Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-06-2004, 12:11   #1
VIP-Medlem

Kristin sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 5,705
MP Rating: 0% (0)
Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.
Må jeg forsteke paibunnen?

Jeg har en sånn pakke med Maizena paibunn, som man bare blander med vann. Der står det at man skal blande den med vann og kjevle ut, ta på fyllet og steke. Men sist gang jeg gjorde dette ble bunnen helt klissete og rå. Bør den stekes først? Skal man egentlig ikke gjøre det med paibunner?
Gammel 16-06-2004, 12:12   #2
Æresmedlem

Athiqa sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 13,739
Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Må jeg forsteke paibunnen?

Jeg vet at man kan gjøre begge deler.
Når jeg lager pai forsteker jeg aldri bunnen, og den blir ikke klissete.

Athiqa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-06-2004, 12:16   #3
Seniormedlem

Isolde sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 1,644
MP Rating: 100% (4)
Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.

Man skal ikke forsteke paibunnen fra Maizena. Jeg bruker denne masse og er veldig fornøyd med resultatet. Pass på å kjevle den veldig tynn i midten; det gjør ikke noe om den blir tykkere i kantene. Fyll deretter med ønsket fyll og evt. eggestand og ost på toppen. Kanskje den ble klissete grunnet steketiden. Jeg pleier å steke i ca. 45 min (eller til osten er gyllen).

Lykke til.
Gammel 16-06-2004, 12:26   #4
VIP-Medlem

Kristin sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 5,705
Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.

Takk begge to.

Prøver igjen og kjevler den enda tynnere i midten.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:33.