også
Det blir bedre!!
|
11-06-2008, 19:59
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 890
|
|
|
Hvis du venter ca 1 mnd så blir det nok lettere 
Da kan du snart innføre litt frukt o.l, som hun kan spise fra f.eks babyfeederen, det gjorde vi innimellom under middagen, da kunne hun være rolig i laaange tider :nikke:
|
|
|
11-06-2008, 21:58
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,520
|
|
|
Med snuppa så delte mannen min opp maten min for meg, og så hadde jeg snuppa på den ene armen og spiste med den andre. Ellers spiste vi på skift. Det varte en del måneder.
Jeg klarte i hvert fall ikke å nyte maten hvis hun hylte, så det var sjelden løsningen.
Hvis det er noen trøst, så trenger det ikke være sånn med et eventuelt neste barn. Knerten sov seg som regel gjennom både matlaging og spising.
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:29.
|