Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-08-2008, 13:32   #1
Supermedlem

lykkeliten84 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 840
MP Rating: 0% (0)
lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.
hyper Matoppskrifter søkes:)

Er så lei av det vanlige vi pleier å ha til middag.

Kom igjen folkens! Hva er din favorittoppskrift?

Sist endret av lykkeliten84; 06-08-2008 kl 13:34. Begrunnelse: trykkleif
lykkeliten84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2008, 12:54   #2
Æresmedlem - Moderator

isilme sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 12,982
isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Matoppskrifter søkes:)

Når jeg blir skikkelig matlei, pleier jeg gå inn på www.matprat.no og se etter tips der. Finner alltid noe jeg kan bruke, enten jeg følger oppskriften eller lager en egenkomponert vri på det.

Både ungene og jeg er veldig glad i hjemmelaget lasagne! Har ikke oppskriften her akkurat nå, men kan rote den fram om du vil.

Ellers hender det jeg lager grønnsakssuppe med pølser, og ungene spiser mer enn meg hver gang vi har det..
Deler diverse grønnsaker i bite-size biter - potet, gulrot, kålrot, litt purre, blomkål - kan bruke all slags grønnsaker ettersom hva dere liker. Har oppi røkt pølse i biter, og grønnsaksbuljong. Lar det koke til alt er mørt, tar ikke lang tid ettersom det er delt i små biter. Har ofte rundstykker til. Enkelt og godt!

En annen favoritt hos ungene, er noe som mora mi kaller potetgrotte.
Kok opp en pose med grønnsaksblanding (jeg pleier å bruke amerikansk blanding, men feks blomkålblanding er også godt), og ha det i en smurt, ildfast form. Ha i 1/2 hakket løk, 1/2 dl melk, og litt krydder. Legg røkt pølse, bacon eller annet kjøtt oppå. Lag en pose potetmos, og smør mosen utover på toppen. Dryss eventuelt litt revet ost på til slutt. Stekes på 225 grader, ca 20 minutter.
Gammel 26-08-2008, 13:51   #3
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,259
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Gratinert ostekylling
1 grillet kylling
1 pk bacon
3,4 dl fløte
masse ost (iallefall 150gr)
kyllingkrydder
1 pk med grønnsaker (jeg bruker frossen blomkål/brokkoli)

Del bacon i biter, stekes sprøtt.
Ta av skinnet på kyllingen og del opp i biter.
Varm fløte,ha oppi så mye ost som ønskelig..rør til osten er smeltet.ha oppi kyllingen og krydre med kylllingkrydder.

Bruk en ildfast form. Ha først oppi posen med grønnsaker.
Hell over osteblandingen med kylling.S trø baconbitene over og ha ost på toppen.
Stekes på 200grader i 25min.

Ostetorsk
1 kg Torskefilet
1 ss smør
1 ts Salt
1/2 ts Pepper
1 Hvitløkbåt
3 Tomater
1 Purre
200 g Ost
1,5 dl Fløte

Forvarm stekeovnen til 200° C.
Skjær tomat i skiver, rens og kutt purre i ringer. Finhakk hvitløk og riv ost.
Rens fisken og fjern skinn og bein. Skjær fiskefiletene i serveringsstykker og legg dem i smurt ildfast form.
Dryss på salt, pepper og finhakket hvitløk.
Legg på tomatskiver, purre og dryss over osten. Hell over fløte.
Stek retten på midterste rille ved 200° C ca. 30 minutter.

Og så DENNE da - oppskrift på Ostesufflè

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 21:28   #4
Supermedlem

Ragdoll sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,104
Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.

Kan fortelle deg litt om hvordan jeg lager en god fiskemiddag

Kjøper frosset fileèr av f.eks. torsk. Pakker en og en filèt inn i aliminiumsfolie sammen med en klatt margarin, paprika i biter (gjerne med forskjellig farge for synets skyld), purreløk i biter og litt pepper. Det er salt nok i margarinen. Settes i ovnen på 200grader i ca 30 min.

Til saus så smelter jeg margarin i en kjele (ca. 200g) og rører i matfløte til sausen får en fin konsistens. Tilsetter dill.

Serveres med kokte poteter.

Dette kan egentlig gjøres med all slags fisk(også på grillen!). Nammis!

2. Mai-09
Galleri
Ragdoll er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2008, 16:52   #5
Medlem

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 74
Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.
kidoki Kyllingwraps

Kyllingfilet i biter steikes.
Ha i en mild soyasaus(jeg bruker mushroomsoya kjøpt i Sverige men det går fint med andre som er litt mildere og mindre salt enn kikoman), karri og oregano i rikelig monn.
Legg kylling, løk i skiver, mais og ost på tortillaer og pakke dem inn i alufolie. Steikes i ovnen på 220 grader i 20 minutter.

Serveres med ris og salat, tacosaus og rømme (eventuelt rømmesaus med krydder i)
NYDELIG!
Tjymsi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-09-2008, 18:52   #6
VIP-Medlem

Tammis sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,393
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.

Tammis sin kyllinggryte i wok

4-5 kyllingfilèer skjært i småbiter (eventuelt legg de i marinade)
Brokkoli
Blomkål
Nypoteter/småpoteter skjært i strimler
Finhakket løk
Noen fedd finhakket hvitløk
Litt soyasaus
Babymais
Sopp
God olje til steking
mme
Pepper
Vann

-Steker kyllingen først i panne og setter til siden.
-Freser så potetene og all løken i en god slump olje i wooken.
-Har i soyasaus, kanskje en buljong og litt vann. Så resten av grønnsakene og til slutt kyllingen. Litt rømme
-Småkokes til grønnsakene er myke.

Serveres med ris.

Sist endret av Tammis; 28-09-2008 kl 19:43.
Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 14:19   #7
Medlem

linemor81 sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 454
linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.

Fant denne fantastiske nettsiden for noen uker siden. Helt genialt spør du meg. Får prøvet ut nye spennendes ting og får variert og sundt kosthold.
http://82.134.118.107:8080/middag/print.aspx
Gammel 06-10-2008, 01:46   #8
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 10
tyggis er en ukjent størrelse akkurat nå.

Hva med indisk? http://www.mineoppskrifter.no/view_r...getar_Tandoori
Nammers!! Man kan lage indisk hjemme og det blir like godtd som på restaurant.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:56.