Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-03-2008, 13:06   #1
Supermedlem

Gittemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Klepp....Stavanger
Meldinger: 923
MP Rating: 0% (0)
Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.
jeg skal ha jente forening i dag..trenger forslag til mat

vi er en jente gjeng som sammles og jabber litt kjempe koz..
men jeg kommer ikke på hva jeg kan servere denne gangen...Taco er jo lett, men vi har hatt det så mange ganger..

noen gode forslag til foreningsmat?
middagstips eller typisk lørdagskoz mat som ikke er for vanskelig å lage

Gittemor`s bryllupstråd!!
Gittemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-03-2008, 13:15   #2
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 328
MP Rating: 100% (1)
lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.
Sv: jeg skal ha jente forening i dag..trenger forslag til mat

Kylling og pastasalat
Pai med kylling og bacon
Tacopai
Hjemmelaget pizza
En god suppe m/ferske rundstykker
Quesidilla
Enchiladas
lol75 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-03-2008, 13:22   #3
Seniormedlem

maya 80 sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: sørlandet
Meldinger: 2,127
Blogginnlegg: 1
maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.

kjøp to familie/økonomipakning med tor pasta med ostesaus (de grønne posene) en pakke kjøttdeig/karbonadedeig. en-to poser toro spagettisaus. lag pastaen med en dl mindre vann pr pose og det samme med spagettisausen. brund kjøttdeigen.

smør ei ildfast form og sett ovnen på 225 grader. ha ett lag med pasta først..så kjøttdeigen blanda i spagettisausen. så ett lag med pasta. strø revet ost over og sett i ovnen til osten er gyllen. server med hvitløksbagetter eller lignende.

det er helt yummi. og utrolig lett å lage
Gammel 01-04-2008, 14:33   #4
Supermedlem

Orchid sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 731
MP Rating: 100% (8)
Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av lol75 Vis post
Pai med kylling og bacon
Tacopai
Hvordan lager du disse? Skulle gjerne prøve dette
Gammel 01-04-2008, 15:18   #5
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,126
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

jeg er så glad i terteskjell, jeg...

terteskjell kjøpes ferdig og lages med fyll:

hvitsaus med grønnsaker (bruk gjerne en frossenblanding som tines. m gulrøtter, erter ol.) fiskepudding i terninger. reker tilsettes til slutt, de skal bare varmes litt, hvis de koker med, blir de seige.

det er også veldig godt med en "hønsestuing" (høner får man jo ikke tak i lenger, bruk kylling el. kalkun). samme saus ol. som over, men bruk biter av kokt kylling el. kalkunkjøtt i stedet.

Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-04-2008, 18:52   #6
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,196
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Kirsebærpai.

Kirsebær uten stein, sukker og potetmel blandes sammen.
Oppå strør du en deig av sukker, mel og smør. Steikes og serveres med is og/eller krem.

Eller du kan lage en salat med mye godsaker i og hjemmebakte rundstykker til.
Gammel 01-04-2008, 21:27   #7
Supermedlem

Ariana sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 1,044
Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.Ariana har et ubeskrivelig bra rykte.

Ost og kjeks
Pizza
Lasagne
Ostekringle m salat
påmsurte rundstykker
Ariana er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-04-2008, 00:02   #8
Supermedlem

Fantastica sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Sør for Bodø
Meldinger: 840
Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.

Vi har også sånne venninnekvelder.

sist serverte jeg salat og chiabatta. Valgfritt med smør, dressing og rømme. det er så sinnsykt godt!
I salaten hadde jeg isbergsalat, paprika, minitomater, picnic skinke, pasta penne, kokte egg ostebiter osv. det er enkelt og greit, samtidig som det er sunt og kjempegodt!
Fantastica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-04-2008, 00:02   #9
Supermedlem

Fantastica sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Sør for Bodø
Meldinger: 840
Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.

kan også lages med kylling osv. det er også kjempegodt
Fantastica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-04-2008, 10:41   #10
Supermedlem

Liten pike sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: trøndelag
Meldinger: 654
Liten pike har en strålende fremtid.Liten pike har en strålende fremtid.Liten pike har en strålende fremtid.Liten pike har en strålende fremtid.Liten pike har en strålende fremtid.Liten pike har en strålende fremtid.Liten pike har en strålende fremtid.Liten pike har en strålende fremtid.Liten pike har en strålende fremtid.Liten pike har en strålende fremtid.Liten pike har en strålende fremtid.

Karriwraps

Fyll: Kyllingfilet (stekt i biter)
Revet ost (sheddar)
Mais
Hakket rå rødløk
2sp karri
litt salt
Bland dette godt sammen

Legg en hvetetortilla i stekepannen, ha på fyll, en tortilla over. Stek og snu.

Server med nachochips, grønn salat, rømme og salsa.

Har servert den på forening og fått mye skryt

Liten pike er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:33.