Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-10-2008, 00:30   #1
Supermedlem

Theamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 857
MP Rating: 0% (0)
Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.
Hvordan steke koteletter?

Jeg orker ikke stekeos om dagen men har så lyst på koteletter i morgen! Er det mulig å steke kotelettene i stekeovnen? I hva og hvor lenge eventuelt?
Gammel 12-10-2008, 01:44   #2
Medlem

Villi sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Meldinger: 344
Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.
Sv: Hvordan steke koteletter?

Det er fullt mulig, og kotelettene blir mye bedre også. Min eks-"svigermor" stekte fantastisk deilige koteletter i stekeovnen, men selv om hun ga meg oppskriften (som jeg dessverre også mistet), greide jeg ikke å lage de så gode selv. Husker hun brukte stekepose og lang steketid. Og om jeg ikke husker helt feil så hev hun i en dert smør og vann.

Sist endret av Villi; 12-10-2008 kl 01:46.
Villi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 03:06   #3
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Enebakk
Meldinger: 1,934
Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.

Jeg bruker å steke de i stekeovnen på ca 180-200 grader!
De blir så møre da!
Bruker å ta i en god dæsj med smør,og når kotelettene er ferdig så lar jeg sjyen ligge litt i langpanna,tar i litt soyasaus,vann og krydder så har du deilig "saus"!
Mamma har alltid lagd kotelettene sånn!

Kilokrig:1.delmål -15kg.
-6,6 kilo!
Aimy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 07:15   #4
Supermedlem

strax sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 766
strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.

jeg pleier å legge kotelettene i en ildfastform, legge en klatt smør oppå hver kotelett og ha på krydder (salt og pepper). så steker jeg de i ovnen. jo lavere temp og lenger steketid du har jo mørere blir de 200 grader i ca 40 minutt, eller 170 grader i litt over en time.... du ser når de er ferdig.... det blir namnam sjyen som ligger igjen i forma blir fin saus så du hadde fått en fin oppskrift lenger opp...
Gammel 12-10-2008, 07:39   #5
Seniormedlem

Alena sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,266
Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.

Som dei andre skriver så blir dei best når dei er laget i ovnen.
Mamma steiker dei litt først i steikepanna, så dei får som ei hinne, men det er ikke nødvendig. Så ligger dei der inne i laang tid på ca 170. Jeg skrur litt opp og ned.
Gammel 12-10-2008, 08:22   #6
Seniormedlem

cecix sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Huset i skogen
Meldinger: 2,610
cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.cecix har et ubeskrivelig bra rykte.

Koteletter blir etter mitt syn absolutt best i stekeovn. Jeg legger de i langpanne, med en god klatt smør og så krydrer jeg kotelettene med salt og pepper. Ovnen på 180c og så er det bare å la godsakene få kose seg! :namnam:
Gammel 12-10-2008, 11:40   #7
Supermedlem

Theamor sin avatar

Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.

Tusen takk for svar alle sammen, skjønner ikke hvorfor jeg har brukt stekepanne så lenge! Gleder meg til middag i dag!!
Gammel 12-10-2008, 14:16   #8
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Enebakk
Meldinger: 1,934
Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.

Ååå,nå fikk jeg så lyst på koteletter!

Kilokrig:1.delmål -15kg.
-6,6 kilo!
Aimy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 22:29   #9
Medlem

Villi sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Meldinger: 344
Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.Villi er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Theamor Vis post
Tusen takk for svar alle sammen, skjønner ikke hvorfor jeg har brukt stekepanne så lenge! Gleder meg til middag i dag!!
Gikk det bra?
Gammel 13-10-2008, 22:54   #10
Supermedlem

Theamor sin avatar

Det blei helt perfekt.. poteter, gulrøtter, rosenkål, fløtessaus og verdens saftigste koteletter.. perfekt!! Anbefales!

Stikkord
koteletter

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:34.