Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-03-2008, 14:06   #1
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,252
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
hm Lammestek og påskeskinke

Jada satser stort i år og har tenkt å ha to store middager i påska
Er temmelig elendig på kjøkkenet

I fjor hadde vi påskeskinke og det gikk faktisk ganske greit da... men nå er jo den skinka egentlig ferdig da, så må jo bare varmes i ovnen.
men lammesteken har jeg ikke peeeiling på hva jeg skal gjøre med står ingenting på pakken... Den er ikke frossen, fylt med krydder/hvitløk og på 1,4 kilo. What to do??

Og noen som har tips til tilbehør?? Til påskeskinken blir det nok potet, gulrot, rosenkål og sjysaus. Men hva med lammesteken? vet ikke om jeg orker å ha det samme nei...

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2008, 15:09   #2
Seniormedlem

Vina sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: I nytt hjem!
Meldinger: 1,815
MP Rating: 100% (1)
Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lammestek og påskeskinke

På matprat er det veldig enkelt forklart syns jeg!

Se her: http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=7515

Snuppa sept-05
Lillebror mars-08
Vina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2008, 16:01   #3
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,252
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Vina Vis post
På matprat er det veldig enkelt forklart syns jeg!

Se her: http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=7515
Er ikke så enkelt syns jeg når det ikke er det samme... her var det et lår det var snakk om, og den jeg har er helt benfri. Og så står det om å "gni inn med hvitløk" o.l og den jeg har er jo ferdig krydret. Så virker ikke helt som den framgangsmåten der blir riktig...

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2008, 20:02   #4
Seniormedlem

Vina sin avatar

Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.

Ups, sorry, tenkte bare stek jeg!
Kan jeg skylde på gravid-tåke?

Snuppa sept-05
Lillebror mars-08
Vina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2008, 20:04   #5
Seniormedlem

Vina sin avatar

Det er jo bare å legge den i ildfast form, evt i en stekepose (da får du god kraft til sausen) og bruke steketermometer!

Stek på 125°C i 1 1/2 - 2 timer, til termometeret viser 70°C. Da er steken rosa. Ønskes gjennomstekt kjøtt - stek videre til 76°C.

Snuppa sept-05
Lillebror mars-08
Gammel 18-03-2008, 21:05   #6
Seniormedlem

Jannicke sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Meldinger: 2,102
MP Rating: 0% (0)
Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.Jannicke har en strålende fremtid.

.....

Sist endret av Jannicke; 04-05-2008 kl 18:42.
Jannicke er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2008, 23:12   #7
Medlem

konepoona sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: akershus
Meldinger: 208
konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.

et alternativ til påskesknken kan være føtegratinerte poteter kjeme godt
Gammel 19-03-2008, 01:16   #8
Seniormedlem

saki78 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 2,951
saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Tilbehør: jeg er glad i asparges, husk å skjær av ca 2-3 cm nederst. Skal ikke kokes lenge, kan evt bare surre de i stekepannen med smør og hvitløk

Brekkbønner/aspargesbønner: pleier å surre de i stekepannen med hvitløk og smør, bare litt sånn at de er krunchy
Gammel 19-03-2008, 11:14   #9
T&M
Veteranmedlem

T&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Østfold
Meldinger: 3,915
T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.

Til lammesteken skal jeg ha fløtegratinerte poteter
Gammel 19-03-2008, 11:38   #10
Supermedlem

Tuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 1,202
Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.

Blomkål og brokkoli er gode grønnsaker til, og fløtegrat. poteter er nesten et must... Lag saus av sjyen, med rødvin og seterrømme oppi, mmm deilig!!!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:34.