Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-05-2003, 00:50   #1
Seniormedlem

Princess sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,393
MP Rating: 0% (0)
Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.
Question Kokoskake?

Noen som har oppskrift på kokoskake med vaniljekrem inni og stekt kokos på toppen?
Gammel 03-06-2003, 14:54   #2
Klompen
Gjest

Meldinger: n/a

Vet ikke om det er denne kaken du tenker på, men legger inn oppskrift. Kaken er kjempegod:

Maria kake

4 egg
1 1/2 kopp sukker
1 kopp hvetemel
1/2 kopp potetmel
1 ts bakepulver
2ss kakao

Lag eggedosis av egg og sukker, bland i de andre ingrediensene.
Stekes i rund form 24 cm, 180 grader i ca 30 minutter.

Fyll:
Lag vaniljekrem av 1 pk vaniljesaus, avkjøl denne
Lag smørkrem ved å blande:
200g smør
200g melis
1 eggeplomme
Bland smørkremmen og vaniljekremmen (når vaniljekremmen er kald). Ha fyllet inni, oppå og rundt kaken.

125g kokos
2ss sukker
1ss smør

Dette brunes lett på panna og has oppå og rundt kaken.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2003, 18:01   #3
Seniormedlem

Princess sin avatar

Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.

Tusen hjertlig takk, den skal jeg prøve, ser ut som det er den jeg er på jakt etter ja!!
Gammel 04-06-2003, 01:41   #4
Seniormedlem

Princess sin avatar

Ja jeg bakte kaken tidligere i kveld og den ble bare sååååå god!
Mannen min som har mast mest på at jeg må lage den ble kjempefornøyd og eldste sønn tok 3 kake.stk før han la seg!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:11.